Munty Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hallo. Jeg har akkurat anskaffet meg en Western Digital mediasenter-pc. (WDTV Live) Boksen greier helt fint å overføre filmer og episoder i "standard definition", men hvis jeg skal se på noe som er i 720p eller 1080p stopper filmen eller episoden helt av seg selv etter ca 3 minutter. Hvis jeg da prøver å spille av en annen film eller episode i enten HD eller "vanlig" skjer det ingen ting før jeg går inn på menyen og trykker på "reset to factory defaults". Jeg bruker PS3 media server for å streame fra pcen min hvor all media ligger. Jeg bruker en mediaserver på pcen fordi jeg greide ikke å få tilgang til de delte mappene på pcen min gjennom WDTV Live. Hvis noen har en løsning om hvordan jeg kan droppe å bruke PS3 media server er det bare å si ifra, men det er ikke det viktigste. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 trådløst eller kablet nettverk? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Både datamaskinen og WD TV Live er kablet. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg tror ikke det har noe med tilkoblingen å gjøre fordi HD-filmer kan fint spilles av i ca. 3 minutter og så bare fryser de helt. Hvis man da går ut av filmen og man skal velge en ny (HD eller vanlig) går det ikke an å spille av noe før jeg har gått inn på system settings og resatt hele boksen. Litt irriterende å måtte gjøre det i lengden. Lenke til kommentar
Rune007 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Vet ikke om dette løser ditt problem, men jeg hadde også problemer med å "se" PC'en koblet til nettverket og de delte mappene. Derimot løste følgende prosedyre det problemet: Like a lot of people I was unable to see the shared folders residing on my XP (Home) PC despite doing all that seemed to be necessary. The WDTV box would not even 'find' my PC from "Network Shares". After a lot of fiddling, and faffing I discovered that at some point in the past I had disabled some XP services which the WDTV Live Network Share system needed. It would appear that if you want to connect your WDTV Live to your PC's Shared Folders you need to ensure that the services "Network DDE" and "Network DDE DSDM" are not disabled. To do this: Start Button, Administrative Tools, Services, locate "Network DDE" and ensure that Start Up Type is "Automatic". If it's shown as "Disabled", right click the "Network DDE" entry and use the Properties Tab to set it to "Automatic". Then do the same for the "Network DDE DSDM" service. I then rebooted both the PC and the WDTV Live and everything was fine. Good luck, and I hope it works for you. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Takk for svar! Skal prøve så fort jeg har mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå