Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Selvbygd pc vil ikke starte.


Anbefalte innlegg

Jeg har nå bygd egen stasjonær pc men da jeg var ferdig med å bygge ville den ikke skru seg på. Absolutt ingenting skjedde, jeg dobbelt sjekket alt men det virket ikke. så tok jeg pcen fra hverandre å bygde på nytt i tilfelle jeg hadde oversett noe men samme problemet da. Det lyser grønt på hovedkortet så jeg vil tro den får strøm. Jeg lurte på om det kunne være at kablene til start knappen og slikt satt på feil pinne men jeg satte det slik det sto i bruksanvisningen til hovedkortet. Så hva kan være feil?

 

Dette er delene jeg brukte:

 

Strøm

Hovedkort

CPU

Skjermkort

Ram

Harddisk

 

Kan det være at jeg har sett feil å kjøpt deler som ikke passer sammen? Eller hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avstandsstykkene står riktig ja.

Power knapp og alt det andre står akkurat som det var avbildet i boka som fulgte med hovedkortet, ellers har jeg prøvd å plassere de på forskjellige steder men er fortsatt ikke noe liv.

Riktig atx kontakt hjalp heller ikke.

Lenke til kommentar

Update: Med minimumskonfigurasjon så starter ingenting, jeg tok vekk start knappen og prøvde å sette en skrutrekker på pinnene der start knappen skulle være for å kortslutte men ingenting skjedde. Kan det være at hovedkortet er ødelagt? Isåfall hvorfor lyser lampen på hovedkortet?

Lenke til kommentar
Jeg har nå bygd egen stasjonær pc men da jeg var ferdig med å bygge ville den ikke skru seg på. Absolutt ingenting skjedde, jeg dobbelt sjekket alt men det virket ikke. så tok jeg pcen fra hverandre å bygde på nytt i tilfelle jeg hadde oversett noe men samme problemet da. Det lyser grønt på hovedkortet så jeg vil tro den får strøm. Jeg lurte på om det kunne være at kablene til start knappen og slikt satt på feil pinne men jeg satte det slik det sto i bruksanvisningen til hovedkortet. Så hva kan være feil?

 

Dette er delene jeg brukte:

 

Strøm

Hovedkort

CPU

Skjermkort

Ram

Harddisk

 

Kan det være at jeg har sett feil å kjøpt deler som ikke passer sammen? Eller hva kan være galt?

Hei!

 

Sjekk at du har satt datakabelen til Harddiskene rett i?

Det er mulig å snu om på dem, men da virker ikke noe som det skal. PWR vil ikke starte da.

 

Sjekk alle ledninger, også på hk. Se om den røde stripen på kabelen vender mot pwr tilkoplingen på HD. (Datakabel rød stripen skal være mot pwr tilkopling)på hd.

 

Vennligst

 

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Kan det være noe så enkelt som at du har ikke har koblet start knappen riktig på hovedkortet? Altså nå tenker jeg på jumperne for pc høytaler, reset, power, hdd og powerlys . . .? Hvis du har satt power på feil plass, f.eks. på hdd jumperen, da skjer fint lite.

 

Edit: argh! Så ikke at dette allerede har vært nevnt.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...