LFL Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hei, jeg er på jakt etter en 15" laptop som har et batteri som varer i hvertfall 4-5 timer og som i tillegg er tynn og har lav vekt. Maskin bør helst ha 4 gb ram og en ganske god prossessor. Harddisken bryr jeg meg ikke så veldig mye om, men jo større jo bedre selvsagt. Jeg har sett at macbook pro 15" bør passe kravene mine ganske godt, men jeg er ikke sikker på om jeg vil skifte til OSX og tror selv at det finnes maskiner der ute som kan oppfylle kravene mine samtidig som det blir billigere enn macen. Prisen jeg er villig til å betale er maks 14.000. Når jeg går så høyt opp i pris, finnes det da muligheter for å få SSD? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hva skal du bruke den til? Trenger du godt skjermkort? God ytelse og god batteri er ofte som black and white. Forsåvidt også med lav vekt og god ytelse om man skal ha godt skjermkort også. Lenke til kommentar
LFL Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Maskinen skal brukes til bilde- og videoredigering, FM, office og kommer den kommer til å bli flyttet mye rundt og bli brukt en del på batterikraft. Tenkte å ha den som eneste PC vil derfor ha en kraftig PC, men som heller ikke blir for stor. Endret 1. januar 2010 av LFL Lenke til kommentar
Fract Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva med en slik ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574962 Leveres med 2 gb ram, men ellers så den ganske grei ut. Driver selv og snuser litt på en av disse. Her med fireGL kort for bilderedigering. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr=LENOV...ilter=A00140.15. Hele listen sortert etter pris. Lenke til kommentar
kthrane Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Hva med en HP Envy?? Denne har 4 gb ram, er nesten like tynn og veier mindre enn en macbook pro. I tillegg har den i7 prosessor som er noe av det beste man får på markedet i dag. Koster jo også litt mindre enn en macbook pro =) Endret 2. januar 2010 av kthrane Lenke til kommentar
LFL Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Den Lenovoen så egentlig bra ut, men er redd at 2 gb ram er for lite og jeg har ikke lyst til å skifte selv. Batteriet derimot var jo kjempebra. Haha, den HPen er jo en kopi av macbook pro :!: Men det ser jo ut som om denne har bedre komponenter enn "originalen", og jeg likte den veldig godt. Jeg lurer bare på en ting og det er batteritiden. Bruker ikke en så kraftig prosessor veldig mye strøm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå