nree Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg har en VW Golf III 92 mod. Jeg merket at airbag lyset stod å lyste konstant. Det har lyst i noen sekunder når jeg starter bilen, men ikke konstant tidligere. Jeg har aldri før brukt bilen i så kalde omgivelser, kan bilen deaktivere airbagen pga. frost eller lignende? (siden det er innebygget termometer i kjørecomputeren?) Eller er det en feil på systemet, pga. frost eller andre ting? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det er en feil på systemet om det lyser. Det skal aldri lyse annet enn for å vise at det fungerer når tenningen slås på. Lenke til kommentar
nree Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Men, kan det være pga. kulden? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Ja det kan det sikkert, men isåfall er det fortsatt en feil, og feil som oppstår i bestemte situasjoner tidlig vil etterhvert utvikle seg til å oppstå oftere. Såpass gamle biler med airbag kan ha batteridrevet airbag, og da kan det være at airbaggen må byttes pga batteriet er utbrukt (bytteinterval bruker å være på ca. 10 år der det er batteridrift i airbagger) Endret 31. desember 2009 av gxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå