Gå til innhold

BK: The Lightflower


TGB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
D3, AF-S 14-24mm f/2.8 @ 24mm; f/11, 9.9 sekund lukkertid.

post-182759-1262313691_thumb.jpg

Det var da noe gjøtt da. Sånn fyrverkeri hadde ikke jeg :(

 

Fint motiv. "blomsten" burde ikke vært avskjært og logo'er er jo så som så, men later som den ikke er der :p

Jeg syns der ser litt skeivt ut.

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Enig med Phaser ang det at du ikke har fått med hele "blomsten".

Jeg syns også det virker ubalansert (mye vekt på venstre side). At fyrverkeriet åpner seg mot venstre bildekant og ikke mot midten forsterker dette. Det er kanskje dette som gjør at Phaser føler det er litt skjevt.

Men bevares når det kommer til lys, eksponering og farger har du truffet blink!

Lenke til kommentar

flott fanget blomst. Jeg lurer på om du ikke burde prøvd en litt kaldere hvitbalanse, jeg synes ikke det sedvanlige oransjeskjæret man vanligvis får på nattbilder pga lysforurensning fra gatelys passer så godt på himmelen her. Eventuelt kan du jo bare skru ned fargemetningen i den oransje kanalen, det er jo ganske trivielt i PS/lightroom.

Lenke til kommentar
Enig med Phaser ang det at du ikke har fått med hele "blomsten".

Jeg syns også det virker ubalansert (mye vekt på venstre side). At fyrverkeriet åpner seg mot venstre bildekant og ikke mot midten forsterker dette. Det er kanskje dette som gjør at Phaser føler det er litt skjevt.

Men bevares når det kommer til lys, eksponering og farger har du truffet blink!

Takker for tilbakemelding. Enig i at hele "blomsten" hadde vært en fordel. Når det gjelder plassering og at fyrverkeriet åpner seg mot venstre så var dette en avveining som ble gjort grunnet det var ekstremt lite å fylle bildet med på venstrekant (noen ekstremt fjerntliggende hus). Så om jeg skulle ha plassert fyrverkeriet mot høyre side hadde det blitt veldig mye "ingenting" på venstre side.

 

Fyrverkeri bilder er noe jeg gjør 1 gang pr år (om jeg er edru nok); så å være noe ekspert på området kan jeg ikke pårope meg :)

 

Tenkte å gjøre litt dypere planlegging til neste år basert på erfaringer dette året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...