Khaffner Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Sjekk girkassen til 8466. Den har 5 gir + revers og fri. Den er ganske liten og da mangler du bare clutch. Jeg husker ikke helt i detalj hvordan jeg laget den for det er noen år siden jeg kjøpte det settet. Edit: Du kan jo slå av motoren i det sekundet du girer. Da får du ikke et sånt nykk i systemet, iallefall ikke fullt så mye. Men da kan det hende at tannhjulene ikke flettes riktig sammen. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 hei. etter å ha lest litt i denne tråden fant jeg ut at kanskje jeg skulle børste lokket av all legoen min på loftet. jeg hadde en gang et av disse småe lokomotivene + et par meter med skinner. tenkte jeg skulle se om det fremdeles var liv i dette så slang opp en kjapp sirkel med skinner og koblet til det jeg tror en motoren til lokomotivet. men når jeg vrir om på kontroll enheten så virker det ikke. er det motoren som har tatt kvelden, eller kan det være boksen eller tilkoblingen til skinnene? det skal også sies at dette ikke har vært brukt på hvertfall 12år! Du bare legger alle skinnene i noe sterkt rensestoff blandet i vann. Det hjelper. Jeg tok også fram noe gammelt tog-greier, akkurat likt som ditt og du må enten pusse skinnene eller legge dem i bløt med litt zalo eller lignende i et par timer. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 I dag kom det en pakke i posten! Den bestod av 3 T-koblinger til pneumatikk og 8 braketter for de nye sylinderne! Håper slangene kommer i morgen! Men får damebesøk ... Vi får snakkes i morgen. Dagen i dag går nok på å rydde bort lego og oppvask ... Tror jeg må få meg en mann Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Evt være singel så du slipper å rydde av bordet hele tiden Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Ja, evnukk forever! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 sitter og fantaserer om en lastebil med fjernstyring og luft samtidig. vil det gå? tenker på luft fjæring foran og bak med mulighet for hev og senk bakpå boggien. kan det være mulig å lage samtidig som man får motor på bak akslingen som skyver bilen forover. og finnes det noe opplegg for tvilling hjul i lego? Lenke til kommentar
notalive Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jada, det er fullt mulig. Hvor vidt det er enkelt og om man får det til å se bra ut, derimot, er en utfordring. Du mener at alle hjulene har støtdemper, med mulighet for heving/senking av bakhjulene på lastebilen? For i så fall ser jeg for meg en løsning på det. Faktisk, så skal jeg se om jeg klarer å lage en veldig enkel modell på det litt senere i dag. Klesvask nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) strengt tatt så trengs vel ikke støtdempere, men tenker noe i retningen som gir hjula litt bevegelse i forhold til chassiet, og som gir mulighet for å løfte og senke det bakerste hjul paret. laget en kjapp skisse i paint for å vise hva jeg mener håper jeg har forklart godt nok. har så og si null erfaring med motorer og luft når det kommer til lego Endret 15. februar 2010 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Du fester bare begge de bakre hjulparene i en bjelke og har en aktuator på enden som løfter og senker den bakerste delen av bjelken. Så fester du den andre enden i ramma. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Det var ikke så lett som jeg hadde håpt, så jeg gav opp ... *se på heroes* Lenke til kommentar
notalive Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Det kom dessverre ikke pakke i dag. Jeg håper den kommer i morgen. Sa du at du brukte vanlig brusflaske som du boret et hull i og tredde slangen igjennom? Skal se om jeg får gjort et lite eksperiment i morgen. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 http://www.flickr.com/photos/29844928@N07/sets/72157623336807855/ Dette må ha tatt litt tid, men fy så kul den er. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Den saken der får vel det meste til å blekne. Vi snakker ikke mer om den, jeg blir flau over de små drittprosjektene mine... Lenke til kommentar
D02 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Har en kasse full av lego, men jeg mangler ideer til hva jeg kan lage. Jeg skal ikke kjøpe noe og det må ikke være så avangsert. Noen som sitter på en liten fin ide til meg? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Ah LEGO! Husker jeg og pappa bygde en politistasjon fra bunnen av når jeg var liten. Den var egentlig ganske stor, to etasjer, fengselceller. Jeg var så kry! Har to tre store kasser på loftet med LEGO, frister å stikke opp og bygge litt. Tider det Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Syns ikke sånn technics-lego dere prater om hele tida er så big deal..med motorer og trykkluftslanger og whatnot. Føles mere som en oppgave i ingeniørskolen enn morsomt. Setter mere pris på sett som bare inneholder plastikk Type star wars-settene. Endret 28. februar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Eg likar både technic og vanlige byggesett like mykje, men star wars har det med å vere ganske dyrt. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Star Wars lego er og blir dyrt. Bedre å se filmene til du hater hele Star Wars og så kjøpe noe annet Lenke til kommentar
siggii Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Digga(er) Technic-lego. Husker når jeg var kid, så brukte jeg alle sparepengene mine, de som 10-åringene i dag bruker på Wii og slikt, på de heftigste modellene. Husker høydepunktet var en slik en: Den har sving på 4 hjul, og det forrerste paret svinger mer enn det midterste, så var ganske heftig mekanikk for en 8-10 år gammel kid. Det er også den siste modellen jeg har, men har lenge gått å siklet på et nytt byggverk, men det er jo så dyrt. Når jeg er ferdig med å studere og har fått meg en grei jobb skal jeg skjemme meg bort på slike. Denne byggde jeg sammen igjen for omtrent et år siden forresten. Husker også jeg fikk en truckaktig greie med lufhyrdaulikk-system, pumpa på en pumpe og dro i noen spaker så gjorde krana bevegelser. Det var den første store modellen jeg fikk, og natt til første juledag gikk stort sett med til sammensettingen av denne. Prøvde å sette sammen igjen denne også, men manglet noen vitale deler til luftpumpesystemet, så kom aldri i mål. Noen som vet om det er mulig å kjøpe reservedeler til disse gamle modellene noe sted? Hadde vært gøy å fått den opp å gå igjen! Savner barndommen... Ellers fant jeg på min søken etter modellnavn på sistnevnte en ganske heftig greie. Gadd ikke å lese så mye om det, men det så ut som det var en som hadde laget den selv. Se her. Endret 28. februar 2010 av siggii Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Den kranen har jeg et sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå