Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det greit å ha sex med barn som voksen?

Er det greit å ha sex med barn som voksen?  

349 stemmer

1. 1. Er det greit å ha sex med barn som voksen?

• NEI!
      315
    • Ja.
      34

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sett deg selv i situasjonen der du er 10 år og blir med på sex med pappas kompis, 6 år senere sitter du midt i en vennegjeng som ler av pedofili. Der sitter du som 16 år og angrer på den dagen du ikke visste at det å ha sex med 56 år gamle Oscar Kai var en gigantisk tabbe. Jeg kan nesten garantere at det er like skadene psykisk som voldtekt.

Det er altså ikke greit fordi folk flest er trangsynte, og dermed burde man selv også forfekte denne trangsyntheten?

Lenke til kommentar
Gjest Krangl3fant
At du har intelligens til å kunne dømme bedre når du er 30 enn når du er 10.

Hvor mye IQ må man ha før man får lov til å knulle, eller bli knullet av den man vil? Definer.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Samfunnsfiende_*
Hva er argumentet ditt egentlig, "samfunnsfiende"?

pastar du at voksne skal kunne ha sex med barn og at dette er greit?

Nei. Du har ikke skjønt noe som helst.

Det er ikke greit for meg om det er ungen min som blir knulla, men det er kanskje greit for meg om det er ungen din jeg knuller. (For eksempelets skyld, da, jeg liker store bryster og runde hofter, jeg.)

Det er bare slik det er og føles.

Jeg argumenterer ikke for "skal," fordi det ikke fins noe skal, annet enn igjennom dine egne subjektive preferanser, og spredning av disse i et kollektivt system. For et individ som har frigjort seg, eller er utenfor kollektiv innfyltelse, så fins det ikke et argument for noe som helst. Det fins ikke rett; og det fins ikke galt: Du kan drepe barn, om du så vil, men 99,9999999% vil ikke det. Ovenfor de 0,0000001% som vil det, så har du ikke noe argument. Alt er greit. Det bare er sånn. Subjektivistisk nihilisme. Det ytterste av logisk tankegang.

Lenke til kommentar

Synes når man har en mening kan man stå for den uten å poste som anonym!!

Edit:

Så klart er det IKKE greit å ha sex med en 10-åring....

Men hvis en 16 åring ligger med en på 15 år eller en 18 åring ligger med noenb på 17 år kan vi vel ikke si så mye på det.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Det er altså ikke greit fordi folk flest er trangsynte, og dermed burde man selv også forfekte denne trangsyntheten?

Nei, det er ikke greit fordi at 10-åringer vet ikke hva det innebærer... joda, de fleste 10-åringer i dag vet hva sex er i "teorien".

Barn har mye dårligere evne enn voksne til å se konsekvenser av ting og blir også mye lettere presset til noe de ikke vil.

Derfor har vi også en kriminell og en seksuell lavalder.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke greit fordi at 10-åringer vet ikke hva det innebærer... joda, de fleste 10-åringer i dag vet hva sex er i "teorien".

Barn har mye dårligere evne enn voksne til å se konsekvenser av ting og blir også mye lettere presset til noe de ikke vil.

Derfor har vi også en kriminell og en seksuell lavalder.

Hvilken egenskap er det 10-åringer mangler, som gjør det umulig for dem å forstå hva sex innebærer? Lavere intelligens gjør det ikke umulig, bare vanskeligere.

Og forstår du helt og fullt hva sex innebærer? Hvor mye må man forstå om det skal være greit?

Lenke til kommentar
Hvilken egenskap er det 10-åringer mangler, som gjør det umulig for dem å forstå hva sex innebærer? Lavere intelligens gjør det ikke umulig, bare vanskeligere.

Og forstår du helt og fullt hva sex innebærer? Hvor mye må man forstå om det skal være greit?

Som sagt har de mye dårligere evner enn voksne til å se konsekvenser av ting.

