Gå til innhold

Formac 2010, 20.1" LCD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ikke så mange specs å gå etter på Samsung sin skjerm :-?

Formac sin skjerm er mest kjent for sin høye kontrast (600:1) og utrolig bra fargegjenngivelse.

Denne skjermer er helt ypperlig til raske fps spill så jeg tviler på at pixelresponses betyr alt her....denne skjermen har 0 ghosting i mine øyne og det er en av de tingene som er en stor plage hos store skjermer. Og jeg tviler på du får samme dead pixel policy som du får hos formac.

Det er slik at alle lcd skjermer går gjennom en prosess og de fleste lcd skjermer går gjennom en standard prosess som sie at du kan ha opptil 10 døde pixler på skjermen......

Formac sine skjermer går gjennom en dyrere prosess som gjør at du har max 2 døde pixler og jeg fikk beskjed om at om jeg fikk en skjerm med en eneste død pixel fikk jegs kjermen byttet, men dette gjelder ikke Samsung sin lcd skjerm..... det er ihvertfal noe å tenke på :wink:

http://www.formac.com/p_bin/?cid=solutions...lery2010_awards

Lenke til kommentar

Virker som du er livredd kritikk av skjermen du har kjøpt slabbedasken.... :wink:

Du skryter så fælt av denne skjermen din så man skulle tro at det var noe gjennombrudd.... Gammelt nytt...

Monterte alarm på en Siemens 20" LCD til 120 000,- på Ullevål Sykehus i dag, så kan du begynne å snakke overlegent CRT.

Lenke til kommentar

Formac sin skjerm er mest kjent for sin høye kontrast (600:1) og utrolig bra fargegjenngivelse.

Denne skjermer er helt ypperlig til raske fps spill så jeg tviler på at pixelresponses betyr alt her....denne skjermen har 0 ghosting i mine øyne og det er en av de tingene som er en stor plage hos store skjermer. Og jeg tviler på du får samme dead pixel policy som du får hos formac.

Dette er ren synsing, ekstrem skepsis til andre merker, og langtfra "fakta" etter min mening. Isåfall ville du neppe brukt begrepene "ypperlig til raske fps spill", "tviler på at pixelresponsen betyr alt", "har 0 ghosting i mine øyne". Skjermen din er sikkert flott, og den kan godt være blant de bedre 35ms skjermene (for det er stor forskjell mellom skjermer med samme specs), men det er kanskje på tide å innse at det kan komme bedre alternativer på markedet. Skjermer som både er billigere, større og bedre.

Har lest mange positive ting om Samsung skjermen allerede, og jeg skal få testet den så fort den kommer her til lands. Er den hva jeg forventer, så kommer jeg til å kjøpe den. Formac er ingen helgen, jeg har hørt det samme skrytet om både Samsung, Viewsonic og Eizo, lavt antall døde piksler, lite ghosting, etc, etc.

En dag, og det er neppe lenge til med dagens utvikling, så vil skjermer som er både bedre og billigere enn den du har, være tilgjengelige i butikkene. Det er bare de harde realitetene, og noe man bør akseptere først som sist.

Lenke til kommentar

Ja, men det gjør du igjen og igjen så jeg tror nærmest alle kan dette utenatt nå... Og hvorfor signatur i hvert eneste inlegg om hvor "bra" PC du har?

Har skrevet en post til deg i et annet inlegg (om nettopp Formac), men det virket ikke som du gadd å høre så mye på det...

Hva i all verden skal du gjøre når det kommer et bedre alternativ i den prisklassen?

For tro meg, det finnes LANGT LANGT fetere 20" LCD skjermer i dag enn Formac, det er bare snakk om pris. Den er billig og bra til "vårt" bruk, men det finnes abolutt alternativ i som kommer i tiden fremover både billigere og bedre....

Lenke til kommentar

Dette er ren synsing, ekstrem skepsis til andre merker, og langtfra "fakta" etter min mening. Isåfall ville du neppe brukt begrepene "ypperlig til raske fps spill", "tviler på at pixelresponsen betyr alt", "har 0 ghosting i mine øyne". Skjermen din er sikkert flott, og den kan godt være blant de bedre 35ms skjermene (for det er stor forskjell mellom skjermer med samme specs), men det er kanskje på tide å innse at det kan komme bedre alternativer på markedet. Skjermer som både er billigere, større og bedre.

Har lest mange positive ting om Samsung skjermen allerede, og jeg skal få testet den så fort den kommer her til lands. Er den hva jeg forventer, så kommer jeg til å kjøpe den. Formac er ingen helgen, jeg har hørt det samme skrytet om både Samsung, Viewsonic og Eizo, lavt antall døde piksler, lite ghosting, etc, etc.

En dag, og det er neppe lenge til med dagens utvikling, så vil skjermer som er både bedre og billigere enn den du har, være tilgjengelige i butikkene. Det er bare de harde realitetene, og noe man bør akseptere først som sist.

Trodde det ikke var nødvendig å for klare hva, men det jeg mente med fakta var pixel policyen....det andre du siterer er jo min mening :wink:

og ps average pixelrespons er 15 ms mener å ha lest at det er noen som oppdaterer fargene så raskt i pixlene at dette gjør at bilde oppdaterer seg raskere enn et tilslvarende apparat og formac produsentene sier at det er 15 ms average oppdateringstid på skjermen.

Lenke til kommentar
Ja, men det gjør du igjen og igjen så jeg tror nærmest alle kan dette utenatt nå... Og hvorfor signatur i hvert eneste inlegg om hvor "bra" PC du har?

Har skrevet en post til deg i et annet inlegg (om nettopp Formac), men det virket ikke som du gadd å høre så mye på det...

Hva i all verden skal du gjøre når det kommer et bedre alternativ i den prisklassen?

For tro meg, det finnes LANGT LANGT fetere 20" LCD skjermer i dag enn Formac, det er bare snakk om pris. Den er billig og bra til "vårt" bruk, men det finnes abolutt alternativ i som kommer i tiden fremover både billigere og bedre....

Selvfølgelig gjør det det, men når vi er innefor en prisklasse så gjelder det å finne den beste skjermen og det som ofte skiller seg ut er de forskjellige teknologiene som blir brukt av produsenteten.

Formac sin skjerm ligger ikke så langt ifra andre skjermer prismessig og er den bedre? ikke vet jeg siden dette er min første lcd skjerm, men jeg går litt etter fakta (spesifikasjoner). Etter egen mening kan jeg annbefale denne skjermen men ikke si den er bedre enn samsung sin for det vet jeg jo ikke da :wink:

Lenke til kommentar

Average pixel respons er kun et markedsførings knep. Det er ikke de pikslene som ghoster. Det er de som henger lengst igjen som ghoster, og da er du like langt. Samsung 191T sine gråfarger er de som er verst, ifølge Samsung på 25ms, mens andre farger er mindre. Dette merkes lett. Ett hvitt/svart sjakkbrett ghoster etter min mening null når man drar det fort frem og tilbake. Grått/hvitt eller grått/svart kan man se svake spor av. Samsung oppgir " < 25ms ", noe som etter min mening passer langt bedre enn kanskje "10ms" som det ellers kunne stått for gjennomsnittet.

Men pixel policyen er et godt poeng. Det er dog andre muligheter, som f.eks å returnere skjermen ved døde piksler. Koster 100kr+ i frakt, men ved et kjøp over 5-6000kr så kan man ta seg råd til det. Da får man også "prøvekjørt" skjermen. For øyeblikket har jeg en grønn piksel på min Samsung 191T, og den la jeg først merke til da det hadde gått mange måneder. Den er langtfra så skummel som CRT-tilhengere skal ha det til, og i daglig bruk ser jeg den ikke. Man får også støv på skjermen, som ofte kan være langt mer plagsomt enn en død piksel, uansett farge. Likevel renser de færreste skjermen to ganger i uken....

Lenke til kommentar

Har hørt at om du prøver å "massere" den døde pixelen forsiktig med en klut eller noe så kan du faktisk få liv i den døde pixelen igjen.

Har selv sett en død pixel og jeg måtte lete etter den...men det er jo greit å vite at en før en helt feilfri skjerm der du slitter å lete etter døde pixler i angst og håp om at du har fått en helt feilfri en :wink:

Lenke til kommentar
Formac gallery 2010 is a 20.1-inch digital flat panel display with a new LCD technology that will revolutionize the display market. Fujitsu's Multi Domain Vertical Alignment (MVA) Premium TFT sets new industry records for viewing angle, brightness, contrast ratio and pixel response time.

Enhanced with Formac's 24-bit digital graphics technology, the gallery 2010 conforms to the highest PANTONE® display standards, providing a color purity that has so far been limited to CRTs. Formac gallery 2010 supports a true resolution of 1,600 by 1,200, which is comparable to the virtual workspace of a 23" CRT.

Dersom dette kommer fra nettsiden til produsenten, kalles det markedsføring og skal tas med en klype salt. De fleste påstår jo at sine produkter er de beste, men uten at det nødvendigvis er tilfelle.

Ikke at jeg sier at du har gjort et dårlig kjøp, men at det blir ganske intetsigende at du klipper inn noe produsenten har skrevet og bruker det som ditt argument...

Ekempler:

Experience tomorrow's world today with the AL732 which brings to the market an ultra desirable design which defines elegance and prestige, supporting the latest TFT panel technologies and interface solutions for creating off the page images and ultra smooth color quality. The super slim 17" TFT footprint is not only sleek and refined, but protects the complete system with the 100% aluminum casing. The AL732 responds to the needs of the business executive and professionals who appreciate the most innovative designer solutions delivering both image and style to any workplace.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...