Gå til innhold

Akambrukernes bilder - januar 2010

Anbefalte innlegg

Utvilsomt, men med stiv kuling ville det blitt heller vanskelig å ha et stativ stående, og kompisen som holdt blitsen er ikke tre meter høy.

:)

Daff unnskyldning, Simon! Hadde du tatt med en hvit paraply som du kunne fyrt blitsen gjennom, hadde det blitt bare lekkert - assistenten din kunne bare holdt fast i blitsstativhodet og løfta den litt opp. Stativ er også fullt mulig å bruke i stiv kuling med paraply, dersom underlaget tillater fastbolting av fotene eller evt. sandsekker. Det anbefales ikke, men er absolutt mulig. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Daff unnskyldning, Simon! Hadde du tatt med en hvit paraply som du kunne fyrt blitsen gjennom, hadde det blitt bare lekkert - assistenten din kunne bare holdt fast i blitsstativhodet og løfta den litt opp. Stativ er også fullt mulig å bruke i stiv kuling med paraply, dersom underlaget tillater fastbolting av fotene eller evt. sandsekker. Det anbefales ikke, men er absolutt mulig. ;)

Assistenten her. Hvis Simon hadde tatt med en hvit paraply hadde den blitt vrengt i det han slo den ut. Og sannsynligvis blåst på havet :)

Endret av amcarpej
Lenke til kommentar
Assistenten her. Hvis Simon hadde tatt med en hvit paraply hadde den blitt vrengt i det han slo den ut. Og sannsynligvis blåst på havet :)

Jeg har fyrt opp et stativ med paraply i sterk kuling og regn selv, uten assistent, og jeg vet at det er godt mulig å gjennomføre det. Det er nok kvalitetsforskjeller på paraplyer, men min klarte seg hvertfall fint, til tross for at stativet var 2/3 utvidet og sto midt i mot vinden. Jeg hadde med meg en vanlig paraply også, men den ble totalt kvestet.

Lenke til kommentar

Jeg har fotografert en ung kvinne som nettopp fikk juling av samboeren sin mens hun lå og gråt i gangen i sitt eget hjem.

At jeg kunne gjøre det der og da, at jeg var kynisk nok til å ta bildet, og at forholdene var slik at jeg kunne gjøre det betyr ikke at noen andre nødvendigvis verken hadde vært kynisk nok til å gjøre det, eller ville ha hatt forhold som nødvendigvis gjorde det mulig.

Du var ikke på stedet. :)

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre overhodet?

Påpeker bare enkelt og greit at det ut i fra dine beskrivelser om forholdene antagelig var fullt mulig å forbedre lyset, uten å ødelegge noe utstyr nevneverdig. Og jeg føler at jeg er fullstendig kvalifisert til å komme med denne påpekningen på det grunnlag av at jeg har jobbet med ekstern lyssetting under lignende forhold selv. Det er bare vennligsinnet kritikk - ja, du valgte den enkleste løsningen, men ikke den beste.

Når det er sagt - det er fortsatt et brukbart bilde ;)

Lenke til kommentar
Ser absolutt ikke ut som stiv kuling det der på de bildene der... i så tilfelle så er det fralandsvind, og du står i le

Godt mulig de hadde meldt stiv kuling, men på det bildet der er det max frisk bris.

Feil, det var pålandsvind. Før jeg satte opp var det relativt stille, men plutselig slo det inn med sterk vind og regn fra havet. Det var ikke meldt styggvær i det hele tatt! Jeg er ikke så idiot at jeg tar med modeller på shoot i dritvær. Mao. om du bedømmer vindstyrken ut i fra det du ser på bildene der, så ser det kanskje ikke gale ut, men det var fordi havet ikke var piska opp enda.

Noe måleinstrument for vind hadde jeg dessverre ikke der og da, men i kasta var det hvertfall stiv kuling, noe modellen også kan bekrefte. Paraplyen (av typen som beskytter mot regn) min ble som sagt totalt kvestet, vinden rev tak i meg, regnet var nærmest horisontalt.

Pga. været som plutselig slo om varte ikke shooten lenger enn et par minutter. Tok 10 bilder, hvorav 3 ble brukbare. Poenget er at utstyret tålte det. Modellen i minikjole var det verre med.

Endret av ole.e
Lenke til kommentar
Feil, det var pålandsvind. Før jeg satte opp var det relativt stille, men plutselig slo det inn med sterk vind og regn fra havet. Det var ikke meldt styggvær i det hele tatt! Jeg er ikke så idiot at jeg tar med modeller på shoot i dritvær. Mao. om du bedømmer vindstyrken ut i fra det du ser på bildene der, så ser det kanskje ikke gale ut, men det var fordi havet ikke var piska opp enda.

Noe måleinstrument for vind hadde jeg dessverre ikke der og da, men i kasta var det hvertfall stiv kuling, noe modellen også kan bekrefte. Paraplyen (av typen som beskytter mot regn) min ble som sagt totalt kvestet, vinden rev tak i meg, regnet var nærmest horisontalt.

Pga. været som plutselig slo om varte ikke shooten lenger enn et par minutter. Tok 10 bilder, hvorav 3 ble brukbare. Poenget er at utstyret tålte det. Modellen i minikjole var det verre med.

Minikjole eller ei, vi tar gjerne en titt på bildene :-)

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...