Gå til innhold

Akambrukernes bilder - januar 2010


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-83883
Flotte bilder av Tromsdalen kirke.

Jeg kjørte forbi kirka samme kveld, og stoppet for å ta et par bilder. Har ikke "fremkalt" noe enda, men har ikke de helt store forhåningene da det var iskaldt og som den frysepinnen jeg er måtte jeg raskt inn i bilen igjen. :grin:

 

Var det deg med Nikon D60?

 

Nei, bruker Sony. Sto på Mandelasletta med stativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Månen i natt. Rekker ikke langt nok med 200mm.

Rakk nok lengre med en gammel Albinar 500mm f/8 på Oly E-P1 for en halvtime siden, ja! :p

post-73994-1264972469_thumb.jpg

ISO160, 1/100s, f/12. Fikk det ikke så skarpt som jeg ønsket fra kameraet, og det er mulig jeg overdrev litt med oppskarpingen i Gimp (prøver meg fram med litt mer avansert programvare enn jeg vanligvis har brukt)...

 

Edit: Ble ikke fornøyd, og gikk ut en tur til utom døra - og denne gangen strammet jeg innfestingen til stativet skikkelig, og brukte gode gamle FastStone til legge på litt kontrast og skarphet. Synes det ble bedre, gitt - sikkert tatt en million månebilder bedre enn dette, men jeg er happy:

post-73994-1264976726_thumb.jpg

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
@simon aldra, å si at det der var den beste løsningen, er litt vel pretensiøst ;)

ser mange måter som ville gitt ett litt mere flatterende lys, veldig enkelt, og du trenger ikke være david hobby for å få til det.

Pretensiøst er vel å ta litt hardt i. :)

 

Med det som var tilgjengelig der og da anser jeg det for å være en løsningsorientert måte å gjøre ting på, og som allerede nevnt, med den vinden som opererte på location måtte jeg ha slått fast staur i bakken for å hindre en paraply i å fly sin vei..

 

:)

 

Edit: Misforstå meg rett, jeg sier ikke at en paraply ikke ville gjort lyset bedre. Det ville en paraply gjort. Definitivt, utvilsomt, garantert. Jeg påpeker bare at værforholdene ikke ville akkomodere lyssettingsutstyr som i effekt ville oppført seg som et seil.

 

:)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...