1Shot1Kill Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Jeg har en Yamaha RX-V563. Å få suround til å fungere på den ved hjelp av rca tilkoblinger (bruke pc som kilde) var fantastisk vanskelig. Jeg bruker "Multichannel" for å få 4 høyttalere til å virke. det rare er at jeg ikke bruker det som det skal. Jeg ble nødt til å koble fronthøyttalerne inn på "DVD" og bakhøyttalerne inn på "Front speakers Multichannel"....DA fikk jeg surround som stemte... dette burde da ikke være slik. Så kommer problemene. Jeg har koblet til en subwoofer og får den ikke til å virke med surround, bare med alle kanalene hvor det kun er stereo-lyd. Bruksanvisningen er lest opp og ned 140 ganger og den ga null hjelp. Har gjort alt i min makt og håper virkelig at det er ett simpelt problem som er roten til det hele. Så, hvordan får jeg surrounden til å virke korrekt, MED subwooferen? (MED bruk av bare RCA tilkoblinger. altså front høyre/venstre, bak høyre/venstre, Subwoofer) Setter pris på all hjelp. Takk! Endret 31. desember 2009 av 1Shot1Kill Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Du får ikke surround med en enkelt RCA kabel, da må du en for front, en for bakhøytaller og en for center og sub. Lenke til kommentar
1Shot1Kill Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Du får ikke surround med en enkelt RCA kabel, da må du en for front, en for bakhøytaller og en for center og sub. er det jeg har utgangene brukt på pc'n er: front høyre/venstre, bak høyre/venstre og subwoofer. alt er RCA, men får ikke surrounden til å funke nøyaktig som den skal. Får ikke lyd i subwooferen når surround fungerer. Lenke til kommentar
1Shot1Kill Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg forstår det ikke. har prøvd optil flere ganger, lest bruksanvisningen opp og ned, har hatt flere personer hær og vi har prøvd og prøvd. det rett og slett bare funker ikke. enten er det surround uten sub eller stereo med sub... Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg ble nødt til å koble fronthøyttalerne inn på "DVD" og bakhøyttalerne inn på "Front speakers Multichannel"....DA fikk jeg surround som stemte... Du fikk nok ikke surround som stemte da nei Kan tenke meg at du satte lydkilden til "DVD" på receiveren din. Da fikk receiveren din et stereo signal som den kodet om til Surround (Pro logic). Så, hvordan får jeg surrounden til å virke korrekt, MED subwooferen?(MED bruk av bare RCA tilkoblinger. altså front høyre/venstre, bak høyre/venstre, Subwoofer) Det beste ville være å bruke enten Hdmi eller digital lydutgang fra Pc'en og inn i receiveren. Dersom du ikke har mulighet til det kan du bruke RCA tilkoblingene. Disse skal da inn på "Multi Ch Input" som er plasert rett under S-Video inngangene bak på receiveren din. Da skulle det vel funke. Mulig du også må inn i lydoppsettet på Pc'en din å gjøre noen endringer der. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå