Gå til innhold

Trenger nytt MMORPG

Anbefalte innlegg

Har spilt det meste fra WoW til Age of Conan, og har vært hektet på LotRO siden starten. Men jeg har begynt å gå lei og er på utkikk etter noe annet. Star Wars: The Old Republic er lenge til, men hva annet er det egentlig der ute av interesse?

Er uinteressert i Star Trek Online, og selv om jeg er en stor fan av DC Universe har jeg lite tro på DC Universe Online. Greit det høres kult ut å herje sammen med Joker og Brainiac, men det er for mye action for min del. Jeg foretrekker et "vanlig" casual MMORPG. Noen som har tips?

Har ikke prøvd Aion, men er bare delvis interessert i det da jeg har fått inntrykk av at det er veldig mye grinding og PvP-basert. Jeg foretrekker helt klart PvE. Det eneste kriteriet jeg har er at det må være Trial. Har kastet bort nok penger på dårlige spill. ;)

Edit: Laster ned EVE Online nå og har registrert trial-account. Men tar gjerne imot flere tips. :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett på Fallen Earth? Spillet er ganske nytt, og det er utviklet av en "indie"-utvikler, så det er rimelig upolert, men det er ikke noe som gjør at det ikke går an å spille. Slåssinga spesielt har en del problemer med "lag", hit detection og så videre, men jeg syns fortsatt det er mer engasjerende enn andre spill i samme sjanger. Man har nemlig kontroll over når man vil slå og hvor man vil slå selv, i likhet med Dungeons and Dragons Online, eller Age of Conan. Settinga er post-apocalyptic som Fallout-serien. Det spesielt syns jeg er ganske spennende. Det meste man ser i dag er alver, dverger, sverd og buer -- som jeg forøvrig ikke har noe i mot -- men det er veldig spennende siden man ikke vet helt hva man kan forvente i en slik setting.

Det er veldig gøy om du liker å lage ting (crafting). Crafting-systemet er utrolig bra, og man kan lage alt fra biler til bandasjer! Det er også en form for magi i spillet om man liker sånt.

Jeg har spilt en del MMORPG-spill, og det er ikke mye som greier å fenge meg lengre, men jeg må absolutt si at Fallen Earth er et av de få MMORPG-spillene jeg faktisk har lyst til å spille!

I tillegg har de lagt til "bunker-bars" og camps i den siste patchen! Hvis man går til en "bunker bar" kan man gamble (blackjack eller slots), og man kan lære å sette opp camps i villmarken.

De har en gratis prøveversjon på www.fallenearth.com

EDIT: Kan også nevne at spillet har et strålende community! Du vil ikke møte på mange gretne 13-åringer der. :) Det har forøvrig bare én server plassert i Amerika, men til gjengjeld har du aktivitet døgnet rundt! Anbefaler at du spiller i hvert fall til level 5-6-7. Spillets tutorial-del er ikke så fantastisk gøy, men når du kommer inn i det blir det bedre og bedre!

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar

LotRO er helt klart favoritten min så langt, men er begynt å gå lei. Det er fortsatt veldig mange som spiller, og siste expansion (Siege of Mirkwood) kom rett før jul.

Noen som aner hvor stort Fallen Earth egentlig er? Lastet først ned selve spillet. Deretter lastet jeg ned en patch på nærmere 3GB, og så en på nærmere 6GB. Når den endelig var ferdig måtte jeg laste ned en patch på ca 23MB. Da den var installert håpet jeg på å få spille, men neida. Nå laster den ned enda en patch på nesten 3GB! Begynner å bli drittlei dette spillet allerede, og jeg har ikke engang fått startet det... :(

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Takker, laster den ned via torrent nå. Hvor stort skal det egentlig være? Torrent-filen er på 4.84GB.

(og btw, moderatorer, dette er et MMO, så å piratkopiere det er meningsløst. Torrenter kan faktisk være brukbare til annet en snusk og ulovlige spill.) :p

Edit: Er desperat nok til å ha forhåndsbestilt Star Trek Online. Tror det var borg-dama jeg fikk med som gjorde utslaget. Og jada, vet hvordan det høres ut. Men jeg fikk t-skjorte også. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Takker, laster den ned via torrent nå. Hvor stort skal det egentlig være? Torrent-filen er på 4.84GB.

(og btw, moderatorer, dette er et MMO, så å piratkopiere det er meningsløst. Torrenter kan faktisk være brukbare til annet en snusk og ulovlige spill.) :p

Edit: Er desperat nok til å ha forhåndsbestilt Star Trek Online. Tror det var borg-dama jeg fikk med som gjorde utslaget. Og jada, vet hvordan det høres ut. Men jeg fikk t-skjorte også. :p

4.84GB høres bra ut. Min er alt i alt på cirka 5.5 GB, så det er enten en liten patch eller utpakkede filer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...