Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anti-spinn serv. erfordras XC90

ksolvik

Anbefalte innlegg

Hei, noen som kan hjelpe meg litt her?

Er nå oppe på fjellet, her er det minus 30 grader og mye snø og is.

I dag morges da jeg skulle starte bilen etter 3 forsøk( XC90- 07 mod) fikk jeg følgende beskjed i displayet:

Anti-spinn serv. erfordras. Jeg startet og stoppet bilen igjen i håp om at det skulle forsvinne, men nei.

Da jeg skulle kjøre ut på veien klarte jeg med litt dytte-hjelp å komme meg ut på veien. Firhjuls-trekk og antispinn var borte..Merket fort da at dette ikke er en bil som egner seg for det. Den spinner og setter seg fast før du får sagt A.......

Jeg tok også av strømmen på batteriet i 15 min i håp om at beskjeden er tenkisk og vil forsvinne, men nei..

I høst fant jeg ut at ikke firhjulstrekken virket da jeg skulle kjøre opp en bratt bakke med tung henger.

Jeg fikk da ikke noe beskjed om at noe var feil, men det var det.

Var da på service og de sa at en oljetrykks-føler som regulerer den bakre akslingen var gåen, de byttet da dette.

Kan det være denne som streiker igjen i kulda ?

Ha et godt nytt år

Hilsen en nesten værfast XC90

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være mye som spiller inn her. En deffekt hjulsensor for eksempel. Disse bilene har hatt litt problemer med slakk og ulyd i bakre hjullager, og da kan de ødelegge sensoren samtidig. Men da skal du høre en merkbar rumlelyd bak. Pumpen til bakre diffrensialen kan og være deffekt, men litt usikker på om det er denne meldingen som kommer. For å sjekke dette, kan du se i bakre sikringsboksen på bilen om sikring til fyrhjulsdrift er brent av.

Lenke til kommentar

Sikringen nr.23 bak var gåen. Jeg bytta denne og da gikk feilen bort i noen sek. MEN da jeg begynte å rygge kom feilen opp igjen, og sikringen røyk. Så da er det kanskje pumpen til bakre diffrensialen som er deffekt.

Kanskje litt utenfor tema, men tror dere dette går under garanti på bilen? 3 års-garantien har gått ut for 1 mnd siden, og bilen har gått 95.000km. Jeg har kjøpt bilen av Bilia i Drammen i sommer, og har 24 mnd garanti på bilen derifra, men er dette noe som går på garanti ?

Endret av ksolvik
Lenke til kommentar
Sikringen nr.23 bak var gåen. Jeg bytta denne og da gikk feilen bort i noen sek. MEN da jeg begynte å rygge kom feilen opp igjen, og sikringen røyk. Så da er det kanskje pumpen til bakre diffrensialen som er deffekt.

Kanskje litt utenfor tema, men tror dere dette går under garanti på bilen? 3 års-garantien har gått ut for 1 mnd siden, og bilen har gått 95.000km. Jeg har kjøpt bilen av Bilia i Drammen i sommer, og har 24 mnd garanti på bilen derifra, men er dette noe som går på garanti ?

Uansett så har man 5 års reklamasjonsrett på bil om man ser bortifra rene slitedeler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...