anaconda Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hei Jeg har trent i over et år nå. Trener hjemme på trimsykkelen. Holder på mellom 70-80 minutt. Plutselig nå har jeg fått store problemer med smerter og at jeg stivner helt. Etter 5 minutter oppvarming ca stivnet jeg helt fullstendig og fikk helt jævlige muskelsmerter. Dette skjedde i dag og det samme skjedde på julaften. Da har jeg prøvd på nytt. Det går da forferdelig tregt, siden jeg er så stiv at jeg knapt klarer å røre på meg. Etter en stund klarer jeg imidlertid å få opp farta og på slutten av treningsøkten har farta vært like høy som før. Hva i all verden kan dette komme av? Som sagt har jeg trent lenge nå, og med samme motstand på sykkelen. I går tok jeg fridag da jeg kjente at det ble for tungt å sykle. Hva mener dere? Bør jeg tvinge meg til å sykle når det er slik? Som sagt blir jeg bedre etter å ha syklet en stund, smertene gir seg og jeg blir mindre stiv. Er dette en beskjed fra kroppen om at det nok? Kostholdet skal være i orden. Grov brødmat/knekkebrød, raske karbohydrater etter trening og proteinshake. spiser også 4-5 brødskiver etter trening med kokt egg og mye laks/kyllingfilet til middag. Jeg kan jo nevne at jeg har en muskelsykdom. Kan jo være det, men som sagt har jeg trent lenge nå og synes det er rart at jeg plutselig skal få det sånn. Jeg har forsatt ondt og er litt stiv. Men prøver å holde meg mye i bevegelse. Har vært ute å gått tur i dag også ca 1t og 20 minutt. Det er ikke lett når man knapt klarer å røre på seg, men de sier jo at trening er bra. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Åssen muskelsmerte er det? Melkesyre? Det høres ut som du har litt hard oppvarming, oppvarmingen skal være lett. Så du blir varm i kroppen. Viss det fortsetter hadde jeg tatt meg et par dager fri fra treningen, ikke gå tur eller sykle og roet helt ned, får å se hvordan det hadde gått. Endret 3. januar 2010 av Sno Lenke til kommentar
Thrust Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei Anaconda! Hva slags muskelsykdom lider du av, og hvor gammel er du? Trener du med pulsklokke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Kan være så lett som at du har overbelastet bestemte muskelgruppe hvis du trener de samme nesten hver dag såpass mye. Hadde samme problemet da jeg plutselig begynte med trening hver dag fra 2 dager i uka og blei stivere enn enn gjennomsnittlig stålplate etter en bitte liten runde på ski... Isåfall burde du roe ned en del på syklinga. Endret 3. januar 2010 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå