Lommebok Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) y0. Fattern mister nettet sitt hele tiden. Han kjører XP og det står "svakt signal" og plutselig så står det "utmerket signal" og sånn går det at og fram, plustelig mister han nettet også. Jeg som sitter 2m unna routern bruker kabel, men har prøvd trådløs i 1 dag nå og jeg mister aldri nettet. Mister ikke en eneste strek engang Han sitter i første etasje og routern i 2. etasje. Jeg har en linksys wrt54g Noen som veit hva dette problemet er? Endret 31. desember 2009 av GeneN Lenke til kommentar
jocke Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Høres ut som dårlig signal. Om han prøver å gå ned i samme etasje som routeren er, regner jeg med at problemene forsvinner? Det trådløse signalet kan bli påvirket av mye rart i et hus. Betongvegger/gulv, samt jernbjelker, og eldre bygninger (da de ofte har et spesielt materiale i veggene - som ikke er direkte bra for de trådløse signalene), er typiske ting som ikke fungerer bra sammen med trådløst nettverk. Endret 31. desember 2009 av jocke Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Oppdatert wlan driverene på pcen? Kan løse problemet.. Still langsiden av antennene mot pcen d.v.s legg di flatt vist han sitter rett under. Sjekk om det er mange andre tråløse nett i nabolaget med inssider og legg deg på en kanal andre ikke bruker vist mulig. Endret 31. desember 2009 av taz Lenke til kommentar
jocke Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Sjekk om det er mange andre tråløse nett i nabolaget med inssider og legg deg på en kanal andre ikke bruker vist mulig. Om det lar seg gjøre, prøv å hold deg 5 kanaler lavere/høyere enn noen av naboene dine. De mest optimale kanalene er 1, 6 og 11, men om naboene f.eks. bruker kanal 1, 4, og 8, så kan du bruke kanal 13 uten at det blir overlapp i frekvensbåndet. Endret 31. desember 2009 av jocke Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Overlapping ser du veldig fint fremstilt i inSSIDer Endret 31. desember 2009 av taz Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Kjapt spørsmål mens det er snakk om det samme.. er det best hvis det er mange som har samme frekvens slik at de lager flere buer over hverandre eller at de overlapper seg så vidt som fremstilt her?: Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jo mere du er alene om frekvensene jo bedre skulle jeg tro,men funker det så ikke fix Bytta nettopp kanal selv så jeg fikk frekvensen helt alene men det fungerte veldig dårlig,sikkert noe annet som forstyrrer. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Har gjort alt dere sa ^^ Ingeting funka Men jeg tok pcen hans og gikk opp på rommet mitt ved routeren og der ble det fult signal. Han sitter ved juletreet så kan hende dustetreet har skylda? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå