Sinna'gurk Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 var vel et ganske kort spørsmål dette men here it goes, når jeg setter inn en disk med Linux mint, vil maskinen formatere harddisken og slette alt da? eller må dette gjøres først, og hvordan isåfall? (er usikker på plasseringen av denne tråden men gamblet på at det gikk an her) Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 når du booter så får du valg om å lage partisjonstabell. dette vil naturligvis slette alt. Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 okey, takk for raskt svar, (og et svar jeg ville høre Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hvis du vil tørrtrene før du sletter alt på disken din, så kan du også legge inn Virtualbox (helt gratis!) og teste ut Linux Mint virtuelt. Lenke til kommentar
neemac Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hvis du vil tørrtrene før du sletter alt på disken din, så kan du også legge inn Virtualbox (helt gratis!) og teste ut Linux Mint virtuelt. Linux min( iallefall 8 helena) er live distro, så hvis du kjører den vil du kunne prøve det uten å instalere noe som helst. Ps: Linux mint 8 helena er genialt, jeg kjører dette selv;) Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Linux min( iallefall 8 helena) er live distro, så hvis du kjører den vil du kunne prøve det uten å instalere noe som helst. Jeg tenkte mer på selve oppsettet av partisjonstabellene, og ikke generell bruk av selve distroen. Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 kjører nå linux mint (har gjort det en stund) og det funker alldeles perfekt, ingen ting å klage på, bortset fra det at man måtte ha internett for å installere trådløst internett driver da... Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Under innstallasjonen vil du ha mulighet til å "resize" dine windows partisjoner. Du vil altså nødvendigvis ikke miste alt, men alltid lurt å ta backup før en prøver en slik prosedyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå