notalive Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Ja, når du nevner det så har du helt rett i det. Både Clas Ohlson og Biltema har slike skap til en relativt billig penge. Og nå har jeg nylig brukt nærmere 500 - 600 kroner på bokser Og en annen ting er at det blir jo langt lettere å flytte på alt, i stedet for at det er mange små bokser. Endret 30. januar 2010 av notalive Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 No fekk eg lyst til å bygge heile natta. Den eg nesten fekk Eg trur eg aldri har vore så misunneleg på nokon før. Og ein grei ide til kompressor: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=416121 So much want: http://www.bricklink.com/store.asp?p=atiki...itemID=15595504 Om vi flyttar, og eg får sommarjobb, blir det nok 8455 på meg. Eg har så mange technic delar, men nesten ingen motorar og pneumatiske delar å bruke med dei. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hva er det mest avanserte(teknisk) byggesettet som finnes der ute? Gjerne med motor, pneumatikk, og annet snacks. Og hva er prisen på sånt for tiden? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Er jo forresten mye billigere å kjøpe helt nye legosett på ebay enn på Brio. Kan fort spare 5-600 kr på de store settene. Mye av det på ebay er lagt ut av butikker, så alt er uåpnet. Endret 30. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
notalive Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Svelemoe: Faen, da, nå fikk jeg også lyst til å bygge! Bytex: Har du erfaring ved kjøp på Ebay kontra brio? Jeg har ikke handlet via ebay før. Khaffner: Jeg vil nesten si at jeg liker bulldozeren godt, da den har fire motorer, fjernkontroll og IR-mottagere. Hvorvidt den er "mest avansert" er jeg ikke sikker på. Men ønsker du veldig avansert, har hjemmelagde ting ganske stort potensiale. Det er jo bare fantasien(... og lommeboken ...) som setter begrensning. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Khaffner: I tillegg til bulldozeren er 8455 det settet med mest pneumatikk i, så med den og bulldozaren får du nok uendelege mulegheiter for å bygge kompliserte og kule ting Billigaste var vel rundt 1000 kroner på brickshelf. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 bulldoseren er fjernstyrt? Og kan man bytte ut "skuffen" med en "gripeklo"? (husker ikke ordene fagspråket) Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Fjernstyrt ja, men IR, så om den går bak noko er det over og ut. Så klart kan du bytte ut skuffa med ei klo, du kan gjere alt du vil med lego Du trenger berre delar, fantasi, og ein ide om korleis du skal få det til. Endret 30. januar 2010 av svelemoe Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Klarer fint å lage sånt selv, men spørsmålet var ment som "følger det med deler til klo?" Endret 30. januar 2010 av khaffner Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Ikkje akkurat, men du kan kanskje improvisere litt om du har fantasi... Men då blir ikkje resten av modellen perfekt, om du må låne delar frå diverse plassar. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 So much want Men sidan eg pakka vekk all legoen i 2008, og nettopp har brukt 800 kr på mass effect 1 & 2 og diverse anna, vil vel mora mi nekte meg å kjøpe den.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Fjernstyrt ja, men IR, så om den går bak noko er det over og ut. Hva er det som er fjernstyrt? Kun hjul? Hva med all pneumatikk? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Det er ikkje pneumatikk på 8275, kun 4 PF-motorar. Kloa bake kan senkast og hevast, same med skuffa framme, og begge belta kan bevege seg uavhengig av kvarandre. Meinte du kanskje 8455 når du sa bulldoseren? Eg snakka om 8275 (bulldozer) og 8455(backhoe loader). På 8455 er det ingenting fjernstyrt, men all den pneumatikken er badass Det her er bulldosaren: Endret 31. januar 2010 av svelemoe Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Ah, ok. Da var det oppklart. Men jeg kunne tenkt meg noe som kan kjøre, gripe og løfte, der alt er fjernstyrt. Finnes noe slikt? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Den einaste løysninga er vel å modifisere 8455 og/eller 8725. NXT er vel den enklaste løysninga, om du har bluetooth. NXT kobla seg vel til gjennom bluetooth? Eg syns å huske det. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Har ikke tid til å sette meg ned å utvikle noe selv, håpet på en ferdig løsning man også kan pynte rommet med når den ikke brukes Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Du kan alltids kjøpe en ekstra IR mottaker og 2 ekstra motorer og montere disse på bulldozeren. Det er jo opptil 4 kanaler du kan bruke så den ene mottakeren har kanal 1, den andre har kanal 2 osv. Hvliken frekvens fjernkontrollen skal sende ut, bytter du med en liten bryter på kontrollen. Det er mulig å fjernstyre et kjøretøy med pneumatikk, bare søk på Lego bobcat på YouTube. Han har laget en kompressor som samtidig betjener bryterene på pneumatikken mens den pumper. Ikke spesielt avansert egentlig, bare du har noen sånne hvite tannhjul med slureclutch på (vet ikke hva de heter). Jeg tenkte å lage en slags veivaksling med 4 pumper på ala de som svelemoe linket til. Vi kan jo lage en regel: alle som har laget noe vanvittig smart, skal poste bilde av det her Nå spørs det bare om jeg har plass til så mange bilder på pc'n min Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Eller ein regel som seier ein må poste bilde av ALT ein lagar I want MOAR! Lenke til kommentar
notalive Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hehe. Da har jeg akkurat lagt inn bestilling på back-hoe-loader fra bricklink. Gleder meg! Jeg er enig, bilder er viktige. Må gjerne legge ut mange bilder Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Jeg og en kompis laget hver våre snø-kjøretøy-ting for å måle dem opp mot hverandre (selvfølgelig). Min veltet og hans knakk sammen... Er vel unødvendig å gå nærmere inn på hvem som laget hva Endret 31. januar 2010 av TanteEdgar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå