Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc-en slår seg av etter 3 sekunder (Acer aspire 5739G)

Anbefalte innlegg

Den bærbare pc-en min slo seg plutselig av når jeg spilte mw2 og nå når jeg skru den på så lyser det i knappene foran men den skrur seg av før det rekker å komme opp noe på skjermen. Først så fikk jeg skrudd den på og "Acer" kom opp på skjermen, men nå dør den med en gang. Det blir vel repp uansett, men noen som vet om hva som er galt? Pc-en er bare et halvt år gammelt så den burde holde lenger.

Specs:

Intel core duo P7950

Nvidia geforce gt 130m

4 gig ram

500 gb hdd

Edit: Nå kommet det et enkelt pip før den skrur seg av. Svidd skjermkort?

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde samme problem med min 5737? Måtte leveres inn for reperasjon. Tror det var noe med viften eller noe slik at den overpphetet seg.

Dekkes heldgvis av garantien :)

Vifta på denne her endrer turtall hele tiden så det er nok det her og.

Er den varm?

Det kan også være skjermkortet som er ødelagt. Skjermkort booter alltid før CMOS.

Han har spilt mw2 non stop i dag så jeg tror det kan være svidd.

Lenke til kommentar

Et pip. Det betyr at du får en POST-message som sier at alt er OK, noe som igjen betyr at det er noe uforventet som skjer.

Jeg tror at kjøleren ikke rører CPU/GPU, noe som fører til momentan overoppheting. Om det ikke stemmer så kan det enda stå mellom ødelagt hardware, sure minnebrikker eller brick'd BIOS.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Et pip. Det betyr at du får en POST-message som sier at alt er OK, noe som igjen betyr at det er noe uforventet som skjer.

Jeg tror at kjøleren ikke rører CPU/GPU, noe som fører til momentan overoppheting. Om det ikke stemmer så kan det enda stå mellom ødelagt hardware, sure minnebrikker eller brick'd BIOS.

Er ganske sikker på at det er noe med vifta for den har gått ujevnt hele tiden siden pc-en var ny.

Lenke til kommentar
Batteriet holder i minst 2,5 time om jeg bare bruker internett, hører på musikk og er på msn. Ser ikkeno støv inni luftehullene til vifta. Ladinga fungerer helt fint. Pc-en er bare et halvt år gammel.

Hallo!

Ja, det virker som om det er noe alvorlig, siden den slår seg av så fort. Så det kan jo være prosessor, ram eller skjermkort. Så det er litt vanskelig med laptop, de er ikke så enkle å ta opp og sjekke, samtidig som man kan se vifter etc,:))

Så det blir nok en telefon til service tror jeg.

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Naa har jeg faatt omtrent samme problem. Dataen skrudde seg plutselig av (tok en uventa, men normal "soft" avslutning i windows7) og naa kommer den ikke paa igjen. Men det rareste er at saa lenge den har strom fra kabel, saa staar den og lager en klikkelyd med et sekunds mellomrom, akkurat som om den prover aa skru seg paa. Det samme skjer om batteriet er tatt ut eller ikke. naar den kjorer fra bare batteri faar jeg av og til starta den i 3 sekunder...

Faktisk, saa skrudde jeg av dataen for jeg la meg, men vaakna av at den sto og klikka paa den maaten. Saa tok jeg ut batteriet og kabelen, og la meg til aa sove igjen. Naar jeg sto opp og skrudde paa dataen seinere, fikk jeg brukt den i ca en time, for den tok denne uventa avslutningen, og staar og klikker, og ikke vil paa igjen, bortsett fra av og til i 3 sekunder (fra batteri).

Har akkurat samme datamaskin som traadstarter, og den er ca ett halvt aar gammel i mitt tilfelle og.

Edit: Problemet blei fiksa med en skikkelig blåsejobb :)

Edit2: Dette varte bare i en dag, og er nå tilbake til at dataen ikke vil på, og hvis den går på skrur den seg av etter 3 sekunder, før det rekker å komme noe på skjermen :(

Edit3: Nå har jeg fått den tilbake fra service, med nytt hovedkort og ny DVD/RW :)

Endret av Fogerty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...