VD Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Hei. Jeg har laget ett powershell script som jeg er veldig fornøyd med. Vil gjærne ha kritikk på det (kunne noe gjort annerledes/bedre) Bakgrunn. Fikk ett Canon kamera til jul. Når jeg kopierer filmene fra minnekortet til disk så får jeg ikke med når videoen er tatt. (Slitsomt å koble til kameraet når strømkontakten også må være i =)) Scriptet er ikke kommentert men skal forklare litt. Det spør først hvilken stasjonsbokstav minnekortet har (kunne godt søkt etter det automatisk men da vil det jo ta litt tid (søke på diskettstasjonen liksom =) Finner det stien som filene skal ligge på så fortsetter det eller så ber det deg om å endre bokstav og derretter om du vil avslutte eller fortsette. Så henter det ut lastwritetime infoen fra filene på minnekortet (disse er jo sanne da de ikke blir redigert igjen på kameraet) og endrer navnet på fila (på minnekortet). Kopierer så filene inn på c:\canonFiles finnes ikke denne mappa så blir den opprettet. Takker for tilbakemeldinger. $exists = $true; $antallFiler=0; while($exists){ [void][System.Reflection.Assembly]::LoadWithPartialName("Microsoft.VisualBasic") clear $letter = [Microsoft.VisualBasic.Interaction]::InputBox("Hvilken stasjonsbokstav har minnekortet fått? Tast inn a,b,c el." ) $path = $letter+":\PRIVATE\AVCHD\BDMV\STREAM" if(Test-Path $path){ cd $path $exists = $false } else{ [System.reflection.assembly]::LoadWithPartialName("System.Windows.Forms") clear [system.Windows.Forms.MessageBox]::show("Canon sitt SD-HC kort finnes ikke på $letter : prøv med en annen stasjonsbokstav", "FEIL") # Prompte for Ja/Nei $a = new-object -comobject wscript.shell $svar = $a.popup("Vil du fortsette?", ` 0,"Fortsette",4) If ($svar-eq 6) { continue } else { exit } } } $files = Get-ChildItem foreach ($file in $files) { $antallFiler++ [string]$mo = $file.lastwritetime.Month [string]$day = $file.lastwritetime.Day [string]$yr = $file.lastwritetime.Year [string]$hr = $file.lastwritetime.Hour [string]$sec = $file.lastwritetime.Second [string]$min = $File.lastwritetime.Minute $time = $day + "-" + $mo + "-" + $yr +" " + $hr +";"+$min+";"+$sec $time+=".mts" Rename-Item $file $time } $copypath = "c:\CanonFiles" if(!(Test-Path $copypath)){ mkdir "c:\CanonFiles" } [string]$antallFiler = $antallFiler $dir = Get-ChildItem $copypath copy $path\*.* $copypath [System.reflection.assembly]::LoadWithPartialName("System.Windows.Forms") [system.Windows.Forms.MessageBox]::show($antallFiler+" filer ble kopiert. Klikk ok for å avslutte", "Ferdig") [int]$antallFiler = 0 exit Endret 31. desember 2009 av VD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå