Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

19 år gammel og uerfaren

Gjest Guest_Petter_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Å kvitte seg med jomfrudommen av feil grunn er i hvertfall en tabbe."

Som om det var noe hellig med jomfrudommen...

Som om det var noe hellig med å ikke være jomfru?

Det har jeg verken sagt eller implisert. Men, som jeg sikkert har gitt uttrykk for tidligere, så anser jeg sex som noe som er godt både for meg og andre, og det er ingen vits i å utsette det på noen måte. (hvorfor vente med å spise frokost til middagstid?)

Lenke til kommentar

Erfaring er oppskrytt spør du meg..første gang med ei ny jente blir som en ny første gang uansett.

Hvis du har så store problemer med å være jomfru, så får du vel hoppe i det. Men når du da finner drømmejenta som du snakker om, tror jeg det er større sannsynlighet for at hun ville ha respektert deg mer og synes det hadde vært bedre om du hadde fortalt henne at du var jomfru fordi du ville vente på noen som betydde noe for deg, enn at du fant ei tilfeldig jente å ha sex med bare fordi du ikke ville være jomfru..

Du sier du vil være noenlunde forberedt før du møter drømmejenta, men om du så ligger med hundre jenter før den tid vil ikke det bety at du nødvendigvis er mer forberedt. Sex er ikke bare sex, sex er forskjellig med alle jenter(ihvertfall om du skal gjøre det bra..) Min mening er ihvertfall at det er en liten myte for særlig gutter det der med at du må være erfaren for å være god i senga. Hvis du kommer inn i et forhold må du egentlig begynne nesten på scratch uansett: det som funka for forrige jente kan være totaaalt turn off for neste jente. Derfor sier jeg som "rikspøbel" her, stress deg ned og vent til du finner noen som betyr noe for deg. Da kan dere bli dritbra i senga sammen, og det kommer til å bli så innmari mye bedre enn om du tar et stressligg bare for å slippe å være jomfru.

Og husk..jenter vil ofte ha overaskelser..du sier du har selvtillit og at mange tror du er erfaren. Jeg tror da mange jenter vil bli positivt overraska om du betrodde dem at du var jomfru. Da virker du seriøs og ordentlig, (som mange jenter vil ha) og en motsetning til alle "playerne" der ute.

Lenke til kommentar

Tja, jeg kan i hvertfall på vegne av meg selv si jeg var glad for at min første gang var med en jeg var forelska i og glad i og som jeg stolte på.

...og jeg syns det hadde vært tøffere av en fyr å innrømme at han var uerfaren enn at han hadde hatt seg med noen kun for å miste jomfrudommen. Det står det respekt av.

Lenke til kommentar
Det har jeg verken sagt eller implisert.

Men du har allikevel ingen problemer med å antyde det samme om hva jeg har sagt eller implisert?

Men, som jeg sikkert har gitt uttrykk for tidligere, så anser jeg sex som noe som er godt både for meg og andre, og det er ingen vits i å utsette det på noen måte. (hvorfor vente med å spise frokost til middagstid?)

Som sagt har jeg ingen problemer med det, så lenge man aksepterer konsekvensene. For konsekvenser vil det være. Man er jomfru bare én gang, og for veldig mange er første gangen en helt unik og minneverdig opplevelse som de ønsker å gjøre mest mulig ut av.

Lenke til kommentar
Bra enig der tror jeg, men er ganske kjipt å være den eneste av gutta som er jomfru...

Og tror du alle som hevder de ikke er jomfru, faktisk ikke er det?

I det hele tatt, jeg snakker lite/intet om seksuelle erfaringer med mine kompiser. Bortsett fra dem som er/har vært i et fast forhold har jeg ingenting som forteller meg hvorvidt hver enkelt av disse er jomfru (ikke at det bryr meg så fryktelig heller).

Skal man begynne å spekulere i slikt vil man trolig fort havne på villspor uansett. Går alle vennene til TS rundt og skryter av/refererer til seksuell aktivitet som har innebært kontakt med andre enn høyre hånd? Tror ikke dette hadde vært en "big deal" om du visste hvor stor andel av venneflokken som faktisk er jomfru.

Jeg mistet møydommen da jeg var 20, og føler meg ikke som en avviker av den grunn. Er gutt.

Endret av Squinty
Lenke til kommentar
Hvorfor plager det deg så veldig at du er jomfru? Selv om du får deg et ligg vil du fortsatt bare ha ett ligg, mens jentene fortsatt har "tusenvis" og er langt mer erfarne. Tror du ikke du er mann nok som jomfru? Føler du at du ikke er normal? Uansett ligger nok problemet i tankegangen din, ikke i jomfrudommen. Å kvitte seg med jomfrudommen av feil grunn er i hvertfall en tabbe.

Interessant hvordan mange menn tror de blir mer mann jo flere de har ligget med. Selv synes jeg det kan være vel så macho (hvis det er det man vil være) men en jomfrumann. Det signaliserer selvstendighet og litt "ensom ulv"personlighet. De fleste jenter ikke ville hatt noe imot en jomfrugutt. Det gjør deg spesiell, og det dere har sammen spesielt. Og jenter kan også lett få prestasjonsangst hvis mannen har hatt veldig mange sexpartnere.

Jeg ville sagt at jeg var jomfru, hvis jeg var deg. Men du kan godt vente til dere har begynt å komme igang med å kle av hverandre eller lignende. Men hvis du ikke vil si det, tror jeg ingen vil oppdage at du er jomfru. Menn som har hatt sex med mange kvinner kan være like klønete som nybegynnere.

Lenke til kommentar
Jeg ville sagt at jeg var jomfru, hvis jeg var deg. Men du kan godt vente til dere har begynt å komme igang med å kle av hverandre eller lignende. Men hvis du ikke vil si det, tror jeg ingen vil oppdage at du er jomfru. Menn som har hatt sex med mange kvinner kan være like klønete som nybegynnere.

Jeg følte meg litt skitten da jeg etter eksen min fortalte han var jomfru etter tredje gangen vi hadde hatt sex. Jeg ville satt stor pris på å få vite det på forhånd.

Lenke til kommentar

Jeg følte meg litt skitten da jeg etter eksen min fortalte han var jomfru etter tredje gangen vi hadde hatt sex. Jeg ville satt stor pris på å få vite det på forhånd.

det kan jo ha vært redsel for å si det første gang?

Lenke til kommentar
Hvorfor stresse med å bli kvitt jomfrudommen. Joda sex er deilig og alt det der, men finn deg ei dame du er glad i, bygg forhold, fortell henne du er jomfru og ha sex med henne^^

for meg ville det vært pinlig å si det første gangen jeg skal ha. for da ville jeg vært nødt å vite noe fra hun og som potensiellt kunne ødelagt hele forholdet pga en følelse av underlegenhet. Men bra vi alle er forskjellige.

Jeg for min del vil satse på å ha mest mulig før jeg i det hele tatt vurderer å gå inn i ett forhold. vil kompensere for tallet de jeg kjenner har, ved å ha mest mulig på forhånd

Lenke til kommentar

Greiaste må vel være i sei det etter første forsøk?

Om det gjekk bra: Du er eit naturtalent

Om det gjekk dårleg: Du treng meir trening

Uansett må vel dama bli glad av å få vite det etterpå. Om ho er skuffa er jo det ein grei forklaring på kvifor det ikkje vart himmelsk elskov.

Ho ville kanskje visst det før, men der har du nervøsitet hos den andre part igjen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Shit.

Slutt å lev i en eventuell fortid. Hvordan noen her argumenterer for at å miste jomfrudommen skal være så spesiellt og vakkert er for meg uforståelig. Hvordan er første gangen egentlig noe forskjellig fra de neste 100 gangene utenom at man kaller det "første gangen"? Setningen før denne er i utgangspunktet ikke rettet mot sex, men det meste man opplever i livet.

La oss se på noen alternativ:

Gutten venter til han møter den perfekte:

Utfall nr. 1: Det er magisk. Du kommer til å huske at det var magisk.

Utfall nr. 2: Det er helt jævlig. Skal du da pine deg gjennom resten av livet ditt med at det var så heilt forjævlig?

Gutten "blir kvitt" jomfrudommen på annet vis:

Utfall nr. 1: Det er magisk. Du kommer til å huske at det var magisk.

Utfall nr. 2: Det er helt jævlig. Skal du da pine deg gjennom resten av livet ditt med at det var så helt forjævlig?

Hvorfor skal man se på sex på en så makabert anderledes måte enn alt annet i livet? Husk det som er bra, glem det som ikke var det.

Gutter, menn, jenter og kvinner: Slutt å lev i en eventuell fortid. Lev nå, heller.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
for meg ville det vært pinlig å si det første gangen jeg skal ha. for da ville jeg vært nødt å vite noe fra hun og som potensiellt kunne ødelagt hele forholdet pga en følelse av underlegenhet. Men bra vi alle er forskjellige.

Jeg for min del vil satse på å ha mest mulig før jeg i det hele tatt vurderer å gå inn i ett forhold. vil kompensere for tallet de jeg kjenner har, ved å ha mest mulig på forhånd

Deal with it sier jeg. Alle har vært jomfru en gang, og det blir ikke bedre av at du blir flau ETTERPÅ. Forteller du det til henne først, så unngår du mange fallgruver. Underlegenhet? Hvorfor skulle du føle deg underlegen? Og hvis det er saken, blir det bedre av å lyve og si at du ikke er jomfru? Er ikke følelsen den samme uansett? Og til sist, greit nok om du ikke har dame eller noen interessante i nærheten, men for all del, vær så snill, litt fornuft og ikke få ryktet på deg som player eller dårlig i senga er du snill!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Deal with it sier jeg. Alle har vært jomfru en gang, og det blir ikke bedre av at du blir flau ETTERPÅ. Forteller du det til henne først, så unngår du mange fallgruver. Underlegenhet? Hvorfor skulle du føle deg underlegen? Og hvis det er saken, blir det bedre av å lyve og si at du ikke er jomfru? Er ikke følelsen den samme uansett? Og til sist, greit nok om du ikke har dame eller noen interessante i nærheten, men for all del, vær så snill, litt fornuft og ikke få ryktet på deg som player eller dårlig i senga er du snill!

Hvis noen skulle være i forhold, hvorfor skulle man da si om man er jomfru eller ikke? Det er vel ganske få jenter i Verden i dag som drar frem smilet når de forteller om første gang hun og kjæresten hadde sex :p ?

Det er vel ingen som forteller noe slikt videre til noen uansett? Hadde jeg vært i forhold og den personen hadde fortalt slikt videre, tror jeg hadde blitt ekstremt såret og lei meg :cry: ...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...