toazty Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 når jeg ser film og ellers ser på tv så merker jeg at det hakker i lyden i bakhlytalerne. og når jeg ser på tv så plutselig kommer det lyd i 2 sec, så forsvinner den igjen, nesten som om forsterkeren ikke helt klarer å bestemme seg om den skal sende ut signaler eller ei... noen som har noen forklaring? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 dårlig kontakt kan være et problem, men kan væye mye annet også. Hvilke komponenter har du? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 har en HK255 , med dynavoice f6 surroundpakken . kablene er sjekket, Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 bytt om høyttalerutgangene på receiver-en, slik at Front høyttalerne blir bakhøyttalere, og bakhøyttalerne blir fronthøyttalere. Om hakkelyden nå kommer i fronthøyttalerne i stedenfor er det ikke høyttalerne som er problemet. Der er det sansynligvis ikke uansett ettersom det gjelder begge bakhøyttalerne. Neste tung du kan prøve er å sjekke signalkilder. Eller ettersom det er en receiver kan du kanskje stappe CD/DVD/Bluray rett inn i den? om du kan det så kan du jo sjekke da. Om samme problemet er da så er det receiveren det er noe feil med. Om du ikke har denne muligheten kan du sjekke med en ekstern kilde f.eks en DVD spiller, om det fortsatt er problemer prøver du samme DVD spiller på en annen receiver, om du har mulighet. Slik finner du ut hva det er. Sansynligvis receiveren som er problemet vil jeg tro. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Kjør kalibrering verktøyet som er innebygd i Receiveren, da merker du om de hakker. (mao ingen grunn til å skifte om på høyttalere). Sikker på at det ikke bare er sånn det skal være? Bakhøyttalerne gir ofte ikke lyd konstant. Skjer dette ved både digital og analog surround? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 kjørte den kalibreringen med den mic'en som fulgte med, ingen hakkete lyd\støy . vet at det ikke skal komme ut lyd konstant fra dem, men når jeg ser på tv, så hører jeg lyd i 2 sec om gangen, så er det brudd 1 sec, så kommer den tilbake, når jeg så film i kveld, og rulleteksten kom så kunne jeg høre det estra godt, da var det hakk i lyden i bakhøytalerne konstant , så nå har jeg satt på 5ch stereo noen som passa mine øyrer 10 ganger bedre enn surround Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hva slags TV signal har du ? Slik hakkelyd er vanlig hvis man har for svake digitalsignaler via feks en Riks-TV antenne. Hakkingen er ofte ledsaget av bildeforstyrrelser, spesielt ved panoreringer. Hakker det når du spiller film fra DVD også ? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 har altibox, fiber. akuratt nå så har jeg verken dvd eller bd spiller, så får ikke prøvd .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå