Papirkurven Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hei og godt nyttår! I det siste har mobilen min oppført seg veldig rart. La oss si at mobilen har stått på lading over natta, når jeg vokner, står det, "Batteriet er fullt, koble ut strømnettet". Og vist jeg da bruker kameraet eller ringer noen, eller bruker andre ting som bruker ekstra mye batteri (GPS o.l.) så synker batteriet drastisk ned, og før den i det heletatt har varslet om at den har lite batteri, slår den seg av. Vist jeg da prøver og slå den på igjen rett etter på, slokner den med en gang jeg er ferdig med og skrive passordet. Så kommer det rare, vist jeg venter en hall time / time, og slår den på igjen, står det at jeg har nesten fullt batteri igjen, og den kan vare i et par dager, vist jeg ikke bruker den til noe spesiellt. Men vist noen ringer meg, eller jeg bruker kameraet igjen, skjer det samme. Noen som tror dette kan være batteriet som er gåent? Ser at de selger batteri på Ebay for 20kr fraktfritt. ^^ Mobilen er forresten en LG KC910 Renoir. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Dette skyldes et svakt batteri garrantert. Batteriindikatoren er spenningsbestemt og indikerer spenningsnivået på batteriet. Det som skjer selv med fulladet batteri er at batterikapasiteten er der mens det skal nesten ingen belastning til før spenningen detter. Det er det som skjer når du utfører batterikrevende oppgaver med mobilen. Når da batteriet har stått ubelastet ei stund øker spenningen igjen og man kan skru på mobiltelefonen igjen. Dersom man nå belaster batteriet svakt kan kapasiteten holde lenge men i det øyeblikket belastningen blir høyere så detter spenningen igjen og mobilen kutter. Selve kuttfunksjonen skyldes at litsium batterier skades permanent om sellespenningen detter under et vist nivå og det er dette mobilen aktivt forsøker å forhindre ved å kutte istedenfor bare å varsle lavr batterinivår. I ytterste konsekvens kan et tomt litsium batteri ende med runaway situasjonen i kjemien inni batteriet og det sveller ut og kan ta fyr. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Oki, takk for fylldi svar! Da er hvertfall et nytt batteri bestilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå