Gå til innhold

SLI: GF GTX 280M 1GB (2 stk) [+4 541,-] er det verd det?

windir

Anbefalte innlegg

Med Multicom Kunshan M980 kan man velge et oppsett med to stk GeForce GTX280M i SLI. Det koster 4.541 kr mer enn for et enkelt GF GTX280M.

Jeg har ikke så mye peiling på om dette er noe man kan dra noe særlig nytte av i dagens spill av den mer krevende sorten. Ett enkelt GTX280M-kort skal hevde seg svært godt alene så vidt jeg vet. Er prisøkningen +4500kr noe man kan forsvare i form av en merkbart bedre spillopplevelse? Jeg er enda på utforskningsstadiet på hvilket oppsett jeg endelig skal velge. Det tegner til å bli en av løsningene fra Multicom siden valgfriheten til "skreddersydd maskin" er best der.

Endret av windir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor må det altid være en som sier at man skal kjøpe stasjonær! det er jo så absolut ikke det han spør om :p

280m med en god i7 prosessor er et godt valg. MEN om du vil ha det råeste, og kunne spille crysis på høy oppløsning med high detail og AA skrudd på så kan du jo velge 2x280m.

Spørsmålet er heller om du virkelig trenger det? ser du for deg at du kommer til å spille crysis liknenede spill på max? og er dette verdt såpass mye mer penger? Ha i minne at det alltid vil komme noe mer spennende om et par måneder. Den nye 300 serien til nvida er ikke så langt unna, og ATI kommer vel med noe nytt snart de også. Da er det kjipt å ha betalt så mye for noe som snart blir forbigått. På den annen side lever man bare en gang, og om du virkelig vil ha det beste så for all del, løp og kjøp. Det vil jo alltid kommer noe som er mer hårete.

Uansett så kan du godt lese denne artikkelen for å få litt mer inblikk i hvordan GTX 280m fungerer. Det er nemlig bare en modifisert versjon av 8800 serien til stasjonær, som er 1-2 år gammelt. På denne siden ser du også en oversikt over de forkjellige grafikkortene og ytelsen målt mot hverandre.

http://www.tomshardware.com/reviews/geforc...-280m,2353.html

Lenke til kommentar

ATI kommer med 5xxx serien nå ganske snart. Om Clevo kommer til å bruke disse vet man ikke da Clevo bruker å ha et forhold til nvidia.

7.januar er det ekko visning for ny teknologi i LA. CES heter det. Der skal nvidia visstnok vise frem nye high-end skjermkort. Jeg ville ventet å sett hva de viser frem og om de sier noe om når de kommer på markedet :D

Om SLI sånn generelt er verdt det kommer an på lommeboka di og hvor mye penger du er villig til å bruke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...