TheSnidr Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Heisann. Jeg fikk alle komponentene utenom skjermkortet i dag, og skal begynne å bygge nå. Jeg lurer på om ASUS crosshair III formula har innebygget skjermkort? Hvordan ser jeg det? Hva skjer om jeg starter datamaskinen uten skjermkort? EDIT: Dette har egentlig ikke noe med hovedkort å gjøre, men siden jeg allerede hadde laget et topic, burker jeg det igjen. Jeg kjøpte en Cooler Master MegaFlow 200, men da jeg skulle montere den, var det ikke gjenger i skruehullene. Må jeg bruke kraft for å skru den på plass? Hilsen en total nybegynner Endret 1. januar 2010 av thesnidr Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Nei, den har ikke integrert skjermkort. Det som skjer når du starter en pc uten skjermkort er bare at du ikke får bilde på skjermen. Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Ok, takk for hjelp Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Dette har egentlig ikke noe med hovedkort å gjøre, men siden jeg allerede hadde laget et topic, burker jeg det igjen. Jeg kjøpte en Cooler Master MegaFlow 200, men da jeg skulle montere den, var det ikke gjenger i skruehullene. Må jeg bruke kraft for å skru den på plass? Hilsen en total nybegynner Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Forutsetter at du bruker skruene som fulgte med vifta, og ja må generellt bruke kraft på slike vifteskruer. (kjennes liksom ikke ut som de passer før de er nesten helt inne) Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Ok, takker. Nytt spørsmål: På hovedkortet er det tre USB innganger: USB 78, USB 910 og USB 1112. Hva er forskjellen på disse? Sammen med resten av datamaskinen kjøpte jeg en usb multikortleser, med USB utgang. Skal jeg koble denne inn i en av de interne USB ingangene? Har det noe å si hvilken? Lurer også på hva som er forskjellen på de forskjellige vifte-innganene: cha_fan og opt_fan. Har det noe å si hvilke jeg kobler viftene i? EDIT: Jeg prøvde å koble viftene mine inn i hovedkortet (sist jeg prøvde å starte datamaskinen var de koblet direkte til strømforsyningen). Da jeg startet datamaskinen begynte en vifte å snurre, mens de to andre bevegde litt på seg, men var for svake til å snurre rundt. Skal det være slik? Endret 1. januar 2010 av thesnidr Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Ok, takker. Nytt spørsmål: På hovedkortet er det tre USB innganger: USB 78, USB 910 og USB 1112. Hva er forskjellen på disse? I følge speck på siden du viste til har kortet 12 USB porter. Antagelig ingen forskjell på disse. Sammen med resten av datamaskinen kjøpte jeg en usb multikortleser, med USB utgang. Skal jeg koble denne inn i en av de interne USB ingangene? Har det noe å si hvilken? Bortsett fra gunstigst mulig kabling skulle det ikke ha noe å si hvilken intern USB kobling du bruker. Lurer også på hva som er forskjellen på de forskjellige vifte-innganene: cha_fan og opt_fan. Har det noe å si hvilke jeg kobler viftene i? Chassi fan, Opt kan bety "optional" Det er lurt å koble viftene iht navn. Altså chassi vifte til cha_fan osv. Blir mindre forvirring slik. EDIT:Jeg prøvde å koble viftene mine inn i hovedkortet (sist jeg prøvde å starte datamaskinen var de koblet direkte til strømforsyningen). Da jeg startet datamaskinen begynte en vifte å snurre, mens de to andre bevegde litt på seg, men var for svake til å snurre rundt. Skal det være slik? Kan være at to muligheter vil jeg tro. 1. Temperaturen er så lav at de stoppers av automatisk vifte regulering 2. Regulering stter spenningen lavere enn minste mulige spenning for vifte. Du trenger nok skjerm for å se instillinger og status for å avgjøre hvilken som slår til her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå