Gå til innhold

To lydkort i samme maskin


Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei nå! :x

Jeg er så lei! :grumpy:

Jeg er møkklei av å krabbe rundt og plugge ut og inn stereoanlegg, PC høyttalere og hodetelefoner!

 

Her sitter jeg med et Creative Audigy Player og det har minst to utganger for lite. Jeg har et 4.1 anlegg fra Altec Lansing som jeg bruker når jeg spiller så der går front og bak utgangene.

 

Jeg trenger derfor et nytt lydkort som jeg kan kople mot stereoanlegget og hodetelefonene, men hvordan vil dette fungere i min maskin?

Noen som har testet og med hva slags lydkort?

 

Forøvrig så bruker jeg Windows 2000 SP3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne jo koplet inn stereoanlegge på den digitale utgangen på Audigy kortet, men er det noen som vet om hvor man kan få fatt i en 10 meter lang slik kabel? Og hva annet trenger jeg for å kunne kople anlegget til SPDIF utgangen for det er vel ikke det samme signaltypen?

Lenke til kommentar

SPDIF utgangen på lydkortet ditt er en koaksial digitalutgang. For å koble denne til forsterkeren din, trenger du digital inn på denne. Dette er helt vanlig på litt nyere surround-forsterkere, men finnes ikke på vanlige forsterkere. Det du da trenger mellom disse er en DA-konverter (digital-analog konverter).

Mitt råd: om du ikke har digital inn på forsterkeren, glem det. Er bedre å kjøpe et til lydkort :)

Lenke til kommentar

Joda, jeg har både optisk og coax inngang på forsterkeren, men jeg trodde ikke signalet var likt. Altså at "hjemmekino" utsyr brukte en standard og PC bruker SPDIF og at disse to ikke kunne brukes om hverandre. Det har i hvert fall blitt meg fortalt (Elkjøp informasjon :roll: ).

 

Hvor kan jeg få fatt i en slik SPDIF til COAX kabel på om trent 10 meter da?

Noen som vet? Og hva koster den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...