GunnarGul Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hei! Hadde alle settings i css på max i en oppløsning på 1920*1200 i en lang periode, med en konstant fps på 299(max) Leste så et sted at man aimet bedre med lav oppløsning, så satte oppløsningen og resten av grafikken på lavest mulig. Dette fungerte ikke noe bra i det hele tatt, så satte alt på max igjen. Nå ligger fps på 60 i gjennomsnitt, og musa henger skikkelig etter. Hardware er bra nok, 4GB RAM 2x 4870 i crossfire 3.6 GHz E8400. Noen som vet hva problemet kan være? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Har du på Vsync? Det bør være av. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 60 fps er da ikke lavt. Du vil aldri trenge noe mer om det holder seg stabilt. Er enten som Wikipedersen sier, siden vsync vanligvis setter seg på 60fps, eller at max fpsn er satt til 60 igjennom commands. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 60 fps er sinnsykt lavt i forhold til 290 som han hadde før. Jeg setter pengene på at Vsync skaper trøbbelet. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jojo, selvfølgelig. Er jo samme fpsgrense på en rekke andre spill hvis du bruker vsync. Wow feks. Syntes bare det virket som trådstarteren syntes 60 fps generelt var lavt. Henger musa derimot etter når du snur deg osv, er den langt under 60. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Enig i det. 60 fps er dobbelt så høyt som det som beregnes som 'spillbart'. Dupper man under 30 er det grunn til bekymring. Vsync legger seg på 60 i de aller, aller fleste spill. I noen tilfeller også 30. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det stemmer nok ikke helt, i hvert fall ikke om Vsync gjør det den skal. Vsync låser enkelt og greit FPS-en til oppdateringsfrekvensen (Hz) på skjermen. Har du eksempelvis en LCD skjerm som typisk har en native Hz på 60, vil Vsync låse fps-en til 60. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Da lærte man noe nytt idag også Enkelte spill har dog noe som på en måte tilsvarer Vsync, som ofte blir kalt Frame Limiter. Denne låser fps'en til en gitt fps. Ikke det samme, men gir samme utslag på fps'en. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Takk for svar Vsync var på, skrudde den av og da gikk fps'en opp til ca 100 i gjennomsnitt. Det hjelper litt, men jeg merker fortsatt at musa henger noe etter. 60 fps er faktisk så lite at det er merkbart. Jeg kan selvfølgelig ikke se at bildet hakker, slik man ser på 10-20 fps, men som sagd merker jeg det på andre ting, som f.eks. at musa henger litt etter. Noen som har noen andre forslag for å få fps'en opp på 299 igjen, uten å skru ned på grafikken? Det er ganske uspillbart slik det er nå Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg tipper ting som AA ikke stod på de første gangene. Når du nå skrudde alt opp, fikk du det med, og det gjør at noe av fps'en blir spist opp. I spill som CS er det "jo fler fps jo bedre"-prinsippet som gjelder. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 AA var garantert på før. Og uansett, pcen er kraftig nok til å kjøre det på 299 fps med AA på. I vanlige spill er det greit med 60 fps, men i cs merker man det så sykt godt når fpsen er lav. Det har nok noe med de tusenvis av timene med cs spilling, og med en gang noe forandrer seg merker man det godt. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Nå løste det seg av seg selv Når jeg starta css igjen nå, så var fps på 299 igjen Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Ser dog ikke poenget. Skjermen din klarer ikke å vise mer enn 60 bilder i sekundet. MAO: Absolutt ingen forskjell foruten at du stresser skjermkortet mer og du kan få forvrenginger i bildet. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Tipper at når han snur seg/møter på enemies osv, så går fpsn fort ned. Er fpsn oppe i 299 har den veldig mye å gå på. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg kan selvfølgelig ikke se at spillet hakker, slik det er på lav virkelig lav fps (10-20). Men jeg merker det på at musa henger litt igjen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det er tull, ren placebo-effekt. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Hvordan tror du jeg oppdaget at fps'en var lavere enn det den skulle? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg vet ikke jeg. Magi? Med mindre du har en skjerm som støtter 300hz så ville du aldri merket forskjell, ikke en gang om du hadde en slik skjerm så ville ikke øynene dine merke forskjell. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Selvfølgelig vil øynene klare å se forskjell på at musa henger etter eller ikke. Hvis ikke, kan du forklare meg hvorfor? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hvis fpsn er 60, og musa henger etter/hakker, så er det jo noe annet som er galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå