gamerman Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hei Leste på et forum at for å få minst input lag på en samsung skjerm f.eks så måtte man kjøre den i PC mode. Research has proven that HDMI2/DVI + PC Mode has proven the best results (least input lag) of all, even better than game mode. The only thing that is virtually lagless is VGA at near 0ms, followed by HDMI2/DVI + PC Mode at 6-15ms, then Game Mode at 25-35ms. Any mode besides "HDMI2/DVI + PC mode" or VGA will introduce some sort of image processing, done by the TV, and that is why you get lag. Game mode has the least processing, but still uses edge enhancement, sharpness, and a range of other settings to give it that "Pop" (I think it's way ugly, and not at all true to the source), but less enhancements than other modes. Hence a balance of around 15-25 ms lag. If you use you XBOX360 or PS3 in HDMI2/DVI + PC Mode, make sure you make the following changes: XBOX 360 - HDMI Black Level: Extended, Source: RGB PS3: - Video Settings: RGB Full In PC Mode, the TV is now looking for and displaying the PC color range, which is 0-255 as opposed to TV standard of 16-235. The black level is forced to "normal" in PC mode and you must make the appropriate black level and color changes to your XBOX360 and PS3 for it to look correct. Poenget er at min HDMI/DVI port er HDMI1/DVI og tven min er en Samsung LE40B535. Har satt xboxen i 1080p, kjører 60hz, HDMI1/DVI, satt xbox til extended source rgb, og slått av alt av bilde prossesering samt game mode. Men fikset litt på fargene. Det ser bra ut og virker som det ikke er så mye input lag, men det vet jeg jo ikke siden jeg ikke får testet det. Mitt enkle spørsmål lyder slik: Har jeg gjort det riktig? Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 bumper litt jeg Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Har jeg forstått det riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå