phpnuke Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Heei! Jeg er i den kjipe situasjonen at jeg føler jeg ikke får det jeg har rett på. Men jeg jobbet ikke julaften og 1 dag. men ser at en kollega som også hadde fri, får "perm m/lønn på helligdag" både julaften og 1 dag. Da har da jeg også krav på det. Men hva er satsene på dette? Samme med nyttårsaften og 1 dag. da jobber jeg. Men hvordan er satsene? Nyttårsaften jobber jeg 17-00, da er det vel bra betalt, men 1 dag er det tidlig, 08-15...Noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Tariff? Eller hvor mye jobber du i uken, du skal over en viss sum timer for å i følge loven ha krav på ekstra påskjønnelse. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Ja er tariff... Jeg jobber 7 x 4 dager i uken, det vil si at jeg har 1 fri dag i uken. Og jobber 3 hver helg. Og har jo da turnusfri når jeg skal jobbe helg. Men hvilkne minimumskrav er det for å få det? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Siden du har tariff må du nesten undersøke med den aktuelle avtalen, slike ting kan variere veldig. Står litt generelt her (lov): http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html Men med tariff kan det være særavtaler. Endret 31. desember 2009 av Thorsen Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Tariff? Eller hvor mye jobber du i uken, du skal over en viss sum timer for å i følge loven ha krav på ekstra påskjønnelse. Loven gir deg ikke krav på ekstra påskjønnelse i det hele tatt, annet enn ved overtid. Dette er utelukkende regulert ved tariffavtale. TS: Bransje? Hvilken tariffavtale gjelder deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå