KKake Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Satt nettopp og bygget Lego med lillebroren min, og tenkte da tilbake på tiden som liten guttunge, da Lego var det feteste som fantes, da jeg bygde Lego hele dagen og slik. Det var tider det. Fikk derfor lyst til å lage en Lego-tråd, slik at oss Lego-elskere kan mimre tilbake til da vi var småunger, diskutere Lego-modeller og andre Lego-relaterte ting. Noen modeller dere husker spesiellt godt? Noen modeller dere enda har? Har selv et ganske så stort Lego-helikopter enda, som er relativt helt, sammen med en romferge og en Technic-brannbil oppe på loftet. Gjett om jeg skal ta en titt på dem i morgen. Husker også spesielt godt en stor Lego-kystvakt jeg hadde hos faren min. Desverre ligger den i tusenknas nå. Men ja, kom med alt dere har å si om Lego! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 LEGOTRÅDEN! I MITT HJERTE! Herregud, har brukt hele jula på å bygge legon jeg hadde som unge . Nå har jeg 2 kasser med diverselego, ett slott, 2 piratskip og ei hel jævla flåte med star wars lego som står ferdig oppbygd på loftet. Ellers vil jeg bare si: Lego var bra fram til 1995. Der datt de av og var borte helt til 2008, nå ser jeg en markant endring til nyere "gammel" lego. Re-release av store sett fra sent 80'tallet etc. DIGGER DET! Lenke til kommentar
Such Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 jeg fikk den sorte ridders borg i julegave for flere år siden. det var stort. gledet meg så sykt til å få den i julegave at jeg, ja, gledet meg syk. ble liggende med 40+ i feber og mamma bygde borgen for meg. men jeg var for syk til å leke med den :/ Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Ikke troll tråden da Timb . På youtube finnes det mange klipp med gamle legoreklamer, samt folk som bygger diverse sett i stopmotion. Verdt å se om du kjeder deg eller vil ha litt nostalgia Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hoho, mine innlegg! Legotiden var kanskje den beste jeg har hatt i mitt liv. Jeg og broren min hadde en hel by. Broren min vant nemlig et gavekort på x antall tusen på en eller annen leketøysforettning og brukte alt på store legosett som jernbane med stasjon, politistasjon, brannstasjon, marine osv... Good times Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg bygger ikke så mye med "klassisk" lego. Men jeg har en NXT Robot som jeg programmer i Java under linux ^^ Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Etter at eg vart far, har eg gått og gleda meg til eg kunne dra fram legokassen frå gløymsla. Det har eg no gjort, og fått vener og famelie med på ein dugnad i jula for å auke behaldninga. Det har ikkje vorte for mykje av desse nye fancy setta, heldigvis, meir av dei gode gamle basisklossane i XXL-pakningar. (1600klossar i ein boks, ein boks dedikert til vindauge, dører og diverse, samt eitpar bilar og slikt.) Det har vore mykje kos i stova i romjula. Heile golvet fylt med lego, pyramidebygging osv. (Pyramidar var favorittane då eg var liten, har forbetra konstruksjonane betrakteleg etter nokre år i byggebransjen...) Den blaute draumen eg sit med no, for min eigen del, er den enorme kranbilen Technic no er ute med. Eg hadde vore lykkeleg som eg vare i min barndoms uskyld om eg fekk ein slik i hende... Edit: Link til vidunderet. Endret 31. desember 2009 av Mephistopheles Lenke til kommentar
Such Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 DENNE. bygde jeg som liten. helt til lillebroer min skulle vise den frem til mamma og mistet hele greia i bakken. mamma måtte gjemme lillebroren min fra mitt kokende raseri... jeg pleide også å leke med lego samtidig som jeg tok opp seansen på kassett. hilarity ensues.. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg bygger ikke så mye med "klassisk" lego. Men jeg har en NXT Robot som jeg programmer i Java under linux ^^ Åh! På skola der jeg jobber bruker elevene slike i undervisningen Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Jeg og søskenbarnet mitt pleide alltid å bygge på lego når vi var små, og det er faktisk bare 2 år siden vi bygde vårt siste mesterverk... da var jeg 15 og han 17. Store unger med andre ord Nå er det jo "forbudt" for slike som oss å leke med lego. Må vokse fra slikt... Men vi hadde alltid vår måte å bygge på. Vi brukte kun røde og svarte klosser (da vi hadde mest av disse ) de røde ble brukt til å bygge muren, hvor vi kun brukte klossene hvor det var 8 prikker på (4 på hver side) som vi bygget slik at ting satt som f*. Vi måtte med andre ord nesten demontere hele huset for å gjøre en liten endring De svarte klossene ble brukt til tak og diverse murer. Vi laget også hus med etasjer som vi kunne ta av uten problemer! Men det aller feteste huset var med innlagt vann. Da kunne vi pumpe vann til vask og bad Åh som jeg savner dette... Dette var før dagens lego hvor delene egentlig kommer montert... :/ Ting som bygges i mange forskjellige farger er forbudt, dere som drev/driver med det!! Endret 31. desember 2009 av DSG Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) http://www.brickshelf.com/ folkens Endret 31. desember 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
KKake Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Aww, kos å høre at så mange digget Lego. Kanskje jeg skal ta ned min store Lego-kasse en dag, og bygge meg noe? Frister litt å bygge noe STORT (som en bilferje elns med biler).Savner virkelig den tiden jeg og bestekompisen min satt inne i timesvis og bygde Lego. Husker jeg alltid synes at mine modeller var best, da jeg brydde meg om å bruke så like farger som mulig, slik at det så litt seriøst ut, i motsetning til kompisen min sine modeller som var noen fargeklatter. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Tok meg sjeldan bryet med å sortere fargar, for min del var det viktigaste at modellane var robuste og funksjonelle. Hus og liknande konstruksjonar vart ofte testa ved at eg stod på dei eller slo og herja for å simulera naturkatastrofar. Erfaringa frå byggebransjen har gjort slik dimensjonering og testing litt kjedeligare og meir forutsigbar, då eg lettare ser svake punkt og kan laga ting med tanke på heilhet og gjennomførd kvalitet... Men eg er stolt som ein hane, dei gongene eg kan avduka eit nytt mesterverk for den uengasjerte sambuaren min. (Eller forsvara klossane mine frå ungane...) Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Lego Digital Designer/ ^^ Endret 1. januar 2010 av Gnålern Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Elsker LEGO! Noen som blir med på LEGO-LAN? Alle tar med sin eske! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Elsker LEGO! Noen som blir med på LEGO-LAN? Alle tar med sin eske! Høres genialt ut! Om det er i Vestfold eller i nærheten av Vestfold skal jeg gjerne prøve å bli med. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Elsker LEGO! Noen som blir med på LEGO-LAN? Alle tar med sin eske! Eske? helder esker Har sju stappfulle esker i kjellaren, trur dei er omtrent 40X30X50cm. Blir vel 420 liter lego det Hadde RCX, elska det over alt på jord, men IR-tårnet blei øydelagt bestilte aldri nytt.. Fekk meg NXT også, men det var så vanskeleg å byggje noko av rein fantasi. Og programvara var unødvendig kronglete. Eg laga ein gong ein slags tanks som var så sterk at den kunne ha 25 kilo på seg utan å knekke, den var vel 8 "prikkar" breid og hadde to RCX motorar. Hadde bilder på Cool creations, men det er visst fjerna Fekk også 8275, den store bulldozeren med power functions. Sweet. Eg likte også veldig godt GBC (Great Ball Contraption). Hadde fleire forsøk på noko skikkeleg, og klarte å lage: http://www.philohome.com/gbc/gbc-sweeper.htm http://www.philohome.com/gbc/gbc-jigsaw.htm (lengre versjon) Laga også ein "the wave", men eg veit ikkje kvar eg fann den. Sikkert i ein youtubefilm Legoen er desverre pakka ned og gløymt i kjellaren, att med det andre rotet... Den sosiale statusen min er vel allereie på "merkeleg", og det hadde vel ikkje vore betre om eg hadde titals kilo lego på romet. Synd at eg skulle bry meg slik om kva andre syns når eg var mindre, slik at eg pakka den vekk. Skulle gjerne ha bygd litt no, men har ingen plass å bygge på EDIT: sunnmøre her, blir vel ikkje Lego-LAN med det første Endret 1. januar 2010 av svelemoe Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Har brukt den creatoren litt idag. Mangler endel brikker der og jeg får ikke helt valgt den fargen på brikken som jeg vil ha . Ellers funker det gull! Btw: For de som har mista manualer: http://www.peeron.com/inv Endret 1. januar 2010 av Mikkel™ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå