Mikkel™ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hei. Vi har hatt besøk av denne krabaten (se bildet) i det siste på reveåte. Problemet er at vi ikke klarer å identifisere fuglen. Har lett i alt av fuglebøker uten mye hell. Noen som er god på fugler her som kan hjelpe oss ? Den er rød-aktid på buken, sort på hodet, har en hvit stripe på stjerten og er ganske stor ( på størrelse med ei kråke). Bildet: Dårlig kvalitet (tatt igjennom kikkert). ps: Om tråden ligger på feil sted så bare flytt den. Var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette. Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Spør du meg ligner det på bokfink. Endret 31. desember 2009 av Pjolter Knicksen Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Men bokfinken er jo ikke så stor . Seriøst, den fugelen der er DIGER. Er som en Dompap på størrelse med ei Kråke. Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Såpass... Fader, det var merkelig... La meg se gjennom noen bøker her da Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Ja, vi har lett i hele romjula men finner ingenting som ligner :S. Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 både meg og min far syntest det ser ut som en nøtteskrike..... Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Takk! Det er nok det ja. Kan være den har blåst seg litt opp nå som vintern er her for fult. Kanskje derfor den virka så stor. Lenke til kommentar
ihmsa Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Det ER ei nøtteskrike..! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Jess, vi fant ut det vi og. Vi har sett nøtteskrika før. Den var bare så stor. Sikkert pga. at den har brusa opp fjæra eller noe i kulda. Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) slettet Endret 20. januar 2010 av sharkbite Lenke til kommentar
devious Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg vil heller si det ligner på en lavskrike, ofte kalt nordens pappegøye. Har de ofte rundt oss på hytta og de blir ganske tamme. Etterhvert forer du de fra hånda. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Nøtteskrika eller "Gransjora" som de kaller den hjemme, er av samme art. Kommer og napper matpakka di om du spiser den i skauen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå