Gå til innhold

Akambrukernes bilder - januar 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håndholdt eller stativ på de øverste bildene?

Du har forresten en feil i signaturen din. Det skal være "10" typer mennesker.

Det stemmer at det skal være 10. Jeg driver å forandrer den signaturen fra 10 til 01 med jevne mellomrom, og du er den første som har lagt merke til det. :thumbup:

De to øverste er tatt med stativ. Resten håndholdt. Det første var jeg ikke helt fornøyd med, men så oppdaget jeg at fjellet i bakgrunnen kom flott frem...

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Legger ut en bildeserie til i dag, med Tromsdalen kirke motiv slik som tidligere. Det er ikke akkurat hverdagskost å få se "Ishavskatedralen" badet i farget lys. Tidligere har kirka vært satt i blå belysning, men denne gangen noe mer fargerik i forbindelse med Nordlysfestivalen i Tromsø.

post-73461-1264888170_thumb.jpg

post-73461-1264888191_thumb.jpg

post-73461-1264888213_thumb.jpg

post-73461-1264888239_thumb.jpg

post-73461-1264888263_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Flotte bilder av Tromsdalen kirke.

Jeg kjørte forbi kirka samme kveld, og stoppet for å ta et par bilder. Har ikke "fremkalt" noe enda, men har ikke de helt store forhåningene da det var iskaldt og som den frysepinnen jeg er måtte jeg raskt inn i bilen igjen. :grin:

Lenke til kommentar
En teaser fra akamtreffet i Oslo i dag, mens vi venter på den store lille oppsummeringstråden:

505084_l.jpg

Tusen takk til Tomsi og RandiA for hyggelig følge!

Hvordan i all verden fikk du til den der...så ikke det jeg, og du ga ikke noe hint. Takk selv for treffet, jeg hygget meg veldig, og på veien hjem kom varmeposene ned i sko i stedet for i hansken, veldig lurt var det. Tok 120 bilder jeg, og kassert halvparten nå, så redigrerer jeg sannsynligvis ikke før jeg får de over på min stasjonære.

RandiA

Lenke til kommentar
Flotte bilder av Tromsdalen kirke.

Jeg kjørte forbi kirka samme kveld, og stoppet for å ta et par bilder. Har ikke "fremkalt" noe enda, men har ikke de helt store forhåningene da det var iskaldt og som den frysepinnen jeg er måtte jeg raskt inn i bilen igjen. :grin:

Var det deg med Nikon D60?

Lenke til kommentar
Ratleto: Stillheten og pip-pipene var rasende flotte.

Takker :)

Jeg likt også "Stillheten" veldig godt. Og ble litt skuffet da jeg ikke fikk se det større i flickr.

Hm. Den skal være tilgjengelig i 800px i bredden. Skal sjekke det opp.

Edit: men du må antakelig være innlogget på Flickr for å se det i den størrelsen. Ikke finner jeg innstillingene for å tillate folk å se de største utgavene heller akkurat nå, men så er jeg trøtt og på vei i seng også da.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre overhodet?

Poenget er at det har liten betydning hva du erfarte, siden du ikke var der. :)

Påpeker bare enkelt og greit at det ut i fra dine beskrivelser om forholdene antagelig var fullt mulig å forbedre lyset, uten å ødelegge noe utstyr nevneverdig. Og jeg føler at jeg er fullstendig kvalifisert til å komme med denne påpekningen på det grunnlag av at jeg har jobbet med ekstern lyssetting under lignende forhold selv. Det er bare vennligsinnet kritikk - ja, du valgte den enkleste løsningen, men ikke den beste.

Jeg valgte den eneste tilgjengelige løsningen, tro meg, jeg er riktig nok ikke Kirk Tuck eller han fyren fra Strobist.com, men jeg har vitterlig fotografert nok med ekstern lyssetting under de aller fleste forhold.. :)

Når det er sagt - det er fortsatt et brukbart bilde ;)

Får jeg da håpe. Kunden var happy, så da er jeg happy. :)

Lenke til kommentar

Litt bilder fra japanturen min i Januar i år.

dsc0050t.th.jpg

Svigermor lager en tradisjonel japansk nyttårsrett.

dsc0016ks.th.jpg

Sushi!

dsc0010il.th.jpg

Kommer på løpende bånd :)

dsc0509ns.th.jpg

The Golden Temple, Kyoto.

dsc0560s.th.jpg

Sykiyaki, en nydelig japansk rett.

dsc0741s.th.jpg

Et vanlig hus i Shirakawa-go, Japan, Gifu prefecture.

dsc0686k.th.jpg

Kaffe og ostekake, japan-style.

Jeg vet det er for mange bilder, men de er jo så fine alle sammen!

Klarer ikke å velge ut kun 5 :p

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar
Stillhet
Herlig!

Veldig, veldig pent!
Takk! :blush:

Hvordan i all verden fikk du til den der...så ikke det jeg, og du ga ikke noe hint.
Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet, men dere hadde det så travelt med å komme inn i skulpturen. Jeg ble stående å leke med å fokusere gjennom en litt klar isblokk, og innen jeg fikk fokus omtrent rett, så hadde familien innenfor arrangert seg perfekt bak innsamlingsbøssa til Unicef. Straks etter var motivet borte. Vanvittig flaks.

ganske utrolig hva man kan få ut av en D700
Ai, det kaller jeg maktdemonstrasjon. Kult situasjonsportrett!

Litt bilder fra japanturen min i Januar i år.
Smakfull serie! Endret av kaian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...