Rampage Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Takk for mange gode svar! Føler at jeg begynner å få en god oversikt over det hele nå. Hvilke RPG spill er det som regnes som de viktigste blant de nyeste spillene? I mine øyne er det Neverwinter Nights serien, og Dragon Age: Origins. Dette er klassiske RPGer, og ikke en blanding av spilltyper som f.eks. Fallout 3. Hvordan er Dragon Age viktig? Jeg har sett veldig gode argumenter for NwN, men ikke DA:O. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Takk for mange gode svar! Føler at jeg begynner å få en god oversikt over det hele nå. Hvilke RPG spill er det som regnes som de viktigste blant de nyeste spillene? I mine øyne er det Neverwinter Nights serien, og Dragon Age: Origins. Dette er klassiske RPGer, og ikke en blanding av spilltyper som f.eks. Fallout 3. Hvordan er Dragon Age viktig? Jeg har sett veldig gode argumenter for NwN, men ikke DA:O. Fordi det, i mine øyne, er et "back to basics RPG". Noe jeg synes er veldig viktig i flommen av utvaska action-RPGer, JRPGer, osv. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Med back to basics så mener du et helt generic RPG der alt er blitt gjort før, alle karakterene har vi sett før og det er særdeles lite nytt eller noe innovativt? Spillet er bra, men det er på ingen måter viktig for RPG-sjangeren (i form av å ha bidratt noe). Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg syns DA er et av bioware sine beste verk noen gang. Sammen med Mass Effect. Neverwinter Nights og Baldurs Gate blekner i forhold til kvaliteten til DA : - Morsomt, spennende og taktisk kamp system. - Historien er kjempe bra. Føles mer mørkere enn fleste andre rpg. - Mer original. Darkspawns, ikke orker osv. Når de går for playable races så er det ikke så lett å skape noe originalt. Men syns at det er bedre rase kultur og rase historie enn i noen andre spill. - D&D er overbrukt. Samme med forgotten realms og alt det rælet der. Jeg syns det er kjempe bra at Bioware rev seg løs fra Atari. Det at de lager noe unikt i stedet for å slenge seg på D&D bølgen er kjempebra. Det viser også at bioware er konger på å lage rpgs. Hvis jeg skulle hatt foredrag om rpgs hadde jeg nevnt pen&paper, noen eldre rpgs , og noen nyere rpgs. Og forklare utviklingen evnt. Men, helt opp til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå