TanteEdgar Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Bilde av meiselmaskinen. Har ikke giddet å lage "kåpesett" på den siden den helt sikkert bare skal oppgraderes senere. Har egentlig bare laget tårnet (fra den spindelen som snur tårnet og oppover). Rammen hadde jeg liggende fra før, en av de bedre jeg har laget tror jeg Det er pneumatisk løfting og tilting av meiselen og beltene går på hver sin XL motor. Det er en sånn vippebryter til av/på meisel, den drives av en XL motor. Tenkte å montere en motor til å vri tårnet, men akkurat nå så driver jeg mest med selve meiselen og tester og forbedrer den. Har blitt kvitt problemet med at ting rister i stykker. En aktuator hjalp veldig i og med at hele armen fjærer i stedet for at hele rammen rister sånn at deler på meisel og arm får så stor belastning at de hopper av. Jeg prøvde først med et drev og en gjengestang til løfting og senking av armen. Kan prøve å lage deleliste hvis noen vil prøve dette selv. En ekte knekkebrød-killer... Lagde merker i stuebordet... Endret 24. juni 2010 av TanteEdgar 2 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 For dere som trenger litt inspirasjon: http://www.bit-tech.net/modding/guides/2010/07/08/fun-with-lego/1 1 Lenke til kommentar
ehtram Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Lurer på om noen kan gi meg noen tips. Jeg planlegger å kjøpe 10179 Ultimate Collector's Millennium Falcon i bursdagsgave til samboeren min. Tror jeg kommer til å være helten en stund framover da Men ser at lego.no ikke selger den lengre. Har noen tips om andre sider jeg kan kjøpe fra, som er bra og "sikker" å bruke ? SOm har ok leveringstid osv ? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Velkomen til forumet! Er kjapt Google-søk førte meg til Amazon.co.uk og Amazon.com Endret 2. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
ehtram Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Velkomen til forumet! Er kjapt Google-søk førte meg til Amazon.co.uk og Amazon.com Tusen takk =) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Er nok lurest å kjøpe en i orginal boks som ikke er bygget før. Mange på ebay har bare demontert den og slengt alle klossene i en plastpose nedi boksen. Er liksom en del av stasen med gigantiske legosett og plukke i posene mens man bygger. De er jo ofte sortert i posene også. Å sitte med en haug med 6000 legobrikker og lete etter "den hvite med to tagger på" kan være et mareritt. Endret 2. august 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Mange på ebay har bare demontert den og slengt alle klossene i en plastpose nedi boksen. Hvem har nevnt Ebay? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg gjorde det nå, man finner de fleste store legokittene på ebay også. Er masse nettbutikker i USA som selger på eBay ting som er ubrukte. De sender til Norge også. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Skjønner! Det virket bare som om innlegget ditt var en slags "kritikk" til forslaget mitt om Amazon, i og med at du skrev følgende i starten av innlegget Er nok lurest å kjøpe en i orginal boks som ikke er bygget før. Endret 2. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Ha endelig fått ikke en, men 2 greske hopliter i Minifigs sammelpakke. Også har jeg kjøp et Toy Story Army Men set til. Skal lage en liten MOC der den ene er en medevac og den andre har .50cal og gi litt dekningsild, mens medicene får ut en skadd soldat. Digger Lego jeg Bare synd at det blir dyrt i lengden. Kan forresten alle anbefale å kjøpe set nr 10213 Shuttle Adventure. Utrolig fett sett. Vanligvis så demonterer jeg alle settene mine etter et par dager, men den skal stå på display leeeenge. Kan forresten anbefale å kjøpe Lego fra www.bricklink.com. Det er for AFOLs til AFOLs, og svært seriøs i motsetning til ebay o.l. Endret 5. august 2010 av ViktorBravo Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 'mine innlegg* Selv om jeg begynner å bli bli gammal så bygger jeg en del lego om dagen. Noen fordeler skal man jo ha som småbarnspappa. De mest ambisiøse prosjektene bærer uansett et visst preg av guttungens kreative innspill og behov for å leke (han er 6 år), får se om vi ikke får bygget noe mer serriøst etterhvert som han blir eldre og klarer å sitte i ro mer enn 2 sekunder i strekk. Lenke til kommentar
henigr Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hei.. Prøver denne gammle lego loggen jeg.. Sønn min kjøpte nytt Tecnick byggesett fra Lego. Det mangler tre brikker i settet.. Hvordan får jeg tak i disse på lego.no? Var inne engang og kunne bestille manglende deler på nettsiden. Håper noen kan hjelpe meg med en link til dette.. Tusen takk Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Du kan prøve å ringe til Lego folkene. Ellers kan du gå inn på BrickLink.com og kjøpe deler løst. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Ring lego norge, de sender deg tre nye deler. Det eneste de trenger er nummeret på delene, og det nummeret står bak i instruksjonsboken. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Det varmer mitt hjerte å se så mange som fortsatt bygger med lego Jeg har ikke bygge\lekt med lego siden jeg var barn, men har nå ei datter på 1 1/2 år, som har 2 kister med lego stående klare på loftet. Gleder meg vilt til å presentere dette for henne Sliter litt med å vente med dette til hun blir litt eldre, men det er jo så sinnsykt mye små deler, så duploen får nok holde et par år til På 3års dagen hennes skal jeg ta det ned tenkte jeg. Jeg har vært innom div. lekebutikker de siste årene, og jeg må si at legoen har blitt veldig kul og moderne. Star wars, pirater etc, me like Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hvem har vel ikke bygd lego i sin tid. Det var tider. Man kunne sitte i masse timer å bygge, for så å rasere alt og begynner på nytt på noe annet. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 husker jeg hadde en "tårn" fetisj når jeg bygde lego. Bygde skyskraper etter skyskraper gjerne med fengselsceller o.l. alt ble jo selvfølgelig revet ned til slutt. Lenke til kommentar
sicClown Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Artig å sjå at det er mange som ikkje lar seg begrense av den øvre "aldersgrensa" på 16 her Er ofte innom leikebutikken på Oasen (Bergen), som har eit veldig bra utvalg av Lego, men sliter med å ta det siste steget med å kjøpe noke. Vanskelig å overbevise min bedre halvdel at det ville være fornuftig av meg å kjøpe litt Lego til 1500kr og. Planen er å restaurere det eg har av Lego heime, og sjå om det forsatt appelerer like mykje til mitt 27år unge sinn som eg håper det skal. Såg forresten nettopp ei veldig artig annonse på finn.no: Grei sammling Lego Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 50% rabatt på all lego i Trysilfjellet! Løp og kjøp Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg kom på hvordan man kan lage en girkasse med clutch, som kun bruker én motor. Fremdeles bare bygd sammen i hodet mitt, men jeg tror det vil fungere. Jeg vil ikke røpe alle detaljene før jeg har lagd den selv, men jeg har et par stikkord: - Bytte ut tannhjul med gummihjul - Autoclutch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå