Lock-Aze Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hei, tenkte å sette opp ett en pc til labtester av forskjellige programmer og oppsett. Tenkte å sette opp en "grunnpc" med Win2003 R2 64bit med 8gb minne, holder det å bruke en vanlig pc, med 2 stk harddisker i raid 0 (gjør ikkeno om jeg mister all info på denne pc'en da det kommer til å bli brukt mest til testing av scenarioer) Spørsmålet er, for å kjøre virtualisering av 2 servere (Win2003/2008 for test) + 3-4 arbeidsstasjoner (2x XP pro + 2xWin7)på denne pc'en hvor kraftig burde jeg kjøpe? Dette er til test, så det viktigste er at alt fungerer. Dette er mest for å teste scripting og lignende mot pc'er for å se hvordan dette kommer til å fungere og for å teste mens jeg gjør meg klar til MS sertifiseringer. Tenkte å forsøke å virtualisere alt over VMware hvis det har noe å si (har også lisenser til HyperV hvis det er bedre) Lenke til kommentar
madder Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Minnemessig bør dette duge. du har jo 1GiB pr virituelle, og 2 til host... skaff deg flest mulig kjerner, og tut og kjør. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Ok, takker for tips. Blir en "standard" rimelig AMD Athlon II X4 620 da, har ikke råd til å flotte på meg ett skikkelig serverhovedkort med plass til 2x4kjerners prosessorer.. :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå