Gå til innhold

Slettet partisjon ved uhell, trenger å gjenopprette

Teisco

Anbefalte innlegg

I forbindelse med oppsett av ny pc kom jeg i skade for å slette partisjonen på den gamle harddisken min (som nå er satt opp som slave til den nye). Rettere sagt satte jeg opp en ny partisjon på den gamle disken i forbindelse med installeringa av Windows (som altså er installert på den nye harddisken). I følge oversikten var disken på 31 gigabyte, men den er egentlig på 80. Dermed trodde jeg i farta at det var snakk om en del av den nye disken (fikk denne av en kamerat, så regnet med det var flere partisjoner der fra før).

Jeg har masse data der som jeg trenger, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å gjenopprette disse. Disken er ikke formatert.

Systemet på den gamle harddisken var tre partisjoner.

Har noen tips til gode programmer som enkelt kan gjenopprette den gamle harddisken slik den var før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et program jeg har hatt veldig stor suksess med er GetDataBack fra runtime.org. I gratisversjonen kan du søke for å se om programmet klarer å finne filene dine, og for å faktisk redde filene må du egentlig betale for fullversjon av programmet.

Det er noen forutsetninger som må være tilstede for at du skal ha gode muligheter for å redde all data.

Du må ikke ha skrevet noe data til disken etter at du gjorde feilen

Du må ha en annen hardisk å kopiere dataen til når du redder den. (du kan ikke bruke den slettede disken før du har reddet alt det du ønsker på grunn av fare for overskriving av data)

Det finnes også gratisprogrammer, men de har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...