dan83 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Hvorfor lever kvinner/jenter seg så lett inn i film karaktere? Altså det jeg tenker på, er at rollen til en mannlige skuespiller er meget avgjørende for hvor attraktiv de finner han Et godt eksempel er twillight serien. Har jo hørt om et xx antall jenter som skal se de filmene mye pgr. av de finner de mannlige skuespillerne i filmene så sexy. Men mye av årsaken til dette er jo for det at de har veldig "sexy" roller. Tviler på at de hadde fått samme oppmerksomheten hvis de hadde spilt noe litt mindre attraktive roller...eller!? Jeg driter langt f***oppi om feks en veldig attraktiv kvinnelig skuespiller skal spill i en film, med andre ord, jeg gidder ikke se en film bare pgr av at hun skal spille i den.Rollen hun spiller har også minimalt å si for hvor attraktiv henne er. Jeg tror jeg kan snakke for flere karer, blant annet kompisene mine. Jeg måtte bare poste dette, siden jeg finner det så merkelig og tåpelig!Dumme jenter som lar seg lure og leve seg inn i dumme roller, ha ha (håper ikke noen jenter blir sinna på meg nå) Twillight var bare et raskt eksempel, andre eksempler er viggo mortensen etter sin rolle i lord of the rings og hugh jackman etter sin rolle i australia; da ble han jo plutselig "verdens mest sexy mann". Det er vell kanskje også litt kjendis statusen som er litt tiltrekkende for kvinner/jenter!? PS, tror jeg skal bli skuespiller og skaffe meg en "sexy" rolle, da kommer jentene til besvime bare jeg paserer dem. Endret 30. desember 2009 av dan83 Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Er vel en god grunn for en gruppe få facebook som kalles: Disney ødela kjerlihetslivet mitt... er 99%Damer der inne. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Er vel en god grunn for en gruppe få facebook som kalles: Disney ødela kjerlihetslivet mitt... er 99%Damer der inne. haahahahahahaha.....seriøst??? Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 I blame Disney for my high expectations of men og Disney Gave Me Unrealistic Expectations About Love Er da to flotte grupper bestående av stort sett bare damer Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 jenter blir som regel mye mer styrt av følelser. Mange blir til en viss grad forelsket i karakterene i bøkene og filmene. Mens for gutter er det merr at di synes damene i filmene er digg, ligger det på ett annet plan hos jenter (som jeg mener kan være til en viss grad ødeleggende for forhold) Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Tenk hvor gøy livet hadde vært om det var slik som på film! Så romantisk, spennede osv. Men ja, jeg kan se en elendig film bare fordi en deilig mann har en rolle i den, gjort det flere ganger. Og da har det ingenting med hvilken rolle han har i filmen, men utseende. *kjempesinna fordi du snakker stygt om damer DØDØDØ!!!* :!: Lenke til kommentar
Sincera Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 På hvilken måte er det forskjellig fra å lese blader med halvnakne damer? Det handler vel om å bli tiltrukket av en fantasi. Selvsagt har det noe å si om damene i action-filmene er sexy også. Ser ikke at dette er en enveisprosess. Mange vil gi en tvilsom/ halvdårlig film en sjanse om favorittskuespilleren er med. Altså det jeg tenker på, er at rollen til en mannlige skuespiller er meget avgjørende for hvor attraktiv de finner han Personlighet er vel viktig for en god del. Ikke bare utseende. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Ikke kom her og si at Transformer var så bra film at alle dro og så på filmen bare pga handlingen. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Må innrømme at jeg så Vicky Cristina Barcelona pga en ting, Scarlett Johansson. Samme med Into the Blue, man liker ikke filmen pga den er bra. Lenke til kommentar
frk_1337 Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article3421213.ece Edit: Selv om jeg tror de fleste jenter klarer å skille fiksjon og irl, skal man ikke se bort ifra at de allikevel blir litt skuffet når den ekte forelskelsen ikke er like sterk som i filmene. Selv er jeg en av de som synes det er synd at irl-kjærlighet ikke er lidenskapelig på samme nivå som i f.eks. twilight filmene.. Endret 31. desember 2009 av frk_1337 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article3421213.ece Edit: Selv om jeg tror de fleste jenter klarer å skille fiksjon og irl, skal man ikke se bort ifra at de allikevel blir litt skuffet når den ekte forelskelsen ikke er like sterk som i filmene. Selv er jeg en av de som synes det er synd at irl-kjærlighet ikke er lidenskapelig på samme nivå som i f.eks. twilight filmene.. Fin artikkel, den kommer jo litt innom det temat som jeg tar opp her:) Syntes bare det er så latterlig når jenter lever seg inn i rollene til skuespillere og blir "forelsket". Har jo også hørt om eldre kvinner som gjør det, selv om de sikkert er litt flinkere til å skille mellom realitet og fiction, som du er innpå! Men det som virkelig er merkelig, er at disse jentene er fortsatt like ville etter disse skuespilleren, selv i sivili status. Mange av disse skuespilleren er nok en del mindre attraktive i sivil status og de er garantert ikke den samme karakteren som de fremstår på filmen(e). Dette virker det som at kvinner/jenter sliter med å "godta" og det er vell en grunn til at de henger opp plakater osv på rommet sitt, av sin "helt" For min del, så kan jeg bare gå ut på gaten her i oslo og det vill ta meg maks 5 min å finne en jente som jeg finner minst like attraktiv som de vakreste skuespillerinnene i holywood...ha ha Dette beviser vell bare hvor forskjellig kvinner og menn kan være og som nevnt tidligere her, at kvinner er litt for "flinke" til å bli påvirket av følelsene sine, selv om de er helt urealistiske!? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Så klart har rollen noe å si. Er man vampyr, og skolens hotteste, har man jo status, man har oppnådd suksess. Jeg tenker nå så klart på den mannlige hovedrolleinnehaveren i Twilight. Og suksess er noe kvinner tenner på, de vil jo ha en mann som ER noe, som har status, som igjen vil gi DEM status. Er jo ikke noe hokus pokus. Ingen av jentene som forelsker seg i tapervennen som alle synes synd på i filmen f.eks. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Altså, er det noe galt i at vi finner utsendet med tilhørende personlighet mer attraktivt enn bare ett utseende? Altså, om Aragon hadde banket på døren min hadde jeg hoppet på ham før noen fikk sagt "fiksjon", men om Viggo Mortensen hadde banket på hadde jeg sagt "kom inn" og spurt om han ville ha kaffe (slik jeg gjør med omtrent hvem som helst som banker på). Men til tross for det så er jeg fullstendig klar over at Aragon er en oppdiktet karakter. Samme med Twilight. Fy flate som de bøkene fikk meg til drømmeland, og fy flate så sentimental jeg ble av dem. Og vel, Edward Cullen er jo alt en jente kan ønske seg. Bad boy og gentleman i ett, romantisk og farlig. Men det betyr ikke at jeg ikke er mye mer enn fornøyd med typen min. Jeg vet jo godt at Edward Cullen er flott materiale for dagdrømmer og de stjålne øyeblikkene der man fortrenger den virkelige verden litt, men typen min er ekte, og det beste det virkelige livet har å by på, og etter min mening er det mye bedre enn fantasiverden. Dessuten, bare for å kommentere det der med at skaffer du deg en sexy rolle, så besvimer jentene når du går forbi, kos deg med påkledningen hver dag. Jeg hadde ikke besvimt om Johnny Depp kom forbi, men om Jack Sparrow kom forbi. Om, nom, NOM. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Så klart har rollen noe å si. Er man vampyr, og skolens hotteste, har man jo status, man har oppnådd suksess. Jeg tenker nå så klart på den mannlige hovedrolleinnehaveren i Twilight. Og suksess er noe kvinner tenner på, de vil jo ha en mann som ER noe, som har status, som igjen vil gi DEM status. Er jo ikke noe hokus pokus. Ingen av jentene som forelsker seg i tapervennen som alle synes synd på i filmen f.eks. ja, seff Men poenget her er at dette er film!! Vet at jenter i real life tiltrekkes av sosial staus osv.men dette er snakk om film karakterer som absolutt ikke tilsvarer åssen disse personen er i den ekte verden(de er rike og har sosial status, siden de er skuespillere, kanskje det er det som tiltrekkende?) Jeg hadde gitt langt F*** om feks en meget sexy skuespillerinne hadde hatt en meget sexy rolle.Jeg hadde ikke drømt meg inn i rollen og ønsket å bli hennes elsker. MEN er vell verdt å nevne at når jeg var litt yngre, i puberterten, så viste jeg kanskje litt mer slike tedenser:) Det er vell kanskje mest yngre jenter som er slik også? Men jeg vet allikevell om veninner til veninner(som er 25 år) som skulle se twillight filmene nesten bare pgr av at de var så "betatt" av rollene....komisk egentlig! Hva er forresten så jævla sexy med en vampyr? Han som har rollen Edward ser jo ut som en bleikfisk som har fått et elektrisk støtt. Jeg skjønner mer at kvinner finner roller som Aragon mer sexy,,for å si det sånn Endret 31. desember 2009 av dan83 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Eg såg ikkje akkurat Dead or Alive på grunn av den gode historien. Det har ingenting med vampyrer eller å leve seg inn karakteren å gjere. Det er snakk om ein attraktiv mannsperson i ein film mynta på damer. Er det vanskeleg å forstå? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Eg såg ikkje akkurat Dead or Alive på grunn av den gode historien. Det har ingenting med vampyrer eller å leve seg inn karakteren å gjere. Det er snakk om ein attraktiv mannsperson i ein film mynta på damer. Er det vanskeleg å forstå? De hadde ikke vært så "attraktive" hvis de hadde hatt andre mindre "sexy" roller Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Sjølvsagt er karakteren i Twilight forma for at den skal trekke til seg damer, noko dei tydelegvis har klart ganske bra. I sexy dame på film får stort sett alltid ein karakter og rolle som gjer ho attraktiv. Er det så snodig at det same blir gjort med menn? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jenter er i større grad opphengt i holdning og oppførsel enn menn. For dem er attitude hot og derfor tror jeg de også kan bli fullstendig opphengt i menn som spiller en rolle hvor de oppfører seg spesielt attraktivt. Slik ser jeg på det. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Filmer skal man jo leve seg inn i, ellers er det ikke gøy. Hvor morro er det å se en film mens man konstant sier "dette er ikke ekte, bare en film" i hodet. Nei, filmer skal man leve seg inn i, det er det som gjør filmer bra Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Sjølvsagt er karakteren i Twilight forma for at den skal trekke til seg damer, noko dei tydelegvis har klart ganske bra. I sexy dame på film får stort sett alltid ein karakter og rolle som gjer ho attraktiv. Er det så snodig at det same blir gjort med menn? Så med andre ord, så har rollen til en kvinne mye å si for hvor attraktiv du finner henne? Greia er at dette gjelder både for menn og kvinner, men til en mye større grad for kvinner.. noen ganger i så stor grad at det blir komisk, etter min mening For meg så er feks Jessica Alba like sexy uansett åssen rolle hun har, men jeg kan alikevell finne en jente på gata som jeg har like mye lyst til å ha sex med(heldig vi karer som lever i Norge, siden det er så mange vakre kvinner her). De eneste gangene jeg lever meg inn i film roller er når jeg ønsker at jeg var slik som han i filmen, for da hadde jeg visst at alle damene hadde løpt etter meg......hahaha Filmer skal man jo leve seg inn i, ellers er det ikke gøy.Hvor morro er det å se en film mens man konstant sier "dette er ikke ekte, bare en film" i hodet. Nei, filmer skal man leve seg inn i, det er det som gjør filmer bra jah, men det blir komisk når man lever seg så mye inn i filmen at man blir storm forelsket i den ene karakteren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå