notalive Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Vet ikke helt hvordan det er med bjelker. Har aldri hatt behov for å bestille flere kan man si... Her er en bra kompressor Jeg tror du sendte feil link. Edit: Her er enda en stor kran: http://wegmuller.org/lego/technic/cranes/index2.html Og en til: http://www.texbrick.com/model_marinecrane/ Endret 23. januar 2010 av notalive Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Wups... nå finner jeg den ikke igjen Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Fikk første pakken i dag! Det kommer en til om noen dager, men denne kom vanvittig fort... nå har jeg alstå 30 stempel og sylinder deler så jeg kan lage motorer til modellene i massevis. Fikk også en sånn traktorskuffe og den var mye større enn ejg hadde ventet meg. Skal bli kjekt å lage anleggsmaskiner og sånt, ja Prøv å søke på "lego bobcat" på YouTube, det er en gul minitraktor med innebygget kompressor og meiselmaskin Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Fikk første pakken i dag! Det kommer en til om noen dager, men denne kom vanvittig fort... nå har jeg alstå 30 stempel og sylinder deler så jeg kan lage motorer til modellene i massevis. No blir eg MEGET misunnelig her. For nokre år sidan skulle faren min kjøpe ein slik stor, gul traktor-lignande ting med air tank og 8-9 sylindrar. Men han kjøpte den ikkje, fordi ho i butikken sa det mangla EIN del. Det var ei julegåve, så eg fekk såklart ikkje vite om det før lenge etter. Fy då vart eg skuffa, kan jo godt hende det berre var ein knøttliten filledel som eg allereie hadde tusenvis av Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Si ikke det... Jeg kjøpte en grønn terrengbil i Sverige (husker ikke modellnr) den med 5 trinns gir og greier, der manglet det en pose med smådeler, og selvfølgelig, en type del som jeg ikke hadde! Det var en sånn "bend", sånne slags akslingforlengere med en knekk på, dette var vel en nr 4 og jeg hadde alle unntatt den... Jeg ringte til Lego og var forbanna og de sendte med en nøkkelring med en legomann på som plaster på såret... En uke senere kom delene. Noe skurrer: de sendte meg en trøstedings en uke før de sendte meg delene?! JEG VILLE HA DELENE, IKKE EN FORBANNA NØKKELRING!!! Lenke til kommentar
notalive Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Haha, jeg fikk en slik en indiana jones key chain-greie i dag, faktisk. Plaster på såret for at det manglet en såkalt "liftarm" med 11 hull i på hjullasteren jeg kjøpte på lørdag forrige helg. I dag kjøpte jeg dumperen 8264. Ble ferdig nå for ti minutter siden. Dog manglet det 2 deler, noe som var litt irriterende. Fullførte uten den ene, mens jeg lånte en grå aksling(5) fra de øvrige delene jeg har. Får ringe i morgen og høre om jeg kan få tilsendt nye. Ellers gratulerer med nye deler! I går kveld begynte jeg å bygge på det som skulle bli en fullt fungerende kompressor ... Det var lettere sagt enn gjort. Jeg visste ikke hvor jeg skulle begynne Jeg får ta det opp igjen i morgen og se hva jeg får til.(hvis jeg får til ...) kjøpte du de nye lineære aktuatorene eller var det kun pneumatikk du kjøpte? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Skjer med at det mangler deler i Lego-settene da? Har aldri opplevd det før. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hehe, det var det jeg også tenkte. Det at det manglet en del på hjullasteren - og en såpass stor del var ganske så uvirkelig. Jeg brukte sikkert tre eller fire timer på å lete etter delen. Men neida, jeg fant ingen alternativ annet enn at den manglet. I et brev som lå inni konvolutten med delen stod det at de beklaget at delen/e manglet og at dessverre hendte innimellom. Det stod også at de veier hver legoeske før de forlater fabrikken, for å sikre at det ikke manglet noen deler. En del veier ikke sååå mye, men det er tydeligvis nok til at de vet hvorvidt noe mangler eller ikke. Det er vel ikke noe av dere som har den nye kranbilen? 8258. Jeg kunne egentlig tenkt meg den, men misliker støttebena så utrolig mye :\ Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg holder meg til pneumatikk. Det trenger ingen motorer og dermed ikke noen former for strøm. Dessuten er det mye lettere å trekke kabler enn å montere motorer og akslinger langt ute på gravearmene og sånt. Og som jeg sa før: hvis sylinderen får en skikkelig smell så vil den pneumatiske bare fjære innover for så å sprette ut igjen, i verste fall hopper en slange av, mens en sylinder med gjenger kan risikere å bli ødelagt (tror jeg da). Notalive: For å lage en kompressor, er det enkleste å bare fjerne fjæren på pumpa (hvis det er en) da vil den bli myyyyyye lettere å drive. En ting jeg tenkte på var å koble en kompressor på den ene IR mottakeren for å kunne slå den av og på manuelt og bruke trykkmåleren for å vite når jeg skal stoppe. Det er bare å kjøre til en slange hopper av og da vet du max trykk i systemet Det er ikke verre enn å montere en liten svingarm på en motor for å lage pumpebevegelsen. Kompressor.bmp Lenke til kommentar
