raathass Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hei. Jeg har en laptop med dockingstasjon som jeg ønsker å koble direkte til en TV. Problemet er at den analoge lydutgangen på laptopen har så luguber kvalitet at hele filmopplevelsen ødelegges. Dockingstasjonen har S/PDIF (coax) og DVI ut. Jeg ser det finnes bokser med S/PDIF og DVI som input og HDMI som output (Eks http://www.leteng.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15130). 1) Vil dette fungere? Hva slags lydsignal må jeg sende fra PC-en? MÅ jeg sende 2/0 for å få lyd i TV-en eller vil TV-en selv dekode et hvilket som helst signal slik at det blir lyd i TV-høyttalerne? Hvordan gjøres dette på vanlige DVD-spillere som kobles rett i TV-en? 2) Noen som har gjort samme jobben og som kan tipse om hvor man kan kjøpe slike bokser billigst mulig? 3) Finnes det TV-er i det lavere prissjiktet som kan koble S/PDIF (coax) sammen med DVI/HDMI direkte? /t Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 På ett av mine skjermkort med HDMI må jeg ta lyden fra SPDIF på lydkortet. BLir jo det samme med en slik adapter-sak. Skulle også tro at man kan sende whatever-signaler også så lenge TV-en støtter de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå