Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Feilsendte, samlivsrelevante SMS-er - hva gjør man med dem?

Anbefalte innlegg

Kanskje et snodig spørsmål, men er faktisk noe jeg har tenkt litt på. Når jeg får en slik SMS, så foretar jeg meg vanligvis ingenting. Regner med det ordner seg for vedkommende, og tenker som så at jeg uansett ikke har noe ansvar for at noen tastet inn feil nummer.

Men hva hvis det ikke blir med den ene SMS-en - hva hvis det utarter seg? Man kan tenke seg drøye eksempler, men jeg skal nøye meg med noe banalt jeg nylig opplevde selv (fremstillingen er i beste fall unøyaktig, og inneholder ikke alle detaljer):

- Kvinne/jente sender SMS. Sier hun savner å treffes, og om vi ikke skal finne på noe før jul. Jeg er sikker på at jeg ikke kjenner henne, og overser meldingen.

- En tid senere, ny melding. Totalt intetsigende "finne på noe?"-type melding. Jeg forholder meg passiv (jeg er på det).

- Liknende melding pånytt en tid senere. Jeg lukker meldingen og glemmer det hele. Så nok en tilsvarende melding kort tid senere, hvis jeg ikke husker feil. Litt pågående kvinnemenneske dette her, tydeligvis.

- Så flere dager senere omsider noe som ikke er helt intetsigende. Noe som jeg tolker som et klart forsøk på å gjøre den personen hun tror jeg er sjalu (etter at "han" har oversett henne helt i lang tid). Hun nevner at hun har vært ute med en fyr, og at han var "super hot" og hyggelig. Kanskje det er en slik mann hun trenger (etterfulgt av "frekt smil"-smiley).

Min grense for hva jeg er komfortabel med er dermed nådd, og jeg sender en høflig SMS om at jeg ikke er den hun tror, og at det dermed er feil person hun forsøker å gjøre sjalu (kunne ikke dy meg).

Hva jeg foretok meg i dette tilfellet, hvorvidt hun ble gjort klar over den faktiske situasjonen, kunne potensielt påvirke menneskers liv i dramatisk grad. Dette var neppe noe jeg tok særlig hensyn til, men litt fascinerende kan det iblant være å gruble frem ulike scenarier - se f.eks. filmen "Lola rennt", som utforsker hvilke store følger det som starter som små forskjeller kan få, på underholdende (og mer fantasifullt enn realistisk) vis.

Så hva gjør dere med feilsendte, personlige SMS-er? Er det noen allment aksepterte normer på dette feltet, som jeg som ganske mobilsky gamling (dvs. såvidt eldre enn CD-platen) ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg synes det var underholdende å få slike medlinger som var ment til en annen. Kanskje jeg til og med ville latet som jeg var den andre. Men det ville jo fått konsekvenser for forholdet deres (alt ettersom hvordan jeg spilte "sms-rollen" min) og hun (om vi ser personen er en kvinne) ville jo bruke masse tid og penger på en person hun ikke aner hvem er. Litt leit altså. Så jeg ville kanskje hatt det litt gøy samme dag, men sagt ganske tidlig i fra at jeg dessverre var feil person.

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med deg, men jeg anser dette litt som en typisk "omegle-samtale", for dem som er kjent med det. Om vedkommende begynte å legge ut om særlig personlige saker og ting ville jeg sagt klart ifra, men så lenge samtalen var uskyldig så ville jeg ikke synes jeg "påførte" vedkommende noe. Jeg ville heller aldri gjort noe mer med sensitiv informasjon jeg eventuelt hadde fått i min besittelse.

Lenke til kommentar

Hadde sååå lett, spilt med. Kåtet henne opp og invitert henne bort til "meg" som altså da er typen hun legger an på. Hadde vert såå utrolig lattis å sett trynet hennes når hun banker på med kisen, klar for hanky panky og han står der og skjønner ikke en dritt. Haha! Best practical joke of the millenium.

Lenke til kommentar

For å dra den litt lengre; hva om avsender bevist sender til deg?.

Selv opplevde jeg noe banalt for en tid tilbake, der en jente på 13-14 (er 20 selv) begynte å sende meldinger til meg. Til å begynne med så var det av den typen som man ikke dirkekte annser som "innbydende" (hun spurte hvem jeg var, hvorpå jeg svarte og fikk vite hvem det var). Etter dét svarte jeg ikke mer, da jeg tenkte at jeg ikke hadde noe å gjøre med en 13-14 åring å gjøre. Men meldingene fortsatte å komme, i mer og mer innbydende karakter.

Jeg bare slettet meldingene så fort de hagla inn, men til slutt fikk jeg søstra mi (som er naboen til denne jenta) til å snakke med henne.

Hva er det mest skånsomme å gjøre her?.

Edit: For å svare på emne; det beste er å si i fra om at det er feil nummer asap. Ting kan bli litt kinkie hvis man leker med, eller bare fortsetter å motta.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Husker jeg ble oppringt av en dame for noen måneder siden som trodde hun snakket med elskeren sin før jeg høflig fortalte henne at hun hadde ringt feil. Neste dag fikk jeg en ny oppringing, denne gang av en sjalu kjæreste som tydeligvis hadde skjekket mobilloggen til fruen, og ville svært gjerne vite hvem jeg var så han kunne finne ut hvem som hadde tatt kvinnfolket hans slik at han kunne banke han opp, jeg fortalte han at jeg ikke var den han trodde jeg var og at han kanskje burde prate litt med kvinnfolket sitt. Noen timer senere fikk jeg en ny telefon av dama som ringte dagen før, denne gangen gråtende og dramatisk uten at det var godt å forstå hva hun sa, det ble så ille at jeg måtte få søsteren min til å ta telefonene for å overbevise disse skrullingene at joda de hadde tak i feil person.

Lenke til kommentar
Jeg fikk av en jente jeg ikke har snakket med på 2 år her om dagen:

"Jeg er kåt, kom en tur"

Bare ignorerte. Så fikk jeg en til dagen etter:

"Oh shit shit shit shit sorryyyy, feil " eller noe i den duren. Var litt artig.

Dette, er jo en av de beste måtene å "få kontakt" på igjen, dersom dere er gammle kjennte men har mistet kontakten:D Dersom hun bor i nærheten er det jo abre å møte på trappa og vise henne meldinga:)

Forklare henne at du ser det som veldig komisk og spørre om du får komme inn på en kaffe elns;)

Lenke til kommentar

En periode så fikk jeg en hel haug meldinger som helt åpenbart var ment til noen andre. Var noe om noen dekk som måtte hentes. Etter hvert så ble det bare mer og mer underholdene å se frustrasjonen til senderen vokse. Jeg er litt slem noen ganger, jeg innrømmer det, men det var gøy. Det utviklet seg slik at det hørtes ut som vedkommende som sendte rett og slett ble forbanna fordi den som skulle fått dem ikke svarte. Vurderte en stund å begynne å svare ett eller annet frekt og se om det stod noe i avisa om noe bråk dagen etter, men jeg dro den ikke så langt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...