Gå til innhold

MIS hovedkort og ATI HD5xxx

DrErling

Anbefalte innlegg

Har slitt som fy i dag med å få gang på htpcen etter å ha byttet og flyttet og...

Anyways, hardware nå er som følger:

XFX HD5750 512mb skjermkort (PCI-E)

MSI P965 NEO-F V2 hovedkort

Intel E6700 (core2duo 2,66Ghz)

A-Data (2x1GB) ram PC667

All hardware har fungert fint i sine foregående installasjoner, men denne komboen funker ikke i det hele tatt. Feilsøkte alt etter å ha montert utstyret. Byttet ram, flyttet ram, byttet PSU, flyttet om på Rails, koblet vekk _alt_ bortsett fra det mest nødvendige. Nexus 400W psu og Tagan 350W psu testet. De skal levere nok på alle rails til å få gang i det lille utstyret som er koblet på.

Ga faktisk opp til slutt og regnet hovedkortet for mere eller mindre dødt... Så kom jeg på å google problemet... Google --> http://forum-en.msi.com/index.php?topic=133402.0

Der er det en annen fyr som har hatt problemer med det MSI hovedkort og ATI HD5750.

Akkurat samme feil-opplevelse som meg. Maskinen slår seg på, alle vifter går i 1sek, slår seg av, for så å slå seg på igjen i ett sek, for atter en gang å slå seg av...

Brukeren i tråden over fikk MSI til å utgi en ny BIOS som fikset opp i problemet. Noen flere som har vært borti dette problemet med andre hovedkort? Bare MSI som sliter? Står ingenting i de siste BIOS oppdateringene til mitt MSI kort at de har gjort endringer i forhold til kompatibilitet med HD57xx...

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres stygt ut som RAM-issue.

Nah, tror ikke det. MemTest86 har ikke rapportert feil på disse brikkene. Heller kanskje mot at strømforsyningen ikke er 100% (Nexus NX-4090)

Anyways... har mere eller mindre gitt opp å få det til på MSI/Core2duo kortet. Alt fungerer fint på et annet hovedkort (Asus A3N32/Amd 64 4600+)

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...