Akidon Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg sliter med å få delt filene mine. Jeg finner de mappene jeg har delt, men får opp at jeg ikke har tilgang til denne nettverksressursen. Hvordan gjør jeg sånn at hvem som helst kan lese filene mine? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Startknappen -> Control Panel -> Network and Internet -> Network and Sharing Center -> Change Advanced Sharing Settings (På venstresiden i vinduet). Så merker du bare av "Turn on sharing so anyone with network access can read and write files in the Public folders" (Under Home or Work -> Public folder sharing) You see? Edit: Dette er selfølgelig fra PC`en du vil hente filene fra Endret 31. desember 2009 av Applebee Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Du må også skru på Guest account (Control Panel->Users) Velg deretter Control Panel->Administrative Tools->Local Security Policy Under Local Policies, finn frem "Deny access to this computer from the network" og pass på at Guest ikke står der. Pass også på at Everyone står under "Access this computer from the network" Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Du trenger ikke aktivere gjestekontoen. Slå av passordbeskyttet deling i delingsenteret. Og så setter du at alle (everyone) skal ha tilgang til det du skal dele. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hos meg vedvarte problemet (litt av og på) til jeg åpnet gjestekontoen. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det er like greit og bare lage gjestekonto så slipper du evt. problem seinere. Har hatt litt problem med dette selv også, er nettverket trådløst eller kablet? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Its alive! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå