Gå til innhold

Jeg slukket en brann!

JeanDietrich

Anbefalte innlegg

Var på høyfjellshytten vår fra julaften og utover, og denne gangen måtte jeg dessverre ta til takke med gjestehytten fordi vi hadde så stort besøk! Vanligvis er det jo mer enn nok plass utover de to etasjene, men ikke denne gangen... Så da slo jeg meg ned i gjestekåken på 40kvm, og her hadde vi såpass mange stearinlys stående at jeg tente på alle sammen (nesten litt rart det ikke var omvendt, hehe..) - og dessverre klarte jeg å sovne med dem på!

Da jeg våknet ble jeg så sjokkert, at jeg umiddelbart reiste meg fra sengen - og rev ned begge dynene på veien! Den ene endte da rett over et par av lysene, og begynte straks å brenne.. Men da! Da fikk jeg øye på en flaske Bacardi Razz nedenfor nattbordet mitt, som jeg bare hadde rukket å drikke en kvart av før jeg kollapset noen timer før, og rev den umiddelbart til meg for å kaste over flammene. Det hadde dessverre motsatt virkning... Her var det jo om og gjøre å handle raskt, og snart risikerte jeg at hele gjestekåken sto i lys lue fordi jeg ikke hadde drukket opp Bacardien natten før?? Jeg fylte så den tomme flasken med vann fra badet, og helte over hele driten. Etter et par minutter hadde jeg slukket en brann! Og skadene var faktisk ikke så store!

Who's the hero now, baby! :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kult at du har slukket brann, men grunnet til at det brant fikk meg til å flire ganske stort :p

Kloms passer vell bedre enn helt :wee:

edit: Du helte drikken på det! :!:

sorry, du var flink, men jeg syntes det var tidig..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Du handlet rett i det p handle JeanDietrich, men jeg tror det hadde vert mer fornuftig å ta en annen dyre og presse over stedene som brandt, da det ikke kommer luft til, eller er noe volum i det heletatt vil det slukkne.

Begge dynene var jo ofre. Og hadde jeg drukket opp bacardien slik jeg egentlig skulle før jeg sovnet, så hadde jeg sikkert aldri kommet på å slukke den med noe? Ettersom det ikke var noen bøtter e.l å få tak i, som jeg kunne frakte vann med!

Når jeg tenker over det kunne jeg kanskje heller ha styrtet hele flasken først og heller blitt litt brisen, og så fylt den opp med vann og kastet på? Da hadde jo skadene blitt enda mindre enn de ble... i hvert fall!

• Liker 2
Lenke til kommentar

hmm, flammen må ha vært ganske liten når du merket det da ? nesten så liten at du kunne slukket den veldig enkelt, hva tok egt fyr ?

for flammen kan ikke ha vært stor, du kastet dyna over, den brant, du heller alkohol på da burde flammen øke mye på kort tid, så går du å fyller vann i en flaske og det holder til å slukke flammene ?

skulle tro du bare kunne tatt duken eller hva som tok fyr i hendene og kastet det ut føra ellernoe..

Lenke til kommentar

Siden du har drukket bacardi før denne hendelsen inntraff ville jeg anslå at det bør ha samlet seg mist 4 dl urin i blæren din noe som er meget effektivt til slike branner. Det beste du kunne ha gjort var å pisse overalt slik at det ikke begynte å brenne andre plasser. Det hadde jeg gjort iallefall.

Lenke til kommentar
Tøm ikke Baccardi på gardinen før ilden er slukket!

VEL, det var dyner! Er det ikke en vesentlig forskjell på gardiner og dyner, om man følger dine tankebaner?

Siden du har drukket bacardi før denne hendelsen inntraff ville jeg anslå at det bør ha samlet seg mist 4 dl urin i blæren din noe som er meget effektivt til slike branner. Det beste du kunne ha gjort var å pisse overalt slik at det ikke begynte å brenne andre plasser. Det hadde jeg gjort iallefall.

Ærlig talt.. Jeg skitner ikke til parketten i gjestehytten, ikke engang når det er snakk om liv!

Jeg glemte å si at jeg fylte flasken et par ganger - med vann!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...