Kanskje noen 10-åringer kanskje vet hva det innebærer men skal vi da gjøre dette lovlig å ødelegge livet til mange barn som enda ikke har kommet i tenårene fordi en liten promille ikke skal få pult som 10-åring?

Lenke til kommentar

Jeg skrev et kjemepangt innlegg og greide komme borti en knapp slik jeg slettet det :p så oppsumerer raskt:

Nasciboy: Det at noen poster anonymt er ingen motargument, anonymitet bør være lov, og er lov.

Hvorfor poster ikke du med fult navn og telefon nummer i signaturen?

Gjest har et poeng, men det er vel uansett somregel galt og ha sex med barn i de fleste tilfeller, selv om jeg ikke greier finne noen defenerende argumenter som tilsier det.

Men argumenter som at det er Unaturlig og Ekkelt er ihvertfal elendige argumenter for at det er galt.

Det er unaturlig å blande colaen med fiskesuppa og så drikke det, det er også ekkelt, men det er ikke noe galt i det av den grun.

Dog, om det fremgår noen tvil så støtter jeg IKKE sex med barn.

Lenke til kommentar

Gjestene har gode poenger og jeg er enig med dem. Dog bør ikke moralsk relativisme og moralsk nihilisme blandes, det er to forskjellige ting, men jeg regner med at folk er klar over dette.

Jeg tror ikke jeg hadde hatt så mye imot å ha sex som barn med en sexy kvinne, men jeg kunne ikke tenkt meg å ha sex med barn som voksen. Det er dog min preferanse. Andre får ha sin. Men om noen så mye som rører mine fremtidige barn, mens de er barn, vil det få kraftige følger for vedkommende og i det tilfelle kan det til og med hende at jeg tillater drap på vedkommende.

Det er dog bare mine følelser om emnet.

Lenke til kommentar
Nasciboy: Det at noen poster anonymt er ingen motargument, anonymitet bør være lov, og er lov.

Men det er det ikke på dette forumet...

Jeg har full navn og ved ett lite besøk på gulesider finner man både adresse og telefonnummer, kan være en ide å kikke etter først.

Gjest har et poeng, men det er vel uansett somregel galt og ha sex med barn i de fleste tilfeller, selv om jeg ikke greier finne noen defenerende argumenter som tilsier det.

La oss ta for oss 1000 10-åringer... vi tar vekk loven med seksuell lavalder.

Alle disse blir tilbydd 2 timer med en Playstation 3 (eller noe annet de liker veldig) mot at de blir med en voksen mann inn på soverommet en times tid. Den voksne personen presser hardt på og er veldig overtalende...

Ser du hvor jeg vil?

Kanskje 100 stk av disse havner på soverommet... tror du virkelig de fleste ikke angrer?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Som sagt har de mye dårligere evner enn voksne til å se konsekvenser av ting.

Kanskje noen 10-åringer kanskje vet hva det innebærer men skal vi da gjøre dette lovlig å ødelegge livet til mange barn som enda ikke har kommet i tenårene fordi en liten promille ikke skal få pult som 10-åring?

Du svarer ikke på spørsmålene mine. Men vi snakker her om "barn", gjerne definert som personer under 18 år, og spørsmålet er dermed om det prinsipielt sett ikke er greit for barn å ha sex med voksne, selv om barna er over den seksuelle lavalderen.

For å addressere ditt mer spesifikke spørsmål: Hvorfor må det absolutt være en grense som går på alder? Den seksuelle lavalderen er ikke en streng aldersgrense selv idag.

Lenke til kommentar
For å addressere ditt mer spesifikke spørsmål: Hvorfor må det absolutt være en grense som går på alder? Den seksuelle lavalderen er ikke en streng aldersgrense selv idag.

Fordi ellers hadde vært fritt frem for alle pedofile, ser du ikke noe problem med det?

Lenke til kommentar

Men det er det ikke på dette forumet...

Jeg har full navn og ved ett lite besøk på gulesider finner man både adresse og telefonnummer, kan være en ide å kikke etter først.

Tror du det kan ha konsekvenser om familie, venner eller arbeidsgiver søker deg opp på google i ettertid, og serlig om du har kontroversielle meninger?

Du sier: Jeg står for det jeg mener.

Men om man har en kontroversiell mening tar det ofte lang tid å utdype og forklare hvorfor man maner hva man mener, folk flest gidder ikke ta seg tid til at du f.eks argumenterer for at utlendinger er en trussel mot norge, jeg påstår ikke at du har sagt det, men det er bare et eksempel.

Tror du skal lese nettvettreglene en gang til.

Du må aldri fortelle noen du ikke kjenner på Internett hva du heter, hvor du bor eller hvilken skole du går på.

http://home.nktv.no/nordlbs/Internettregler.htm

La oss ta for oss 1000 10-åringer... vi tar vekk loven med seksuell lavalder.

Alle disse blir tilbydd 2 timer med en Playstation 3 (eller noe annet de liker veldig) mot at de blir med en voksen mann inn på soverommet en times tid. Den voksne personen presser hardt på og er veldig overtalende...

Ser du hvor jeg vil?

Kanskje 100 stk av disse havner på soverommet... tror du virkelig de fleste ikke angrer?

Det er jo prostitusjon du snakker om her, og både prostutusjon og barnearbeid er ulovlig i Norge.
Lenke til kommentar

Som sagt er ikke den seksuelle lavalderen idag en streng aldersgrense, men det er allikevel ikke fritt frem for noen.

Du har ellers ikke definert hva du legger i begrepet "barn", hvor mye forståelse man må ha for at det skal være greit, hvorfor de fleste barn ikke kan forstå det og hvordan det "ødelegger livet deres". Og hva pedofie har med saken å gjøre aner jeg ikke. Du unnviker de fleste spørsmål du får, og er ekstremt uklar.

Lenke til kommentar
Som sagt er ikke den seksuelle lavalderen idag en streng aldersgrense, men det er allikevel ikke fritt frem for noen.

Du har ellers ikke definert hva du legger i begrepet "barn", hvor mye forståelse man må ha for at det skal være greit, hvorfor de fleste barn ikke kan forstå det og hvordan det "ødelegger livet deres". Og hva pedofie har med saken å gjøre aner jeg ikke. Du unnviker de fleste spørsmål du får, og er ekstremt uklar.

Akkurat nå var det vel 10-åringer vi snakket om...

Om barn på 10 år vil "utforske" med jevnaldrende får det bare stå til... så hvis en mann på 30 har sex med en 10-åring, er ikke det pedofili.

Må virkelig barna ha bleie for at det skal være det?

Edit:

Tror det var siste innlegg i denne tråden for min del, føler jeg blir irritert... gidder ikke det på en ellers så fin dag :)

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Selv om man poster som gjest må man følge forumets retningslinjer. 1 innlegg som gikk på person framfor sak er fjernet fra tråden.

Resten av tråden vurderes for øyeblikket, her kan det bli modereringer.

Dette innlegget skal ikke diskuteres, send meg en PM om det skulle være noe.

Lenke til kommentar

Pedofili er en preferanse for prepubertale barn. Spørsmålet er hvorfor du tar det opp som et argument, om ikke fordi de fleste har sterke negative følelser knyttet til begrepet. Jeg ser ikke hvilken relevans det har i en rasjonell diskusjon.

Jeg merker meg også at du fortsetter å unnvike de fleste spørsmål du får.

Edit: Det er, for mange, sterke følelser knyttet til temaet, jeg forstår at du kan bli irritert, og respekterer at du trekker deg. Det er en positiv egenskap de færreste har :)

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Akkurat nå var det vel 10-åringer vi snakket om...

Om barn på 10 år vil "utforske" med jevnaldrende får det bare stå til... så hvis en mann på 30 har sex med en 10-åring, er ikke det pedofili.

Må virkelig barna ha bleie for at det skal være det?

Jo det er pedofili, om man går ned til bleiestadiet (0-3 år) så kalles det Nepiofili, eller infantofili
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...