Gå til innhold

Den store eller lille Lego-tråden

KKake

Anbefalte innlegg

Ja, når du nevner det så har du helt rett i det. Både Clas Ohlson og Biltema har slike skap til en relativt billig penge.

Og nå har jeg nylig brukt nærmere 500 - 600 kroner på bokser :mad:

Og en annen ting er at det blir jo langt lettere å flytte på alt, i stedet for at det er mange små bokser.

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No fekk eg lyst til å bygge heile natta.

p1170477.jpg

ahoto_029.jpg

mini_img_1161.jpg

1.jpg

13.jpg

Den eg nesten fekk :(

8455-1.1138481108.jpg

Eg trur eg aldri har vore så misunneleg på nokon før.

2x8455.jpg

1.jpg

Og ein grei ide til kompressor: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=416121

So much want: http://www.bricklink.com/store.asp?p=atiki...itemID=15595504 :(

Om vi flyttar, og eg får sommarjobb, blir det nok 8455 på meg. Eg har så mange technic delar, men nesten ingen motorar og pneumatiske delar å bruke med dei.

Lenke til kommentar

Svelemoe: Faen, da, nå fikk jeg også lyst til å bygge! :p

Bytex: Har du erfaring ved kjøp på Ebay kontra brio? Jeg har ikke handlet via ebay før.

Khaffner: Jeg vil nesten si at jeg liker bulldozeren godt, da den har fire motorer, fjernkontroll og IR-mottagere. Hvorvidt den er "mest avansert" er jeg ikke sikker på.

Men ønsker du veldig avansert, har hjemmelagde ting ganske stort potensiale. :) Det er jo bare fantasien(... og lommeboken ...) som setter begrensning. :)

Lenke til kommentar

Det er ikkje pneumatikk på 8275, kun 4 PF-motorar. Kloa bake kan senkast og hevast, same med skuffa framme, og begge belta kan bevege seg uavhengig av kvarandre.

Meinte du kanskje 8455 når du sa bulldoseren? Eg snakka om 8275 (bulldozer) og 8455(backhoe loader). På 8455 er det ingenting fjernstyrt, men all den pneumatikken er badass :D

Det her er bulldosaren:

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar

Du kan alltids kjøpe en ekstra IR mottaker og 2 ekstra motorer og montere disse på bulldozeren. Det er jo opptil 4 kanaler du kan bruke så den ene mottakeren har kanal 1, den andre har kanal 2 osv. Hvliken frekvens fjernkontrollen skal sende ut, bytter du med en liten bryter på kontrollen.

Det er mulig å fjernstyre et kjøretøy med pneumatikk, bare søk på Lego bobcat på YouTube. Han har laget en kompressor som samtidig betjener bryterene på pneumatikken mens den pumper. Ikke spesielt avansert egentlig, bare du har noen sånne hvite tannhjul med slureclutch på (vet ikke hva de heter).

Jeg tenkte å lage en slags veivaksling med 4 pumper på ala de som svelemoe linket til.

Vi kan jo lage en regel: alle som har laget noe vanvittig smart, skal poste bilde av det her :p

Nå spørs det bare om jeg har plass til så mange bilder på pc'n min ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...