Gå til innhold

BK: Mitt første HDR bilde

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Jeg er smertelig klar over at dette ikke er i toppsiktet, men et sted må jeg starte. Bildet er tatt i kveld 31.12.09 ca kl 22. Og komposisjonen er vel ikke den mest spennende heller. Valgte et utsnitt av blokka bak her, med snødekte trær i front, 15 - 20 meter til blokka med sine forskjellige farger, og til slutt skogen bak blokka. I fra meg og til ytterkant av bildet er det ca 200 - 250 meter.

Nikon D40.

18 - 55 mm linse.

F/5

ISO 800.

6 bilder totalt.

post-44035-1262295472_thumb.jpg

Jeg skjønner at dette er sikkert ikke det beste dere har sett, men jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på hva jeg kan endre på og hvorfor. Og gjerne to ord om hvordan jeg endrer til det bedre! :)

Værsågod slakt en amatør.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hmmm, for å gjøre bildet mer interresant kunne du heller stelt deg ved siden av blokkene (yil høyre for treet hvis du skjønner, så tror jeg det ville gitt blålysa (og de andre lysa) en litt kulere effek og skapt litt mer dybde til bildet...

Litt vanskelig å forklare, men dette var det nærmeste jeg fant på nettet i farta (bygningene til høyre):

FRANCE-URBANISM-ARC_860385f.jpg

Sånn bildet er nå, synes jeg at blålysa blir litt glorete, treet tar for mye plass og virker desverre litt forstyrrende siden det ikke står i kontrast med blokkene, og det ble litt dumt å kutte bygningen på venstre siden. Syns desverre at bildet alt i alt ble litt flatt og kjedelig, siden det også er en veldig vanlig vinkel å se blokker fra.

Beklager hard kritikk, men det var min mening, og regnet med at du ville ha konstruktiv kritikk

;)

Endret av BEFGHIJKLMNPQSTUVXYZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Takk for svar. Jeg måtte kutte bildet, dette var fordi at jeg hadde ikke stativ på daværende tidspunkt. Så bildet er tatt innendørs igjennom vinduet. :) Men så er vel ikke objektivet til dette Nikon D40 det beste heller.. ;)

Blir veldig mye støy i bildet når det er mørkt ute, så et bedre objektiv hadde gjort seg! :)

Lenke til kommentar
Takk for svar. Jeg måtte kutte bildet, dette var fordi at jeg hadde ikke stativ på daværende tidspunkt. Så bildet er tatt innendørs igjennom vinduet. :) Men så er vel ikke objektivet til dette Nikon D40 det beste heller.. ;)

Blir veldig mye støy i bildet når det er mørkt ute, så et bedre objektiv hadde gjort seg! :)

Ja, valgte å gi tilbakemeldinger på komp og vinkel siden du helt sikkert var klar over lys og støy selv ;)

Lenke til kommentar
Blir veldig mye støy i bildet når det er mørkt ute, så et bedre objektiv hadde gjort seg!  :)
Støyen er vel neppe objektivets skyld. Nikons kit-objektiver er meget gode, men det er lett å skylde på dårlig utstyr når livet går en imot. EXIF er ikke med i bildefilen, hva slags lukkertid/blender/ISO har du brukt?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...