eigil Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hei, hvordan kan det ha seg at strømforsyninga er skyld i at pc'en henger ved oppstart? Trodde først det var hovedkortet, men da jeg testa psu'en på et annet kort hendte det samme. Det som skjer er at jeg trykker power on, det lyser i lamper og vifter går, men ingenting annet skjer. Det går ikke an å skru av pc'en. Det går ikke engang an å regulere dpi'en på musa. Null respons. Det er en Mist 500w. Mvh, Eigil Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det kommer vel av at 5V og / eller 3.3V utgangen er død, mens 12V utgangen fungerer. PS: "Levede død psu" var ingen brukbar emnetittel, så den har jeg forandret. Lenke til kommentar
eigil Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Det kommer vel av at 5V og / eller 3.3V utgangen er død, mens 12V utgangen fungerer. Den har det siste halvåret vært på grensen til underdimensjonert ifølge resultater fra http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp. Er det da min skyld slik at det eventuelt faller utenfor garantien? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hvis du har garanti så er det bare å hive seg på. Overbelastning kan muligens gi slike utslag, men da er i såfall PSU dårlig konstruert. Det første tegn på underdimensjonert PSU er at PC blir ustabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå