Such Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 i følge dem som jakter (den eldre garde) så begynner det å skorte på yngre jegere, så det er nok behov for folk til å regulere stammer i tiden fremover. hvis du er seriøs, så bør du vite det er en dyr hobby, men du hadde nok ikke hatt noe problem med å finne deg ett jaktlag. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 i følge dem som jakter (den eldre garde) så begynner det å skorte på yngre jegere, så det er nok behov for folk til å regulere stammer i tiden fremover. hvis du er seriøs, så bør du vite det er en dyr hobby, men du hadde nok ikke hatt noe problem med å finne deg ett jaktlag. Tror du skal lese førsteposten Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Antageligvis er det nok bittebittegranne vanskeligere å finne et jegerjegerjegerjegerjegerjaktlag, men leter man nok, eventuelt på /b/ så finner man det nok... :!: Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 JeanDietrich: du trenger ikke jegerprøven; men den gjør det vesentlig enklere for deg å få tak i våpen til jakten. Alternativet er jo konkuranseskyting, eller våpensamling, sistnevnte er dyrt. Og klarer du å holde tett om planene dine når du står på bane og skyter blink? Din største utfordring vil være å klare å unngå politiet mens du holder på. Det er utrolig mange jegere i norge, så det vil ta tid å utrydde alle sammen. Klarer du det, så går du inn i historiebøkene sammen med andre storslåtte massemordere. Men et lite tips sånn til å begynne med: å gå ut med planene på nett er ikke spesielt glupt. Er du kun ute etter å skyte mennesker som du føler er underlegne i forhold til deg og ditt inflaterte ego - så bør du vurdere å flytte til et av de fantastiske landene der det er lov å stå ved grensa og skyte ulovlige imigranter. Evt. reise til et konfliktområde og bli leiesoldat. Si meg, er det snakk om research til et nytt litterært kunsverk om det å drepe du skal til med? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jegere som dreper for ünderholdningen/sin egen nylelses skyld er jo egentlig like slemme som vanlige mordere. På en annen side, jeg spiser kjøtt og vil ikke stoppe distributørene. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg har slette noen trollebeskyldninger. Slikt kan dere ta via rapporteringsfunksjonen, så vurderer vi det. Husk at troll er avhengige av at noen mater dem, og at selv slike poster er med på å holde trolletrådene øverst på postlisten... Geir Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Dj_Evelen: Det er ikke fullt så enkelt. Jegere er en nødvendig del av det moderne samfunn siden vi tar mer og mer av verdens landområder. Vi eliminerer selvreguleringsbalansen i økosystemer. Vi fjerner livsgrunnlaget for enkelte arter. Direkte eller indirekte er vi alle med på å drepe stakkars uskyldige dyr, og vi nyter det. Det fins også arter som i dag kun eksisterer fordi det blir drevet jakt på de. Bla. er dette veldig relevant i flere afrikanske land - når en art har verdi som jaktbytte for rike jegere så overskygger det verdien arten har som mat. Å drepe er noe som ligger i urininstinktene våre. Hos enkelte gir det utslag i trangen etter å jakte, mens for de fleste så holder det med å jakte på et mer eller mindre oppnåelig mål ellers. En morder tar fra det menneskelige offeret alt. En jeger som feller f.eks en stor elgokse tar ikke noe konkret ifra et annet individ i samfunnet, har latt elgen få gjøre sitt livsverk, og gjør slutten mer behagelig enn det naturen selv ville gjort det til. Det er regulert hvordan jakt skal foregå. Så lenge jakten foregår etter boka så er det ikke i strid med rettighetene til de andre enkeltindividene i samfunnet. Men hvis noen f.eks tar og dreper et kjæledyr for glede så er jeg enig i at det kan sammenlignes direkte med mord av mennesker. Ikke like alvorlig - men alvorlig nok. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 du tar jo livet fra elgen på samme måte som en morder tar livet av ei gammel dame som har gjort det hun trengte i livet. Kansskje man skulle jaktet litt på mennesker i kina også, dem er jo ganske overbefolket. Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Ja, jeg har funnet ut at jeg vil bli jeger. Ikke for å drepe dyr, men fordi jeg HATER dyremishandlere! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg aldri ble vegetarianer... Men med det mener jeg at jeg skal bli jeger for å jakte på jegere. Når jeg finner en, skyter jeg den og skylder på at jeg siktet feil. På denne måten utrydder jeg omsider hele rasen! Når jeg tenker meg om, er det dog ikke helt sikkert jeg faktisk dreper de, men jeg skyter de mellom beina eller i ræva for å virkelig få de til å lide - slik at de smaker sin egen medisin. Om jeg dreper ALLE av dem, får de jo ikke tid til å lide. Det som utløste denne ideen, var at det er så mange f. eks på skolen som skryter av å være oppvokst i en familie som spiser sine egne gårdsdyr. Når jeg hører en sånn i klassen får jeg lyst å flå han levende på kateteret. Trenger jeg jegerprøven for dette? Så du mener det er bedre at dyrene dauer av for lite mat enn at di blir skutt og dauer på 2 sek? Også kan jeg si at på samme måte som du hater jegere så hater jeg sånne som deg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Ja fy faen så teit. Drepe andre vesener for å spise. husk å ikke drepe bare mennesker men ALLE rovdyr. Trenger ikke spise dyrene i skogen, vi har allerde mange døde dyr i fryse og kjøle disken. Vi trenger ikke spise dem, rovdyr har ikke noe kjøledisk så de må drepe andre skog dyr for å leve. Ehh. Hvordan kommer dyra seg til fryse- og kjøledisken, tror du? Planlegging av mord er ulovlig ifølge norsk lov! Det er jo ikke mord, det er jakt, og så lenge han spiser dem han jakter på, er det jo greit På ingen måte. I norsk lov er det en forskjell på mennesker og dyr. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Bortsett fra det som regel koster litt å jakte er det utrolig få argumenter for ikke å drive med jakt... Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Lurer på hvem som er verst... jegere er som regel veldig forsiktige og skyter ikke ved dårligere forhold for fare for å skadeskyte. Her vil TS skadeskyte med vilje... PS! Det er enda ikke for sent å bli vegetarianer, hvorfor har du ikke blitt det... for glad i kjøtt? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jakt er en fin og nødvendig ting. Vi mennesker er overlegne alle andre raser på jorden og er i vår fulle rett til å jakte dem ned og slakte dem for å gi oss selv næring. Det TS beskriver er noe useriøst og usannsynlig som jeg nylig så noe lignende av på en criminal minds-episode hvor to amerikanere kidnappet folk, slapp dem ut i skogen og jaktet på dem for moro skyld. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Skal ikke forundre meg om trådstarter har blitt inspirert av en gammel novelle skrevet av en halvveis kjent norsk forfatter der det blir beskrevet en jakt på kriminelle, der de blir puttet i blå kjeldresser og sluppet løs, mens jegerne får jakte fritt. Husker jeg rett var det også satt til en trasig verden der jegerne hadde utryddet det som var av dyr også. Noen som husker hvem som skrev den? Den var tekstmateriale i norsken på vgs... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jakt er en fin og nødvendig ting. Vi mennesker er overlegne alle andre raser på jorden og er i vår fulle rett til å jakte dem ned og slakte dem for å gi oss selv næring. Så det er det like greit når overlegene romvesner kommer for å jake og slakte oss også da, er kjipt å ikke være på toppen av næringskjede lengre Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Gunfreak: Det er ikke greit for oss, men det er greit av dem. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Mer miljøvennlig å skyte maten selv enn å kjøpe en gris i butikken. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Mer miljøvennlig å skyte maten selv enn å kjøpe en gris i butikken. Det er enda mer miljøvennlig å trene seg opp til å bli en ninja og drepe byttet med dine egene never. Dessuten er det billigere i lengden, da du slipper å kjøpe jaktvåpen og ammo. Dette er forsåvidt også svaret på TS sitt spørsmål. Du trenger ikke jegerprøven for å drepe en jeger. Du trenger bare å være en bedre jeger, og det er en ninja. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Ninjaer trenger ikke jakte på dyr, da de er atomdrevene og trenger ikke spise Det er ikke mer miljøvennlig å skyte dyrene selv, fordi det er ikke i nærheten nok dyr i skogen for at bare 5% av befolkingen skal få nok kjøtt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Dummeste jeg har hørt. Ved det optimale jakt-nivået så opprettholder dyrebestanden seg på et fornuftig nivå. Ved det nivået dør minimalt med dyr av sult/sykdom. Da får vi en viss andel av maten vår fra jakt. Det er miljøvennlig. Å jakte mer enn dette er ikke miljøvennlig (fordi bestanden på synker og blir på sikt utryddet). Å jakte mindre enn dette er mindre miljøvennlig, fordi vi da lar dyr som vi kunne spist gå til spille, og heller spiser industrielt oppbragte dyr (som fører til mer CO2-utslipp/lavere klimabelastning.). Kjøttproduksjon er styrt av tilbud/etterspørsel. Det vil si at hvis færre kjøper maten sin i butikken, så produseres det mindre kjøtt (og klimabelastningen vår blir mindre). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå