Gå til innhold

Ønsker forslag til rimelig mediesenter som kan kjøre Linux/Windows

Anbefalte innlegg

I dag har jeg en Popcorn Hour A-110, som fungerer helt utmerket på alt av video. Kjører den uten harddisk, og streamer alt via nettverket fra en Linux-server.

Men, Popcorn Hour (dvs. NMT, systemet som kjører på den) er helt ræva på funksjonalitet for musikk.

Før jeg gikk til anskaffelse av Popcorn Hour, så hadde jeg en modda Xbox med XBMC, og av alle mediesentre jeg har prøvd så er det ingen tvil om at det er XBMC som er tingen.

Årsaken til at jeg gikk over til Popcorn Hour er at Xbox som kjent ikke greier å spille av x264-filer og lignende, pga. for svak CPU. En annen ting er at Xbox'en støyer noe.

Popcorn Hour kjøpte jeg for rundt halvannet år siden, så jeg antar at det har skjedd nyvinninger i dette markedet. Popcorn Hour kan ikke kjøre annet enn NMT, så det jeg er ute etter en minst mulig boks, hvor jeg selv kan putte inn en SSD og installere enten Linux eller Windows, slik at jeg kan kjøre det jeg vil av software for å få en best mulig løsning.

Finnes det rimelige bokser med det man trenger av utganger (HDMI og SPDIF), som har CPU-kraft nok til å kjøre det OS'et man måtte ønske, og samtidig helst er fri for vifter eller har svært lav viftestøy? Boksen bør heller ikke være særlig større enn Popcorn Hour (tror den er rundt 25x10x3cm).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke veldig følsom for støy, men for meg er ION330 så godt som lydløs. Etter at jeg la inn siste BIOS oppdatering og slukket den iriterende blå lysdioden sliter jeg nesten med å se/høre om maskinen er på.

Vet ikke helt hva forskjellen er. Har selv kun den enkle 330 versjonen. Men mener det finnes versjoner med blueray drev og innebygget ir motaker.

Bruker selv en billig HP Windows MCE fjernkontroll med motaker via USB. Funker perfekt mot XBMC, og kostet vel en 20$ med frakt fra e-bay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...