Gå til innhold

BK: Årets første bilde


TGB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Knalltøft.

Skal jeg pirke må det være at det er litt synd du kuttet noe av fyrverkeriet i toppen, men det blir plukk :)

Vet, irriterer meg fortsatt... men vrient å forutse hvor høyt fyrverkeriet går. Bilde er naturligvis tatt i 5:4 crop-mode på D3. Hadde for anledningen også børstet støv av AF-S 14-24mm f/2.8 (derfor hadde jeg mye å gå på for å ha fått med det hele siden bildet er tatt på 24mm).

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Synes det så litt spesielt ut, men det kan godt hende nye fyrverkerier er sånn :p Hadde du noe lengde på lukketid?

7 sekunder, EXIF er inkludert i filen. Benyttet også MUP samt BULB for å starte/stoppe eksponeringen.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ble stor forbedring m.h.t. posterisering, men et langt kaldere inntrykk (uten at jeg er helt enig med meg selv om hvilken temperatur som er best). Men utsnittet ser ut til å ha endret seg en del, nesten så man lurer på om det er samme bilde, men det må det nok være. Bedre crop i toppen, men litt for trangt på venstre side i ny versjon.

 

Posterisering kan vel omgås med litt gaussian blur f.eks., men det er antakelig litt jobb på dette motivet.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Ble stor forbedring m.h.t. posterisering, men et langt kaldere inntrykk (uten at jeg er helt enig med meg selv om hvilken temperatur som er best). Men utsnittet ser ut til å ha endret seg en del, nesten så man lurer på om det er samme bilde, men det må det nok være. Bedre crop i toppen, men litt for trangt på venstre side i ny versjon.

 

Posterisering kan vel omgås med litt gaussian blur f.eks., men det er antakelig litt jobb på dette motivet.

Samme bilde, bare gjort perspektivkorrigeringer. En tilsvarende med opprinnelig fargetone (varmere). NB! perspektivkorrigeringen er litt mindre på denne siste utgaven:

post-182759-1262382379_thumb.jpg

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Samme bilde, bare gjort perspektivkorrigeringer.
Ja, noe annet ville vært særdeles merkverdig. Venstrekanten til det første bildet og overkanten til det "kjølige" bildet er favorittene så langt. Vanskeligere å velge en favoritt når det gjelder fargetemperatur. Spektakulært skue uansett.
Lenke til kommentar
Samme bilde, bare gjort perspektivkorrigeringer.
Ja, noe annet ville vært særdeles merkverdig. Venstrekanten til det første bildet og overkanten til det "kjølige" bildet er favorittene så langt. Vanskeligere å velge en favoritt når det gjelder fargetemperatur. Spektakulært skue uansett.

Takker for gode tilbakemeldinger k.n.b.; Fargetemparatur er en smakssak, det har du helt rett i.

Lenke til kommentar
Samme bilde, bare gjort perspektivkorrigeringer.
Ja, noe annet ville vært særdeles merkverdig. Venstrekanten til det første bildet og overkanten til det "kjølige" bildet er favorittene så langt. Vanskeligere å velge en favoritt når det gjelder fargetemperatur. Spektakulært skue uansett.

 

Jeg kjeftet på han for temperaturvalget faktisk - jeg liker den varme best :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...