notalive Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Hehe, joda, problemet ble at hele konstruksjonen ble for vinglete. Her blir det et bilde, tror jeg: Edit: bilde uten blitzzzz Edit2: Til mitt forsvar var jeg veldig trøtt og bygde den på en halvtime Edit3: Er det verdt å ta av fjæra, altså? Endret 25. januar 2010 av notalive Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Å ta av fjærene kan være en fordel, men hvis du har 2 pumper og at den ene blir presset inn mens den andre presser ut så går det nok greit sånn som her. Hvis det er vinglete så fester du den bare på en plate eller noe. Ser du har litt av hvert i bakgrunnen der... bilder? Lenke til kommentar
notalive Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Ble ikke så bra bilde, men kan sikkert ta et nytt i morgen, må lade kameraet. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har den samme skuffen som den hjullasteren din Får også en sånn vanlig gravemaskinskuffe snart og sånn krankrok i metall har jeg nå Satt meg ned i sta og gjorde noe jeg ikke har gjort på leeeeenge... (din gris) Jeg bygde sånne små motorer med stempel og sylindrer og sånt og koblet dem innpå en testbenk som jeg laget med to motorer og en sjuk utveksling. Får nok noen 1000 rpm der ja, må bare vente til jeg får turtelleren så jeg får målt det. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg har to slike skuffer. Kjøpte denne for mange år siden. ellers fikk jeg den første gravemaskinskuffen da jeg kjøpte den lille du så på siste bildet. Av kroker så tror jeg jeg har minst seks, syv, kanskje. Bilde av motoren? Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Ingenting er mer awesome enn Lego-Star Destroyer. http://kazza.id.au/10030/images/2004-11-21-DSC06386.jpg Star Destroyer har "bare" 3104 brikker, mens Millenium Falcon har 5195 deler. Figurene som følger med kan til og med sitte inni modellen. Endret 26. januar 2010 av killerost Lenke til kommentar
KKake Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Ja, leste om Millienium Falcon for et par dager siden. Syk modell. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Du har jo eiffeltårnet som er litt over en meter høyt da... Lenke til kommentar
notalive Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Ja, noen bygger stort. I dag har jegi kke fått bygget mye, men har begynt å sortere alle legoklossene. Jeg synes ikke det tidligere sorteringssystemet jeg brukte fungerte godt nok, men nå blir det andre boller! Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Kva er den mest praktiske måten å opbevare legoklossar ryddig og sortert, som samstundes er lettvindt i bruk? Er det ein bra løysning å bruke slike sortimentskap som dette til oppbevaring av teknisk LEGO? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=144435097 Lenke til kommentar
notalive Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Jeg ser for meg at det kan fungere veldig fint dersom du har en grei størrelse på et eller annet skrivebord der du kan ha de boksene. Dog foretrekker jeg større bokser, da jeg synes fingrene mine er for store for de boksene der. Jeg var på nille i dag og kjøpte vanlig påleggsbokser, på størrelse med en salamiskive i diameter, rundt 3 til 5 cm høye. Kunne godt tenkt meg en noe lignende som du fant der, bare med større bokser, ja. Tok et tomt syltetøyglass der jeg har alle 15 liftarms Nå må jeg bare spise mer syltetøy ettersom glasset er nesten fullt! ellers tror jeg det kan være greit å ha det samlet, bricks for seg, liftarms for seg osv. tannhjul for seg, pneumatikk for seg etc. og så klart må det være innen rekkevidde. Edit: Vel, en sånn rack som det fungerer nok utmerket til de små delene, men når det gjelder større ting, så blir det jo ikke plass til mange per boks. Selv kunne jeg tenkt meg noe slikt: http://biltema.no/no/Verktoy/Oppbevaring/k...evaringsbakker/ trenger ikke tavla, men man kan kjøpe individuelle boksene. Boksene kan for så vidt stables oppå hverandre uten at de blir liggende og hvile oppå det i boksen. Edit: De du fant der er nok veldig kjekke hvis du en gang skal flytte Endret 26. januar 2010 av notalive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå