beator Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Heisann. Jeg er en jente på 18, som har tenkt å ta førstegangstjeneste ved MP. Er det basert på karakterkrav for å komme inn? Eller er det BARE de fysiske testene som teller? Har hørt at det er få plasser, og mange som vil inn, så lurer på om det går etter karakterer. Jeg var på sesjon for lenge siden. Er det en viss tid da forsvaret kommer til å ta kontakt med meg? Takker for svar! Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Heisann. Jeg er en jente på 18, som har tenkt å ta førstegangstjeneste ved MP. Er det basert på karakterkrav for å komme inn? Eller er det BARE de fysiske testene som teller? Har hørt at det er få plasser, og mange som vil inn, så lurer på om det går etter karakterer. Jeg var på sesjon for lenge siden. Er det en viss tid da forsvaret kommer til å ta kontakt med meg? Takker for svar! Hvis du vil inn, kontakt Forsvaret v/Vernepliktsverket på tlf 03003 og si fra. Kjedelig å gå og vente, hvis du ønsker å komme i gang med tjenestegjøringen. Første mulighet er til sommeren (månedsskiftet juli/august). Karakterkrav er til en viss grad med i seleksjonsprosessen, men det viktigste er nok det du viser av evner, ferdigheter, initiativ og ikke minst holdninger i løpet av rekrutten. Fysiske tester er en del av dette, sammen med et utall andre små og store teoretiske og praktiske prøver/tester. Lenke til kommentar
beator Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Heisann. Jeg er en jente på 18, som har tenkt å ta førstegangstjeneste ved MP. Er det basert på karakterkrav for å komme inn? Eller er det BARE de fysiske testene som teller? Har hørt at det er få plasser, og mange som vil inn, så lurer på om det går etter karakterer. Jeg var på sesjon for lenge siden. Er det en viss tid da forsvaret kommer til å ta kontakt med meg? Takker for svar! Hvis du vil inn, kontakt Forsvaret v/Vernepliktsverket på tlf 03003 og si fra. Kjedelig å gå og vente, hvis du ønsker å komme i gang med tjenestegjøringen. Første mulighet er til sommeren (månedsskiftet juli/august). Karakterkrav er til en viss grad med i seleksjonsprosessen, men det viktigste er nok det du viser av evner, ferdigheter, initiativ og ikke minst holdninger i løpet av rekrutten. Fysiske tester er en del av dette, sammen med et utall andre små og store teoretiske og praktiske prøver/tester. "Karakterkrav er til en viss grad med i seleksjonsprosessen, ".. Og det vil si? Jeg er i toppform, er ganske moden for alderen, men har ganske dårlige karakterer. Får bare 4,0 sammenlagt til vitnemålet i snitt vil jeg tro. Det er ikke noe spesielt bra. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Heisann. Jeg er en jente på 18, som har tenkt å ta førstegangstjeneste ved MP. Er det basert på karakterkrav for å komme inn? Eller er det BARE de fysiske testene som teller? Har hørt at det er få plasser, og mange som vil inn, så lurer på om det går etter karakterer. Jeg var på sesjon for lenge siden. Er det en viss tid da forsvaret kommer til å ta kontakt med meg? Takker for svar! Hvis du vil inn, kontakt Forsvaret v/Vernepliktsverket på tlf 03003 og si fra. Kjedelig å gå og vente, hvis du ønsker å komme i gang med tjenestegjøringen. Første mulighet er til sommeren (månedsskiftet juli/august). Karakterkrav er til en viss grad med i seleksjonsprosessen, men det viktigste er nok det du viser av evner, ferdigheter, initiativ og ikke minst holdninger i løpet av rekrutten. Fysiske tester er en del av dette, sammen med et utall andre små og store teoretiske og praktiske prøver/tester. "Karakterkrav er til en viss grad med i seleksjonsprosessen, ".. Og det vil si? Jeg er i toppform, er ganske moden for alderen, men har ganske dårlige karakterer. Får bare 4,0 sammenlagt til vitnemålet i snitt vil jeg tro. Det er ikke noe spesielt bra. Med det mener jeg at karakterer alene ikke avgjør om du kommer inn eller ikke, men det vil være en del av den samlede vurderingen. Et gjennomsnitt på 4,0 er slett ikke dårlig. Dersom du er i god form og har et klokt hode tror jeg ikke du vil ha noe problem med å komme med, så lenge du oppfører deg skikkelig og viser interesse. Det kalles inn godt og vel dobbelt så mange som de trenger å uteksaminere som MP-soldater, så det er nok også gode muligheter for å falle fra dersom man er en grå mus. Lenke til kommentar
beator Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Heisann. Jeg er en jente på 18, som har tenkt å ta førstegangstjeneste ved MP. Er det basert på karakterkrav for å komme inn? Eller er det BARE de fysiske testene som teller? Har hørt at det er få plasser, og mange som vil inn, så lurer på om det går etter karakterer. Jeg var på sesjon for lenge siden. Er det en viss tid da forsvaret kommer til å ta kontakt med meg? Takker for svar! Hvis du vil inn, kontakt Forsvaret v/Vernepliktsverket på tlf 03003 og si fra. Kjedelig å gå og vente, hvis du ønsker å komme i gang med tjenestegjøringen. Første mulighet er til sommeren (månedsskiftet juli/august). Karakterkrav er til en viss grad med i seleksjonsprosessen, men det viktigste er nok det du viser av evner, ferdigheter, initiativ og ikke minst holdninger i løpet av rekrutten. Fysiske tester er en del av dette, sammen med et utall andre små og store teoretiske og praktiske prøver/tester. "Karakterkrav er til en viss grad med i seleksjonsprosessen, ".. Og det vil si? Jeg er i toppform, er ganske moden for alderen, men har ganske dårlige karakterer. Får bare 4,0 sammenlagt til vitnemålet i snitt vil jeg tro. Det er ikke noe spesielt bra. Med det mener jeg at karakterer alene ikke avgjør om du kommer inn eller ikke, men det vil være en del av den samlede vurderingen. Et gjennomsnitt på 4,0 er slett ikke dårlig. Dersom du er i god form og har et klokt hode tror jeg ikke du vil ha noe problem med å komme med, så lenge du oppfører deg skikkelig og viser interesse. Det kalles inn godt og vel dobbelt så mange som de trenger å uteksaminere som MP-soldater, så det er nok også gode muligheter for å falle fra dersom man er en grå mus. Takker og bukker:) Lenke til kommentar
Mumf-mumf Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Karakterkrav er til en viss grad med i seleksjonsprosessen, men det viktigste er nok det du viser av evner, ferdigheter, initiativ og ikke minst holdninger i løpet av rekrutten. Fysiske tester er en del av dette, sammen med et utall andre små og store teoretiske og praktiske prøver/tester. Endret 24. februar 2010 av fredrraks Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Når du først er igjennom nåløyene, får du den beste førstegangstjenesten ever. Tro meg ;9 En høyst subjektiv påstand... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå