Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"no video input" - sleep mode

Anbefalte innlegg

Hei

kjøpt ny pc...

ASUS Rampage II Extreme, X58

Socket-1366, DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, 3xPCI-Ex(2

Corsair TX 950W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 6x 6+2pin

Intel Core? i7 Quad Processor i7-950

1366, 3.066GHz, QuickPath 4.8GTs, 4x 256KB, Boxed

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i7

XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5

PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPo

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

Vifter: 1x 230mm Front, 1x 230mm Topp, 1x 230mm Si

Western Digital VelociRaptor 150GB,

10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB

Windows 7 64..

Alt virka som det skulle.. satt å surfra på nettet... helt til skjermen min ble svart og fikk opp "no video input" på skjermen så gikk skjermen min i sleep mode

Boota opp igjen å alt virka som det skulle, men så skjedde det igjen (tror det gikk en times tid eller noe før det skjedde , så skjedde det flere ganger , bare helt random når det skjedde)

Men nå kommer jeg ikke inn i windows engang før det der skjer ... Kommer liksom til der at den starter å loade windowsen men så blir skjermen svart å det samme skjer..

(alle vifter og disker osv ser ut til å starte som det skal)

Jeg tror det kan ha noe med driverne til skjermkortet men jeg aner ikke , det er derfor jeg spør her

Har lest endel på nettet men finner ikke noe spesielt på det her

Noen som foreslår å ta ut så jeg bare har 1 ram brikke, noe med biosen osv men jeg vet ikke .. NOEN FORSLAG takk ? ? : ))

Endret av olsenface
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Zero- skrev:
Hadde et lignende problem på datamaskinen til lillebroren min, der var en av RAM-brikkene delvis defekte, noen ganger virka det lenge, og andre ganger skrudde den seg av før du kom inn i Windows. Prøv med et annet sett RAM-brikker.

Testa 1 og 1 ram brikke nå, ingen forskjell.. stopper rett før den skal gå inn i windows.

Kan vel ikke være feil på alle 3? Prøve å få tak i noen andre i morra.. prøve å få testa et annet skjermkort også..

Noen fler forslag ?

Lenke til kommentar

Det har vært så mange fix til Rampage II Extreme, så du bør flashe til siste bios versjon 1639, med EZ Flash 2 utility. Last ned "Rampage II Extreme 1639 BIOS", og pakk den ut!

Lagre ROM-fil på en usb stick, som har FAT 32/16 format (helst en tom stick, så du finner rom-fil lettere), start opp Asus EZ Flash 2 utility, ved å trykke Alt+F2 under oppstart, eller Del, og gå i bios meny til Tools, og finn EZ Flash 2 utility.

Finn ROM-fil, og oppdater! Se i manual 3.1.3 ASUS EZ Flash 2 utility!

Når du er inne i EZ Flash 2, så ikke bry deg om stasjonsbokstav, hvis usb stick heter feks. E: i windows, så kan den hete noe annet i EZ Flash 2, bare finn ROM-fil!

Dette gjør du bare hvis du kan være inne i bios meny, uten at det skjer noe feil(bildet forsvinner. pc restarter osv.)!

Lenke til kommentar
  ask99 skrev:
Det har vært så mange fix til Rampage II Extreme, så du bør flashe til siste bios versjon 1639, med EZ Flash 2 utility. Last ned "Rampage II Extreme 1639 BIOS", og pakk den ut!

Lagre ROM-fil på en usb stick, som har FAT 32/16 format (helst en tom stick, så du finner rom-fil lettere), start opp Asus EZ Flash 2 utility, ved å trykke Alt+F2 under oppstart, eller Del, og gå i bios meny til Tools, og finn EZ Flash 2 utility.

Når du er inne i EZ Flash 2, så ikke bry deg om stasjonsbokstav, hvis usb stick heter feks. E: i windows, så kan den hete noe annet i EZ Flash 2, bare finn ROM-fil!

Dette gjør du bare hvis du kan være inne i bios meny, uten at det skjer noe feil(bildet forsvinner. pc restarter osv.)!

Det høres ikke så dumt ut, skal prøve det, takk ; )

Lenke til kommentar
  olsenface skrev:
  ask99 skrev:

Det høres ikke så dumt ut, skal prøve det, takk ; )

Jeg prøvde men jeg hadde jo allerede nyeste versjonen og det virka ikke..det samme skjer fortsatt. Flere tips? :)

Lenke til kommentar
  Sitat
Testa å innstalere xp - virka ikke.

Hva skjer når du prøver å installere xp, hva er det som ikke virker?

Ser du hdd i bios?

Bruker 8-pin(4+4-pin) ATX til cpu strøm, og ikke bare 4-pin! Har du prøvd en annen pci-e strøm kabel fra strømforsyning til skjermkort, og bruker du 2 stk pci-e kabler fra gpu til HD 5970 (8-pin+6-pin)?

Har du prøvd å sette DRAM Bus voltage til 1.64V i bios?

Lenke til kommentar
  ask99 skrev:
  Sitat
Testa å innstalere xp - virka ikke.

Hva skjer når du prøver å installere xp, hva er det som ikke virker?

Ser du hdd i bios?

Bruker 8-pin(4+4-pin) ATX til cpu strøm, og ikke bare 4-pin! Har du prøvd en annen pci-e strøm kabel fra strømforsyning til skjermkort, og bruker du 2 stk pci-e kabler fra gpu til HD 5970 (8-pin+6-pin)?

Har du prøvd å sette DRAM Bus voltage til 1.64V i bios?

Jeg ser hdd'ene mine i bios

Jeg bruker 4+4 pinnen men bare den ene fordi hvis jeg bruker begge så starter ikke pcen.

Bruker 2 pci-e kabler til gpu

Hva tror du ?

prøvd også å sette voltage til 1.64 i bios

Adjin skrev:
Hmm, fortsetter maskinen å laste inn windows eller stopper alt?

Prøv å gå inn i bios og se hvilke tempraturer du har der, kan være noe som går varmt.

altså den loader windowsen , men så blir skjermen svart så kommer meldinga "no video input" så går skjermen i sleep mode

Alt virker til å gå likevel

Ingen deler som er noe varme så er ikke noe med tempratur å gjøre

Lenke til kommentar

Hmm, hadde gjettet på driver til skjermkort, skal ihvertfall ha noe med det å gjøre, men kan være mer diffust, som feil på psu så det ikke gir nok til at skjermkortet fungerer helt eller viften til skjermkortet blir hindret så det stopper.

Flott maskin du har forresten, lyst på en sånn jeg også.

Når du er inne i bios, stopper maskinen da eller kan du være lenge i bios uten at det gjør noe?

Med mindre du finner et extra skjermkort å teste er det veldig vanskelig å komme videre.

Lenke til kommentar
  Adjin skrev:
Hmm, hadde gjettet på driver til skjermkort, skal ihvertfall ha noe med det å gjøre, men kan være mer diffust, som feil på psu så det ikke gir nok til at skjermkortet fungerer helt eller viften til skjermkortet blir hindret så det stopper.

Når du er inne i bios, stopper maskinen da eller kan du være lenge i bios uten at det gjør noe?

Med mindre du finner et extra skjermkort å teste er det veldig vanskelig å komme videre.

Hmm det er jo litt rart egentlig at det kan være driver til skjermkortet for jeg kommer ikke inn i safemode engang , altså da den loader inn på en måte da så skjer det samme som alltid at skjermen blir svart å jeg for meldinga "no video input" og skjermen går i sleepmode.

Jeg har testa et annet skjermkort, skjedde det samme da også.. ; /

Jeg kan være så lenge jeg orker i bios.. det skjer ikke noe før jeg skal gå inn i windows

Altså da windowsen loader inn .. altså der den loader før du kommer inn i windows så blir skjermen svart .. som vanlig

Det som på en måte gjenstår nå er jo PSU,HK, og CPU som jeg ikke har fått testa egentlig

Har jo testa disker,ram,gpu osv

Fin pc ja , bare den hadde fungert !

prøve å sende inn hk og psu til komplett å se om de finner noe feil?

Lenke til kommentar
  olsenface skrev:
  Adjin skrev:

Hmm det er jo litt rart egentlig at det kan være driver til skjermkortet for jeg kommer ikke inn i safemode engang , altså da den loader inn på en måte da så skjer det samme som alltid at skjermen blir svart å jeg for meldinga "no video input" og skjermen går i sleepmode.

Jeg har testa et annet skjermkort, skjedde det samme da også.. ; /

Jeg kan være så lenge jeg orker i bios.. det skjer ikke noe før jeg skal gå inn i windows

Altså da windowsen loader inn .. altså der den loader før du kommer inn i windows så blir skjermen svart .. som vanlig

Det som på en måte gjenstår nå er jo PSU,HK, og CPU som jeg ikke har fått testa egentlig

Har jo testa disker,ram,gpu osv

Fin pc ja , bare den hadde fungert !

prøve å sende inn hk og psu til komplett å se om de finner noe feil?

Hallo?

Har du brent deg en sikkerhets dvd med systemfiler som kan boote på din cdrom?

Det virker som sagt litt muggent, mulig du kan ha fått noe tull med driverne til SLI. Klarer du i bios å sette maskinen til å kjøre i std skjermodus 640x480?

Prøv det, for det virker som om det er noe med oppsettet til skjermkortet, SLI?

(SLI&CrossFireX, 3xPCI-Ex(2) Nå tenker jeg også på om du kan prøve å gå inn i sikker modus, F8. Den burde jo gå i std skjerm modus da?

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Nei det har jeg ikke.

Jeg får ikke starte pcen i safemode fordi når jeg trykker på den så går det litt tid så skjer det samme som alltid at skjermen blir svart - "no video input" også sleepmode

Får ikke satt std skjermmodus i bios... blir gal snart!

Lenke til kommentar
  olsenface skrev:

Nei det har jeg ikke.

Jeg får ikke starte pcen i safemode fordi når jeg trykker på den så går det litt tid så skjer det samme som alltid at skjermen blir svart - "no video input" også sleepmode

Får ikke satt std skjermmodus i bios... blir gal snart!

Se her!

Hvor mange hdd er det du har i nå? DU skal bare bruke EN mens du leter etter feil. Ta bort strømkablene til de som du ikke trenger. Prøv så å gå til bios, da du sier at du kan være i bios så lenge du vil, skjermen holder seg og du ser den ene hden i biosen. Gå over innstillingene, se etter hva du har. Sjekk om pci er satt som første boot. Dette valget har jeg i min pc. Disable det, så kanskje den ikke vil boote på skjermkortene. (Tvinge fram std oppløsning)

Hvis det er så, fjern haken for dette valget og gå ut av bios, save og exit.

Se om du nå kommer inn i sikker modus F8 i boot øyeblikket hold inne.

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sendte inn HK til komplett:

RMA .

Hovedkort avvises da to av CPU-sokkelens pinner er fysisk skadet, noe som kan skje ved uvøren montering av CPU. Slike skader

dekkes ikke av garanti eller reklamasjon.

Disse skadene kan også forklare hvorfor windows aldri klarer å boote opp

Altså jeg kan ummulig ha satt inn den så hardt at jeg har fysisk skadet pinnene , i såfall kan jeg greie å bøye de opp igjen så de passer å det vil funke kanskje ?

eller så må jeg jo kjøpe helt nytt HK igjen .. 2700kr!

Jeg må jo få de til å betale for det her ? :D

Lenke til kommentar

Har da kjøpt meg nytt HK, akkurat samme..

Satte det opp nå, men det samme skjer faen meg nå å. Nekter å tro det hadde noe med de pinnene å gjøre !

Testa et annet skjermkort ( på det gamle HK )

Testa en og en ram brikke ( på gamle og nye HK )

Testa forskjellige OS

Testa med bare en Harddisk ( en sata og en ide )

Hadde strømforsyninga med når jeg leverte inn det første HK, de fant ikke noe feil på den.

Har da nå testa et annet HK, uten lykke..

HVA FAEN KAN VÆRE FEIL DA? HJELP!?! : )

Endret av olsenface
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...