TheDarkListener Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Ja du trenger sprengstoff:) Trykkforskjellen limer døra fast, fordi du må trekke den innover for å åpne den. Om den hadde kun svingt utover, hadde det gått fint. Lastelukene på 747 tror jeg svinger utover, men hva som skjer hvis denne åpnes har allerede blitt testet i allerede refererte United Airlines 811. Endret 1. januar 2010 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hvor lett er det å styrete et fly med 80 gram sprengstoff? Hensikten var nok å minne befolkningen om "The War on Terror" Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Hvis det tilsvarer 235 gram med svartkrutt, kan det smelle ganske bra om det pakkes på en ordentlig måte! Har ikke satt meg så inn i saken, hadde han KUN pulveret(?), eller hadde han en slags forpakning på det også? Man trenger ikke å pakke høyeksplosiver for at det skal smelle slik som med svartkrutt. Og høyeksplosiver smeller ikke noe mere hvis det pakkes inn enn uten å pakkes inn (vil tru at det smeller littegrann mindre faktisk pga. hindringer i veien for trykkbølgen). Men hvis man har noen kulelagerkuler, el utenpå eksplosivet så gjør jo dette eksplosjonen mer dødelig for de rundt den. Jeg tror nokk terroristen bare var ute etter å skape frykt og visste nokk at det ikke var nokk til å bringe flyet i bakken. Endret 3. januar 2010 av flesvik Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Personlig så er jeg ikke så interessert i terroristens mening med det hele, det jeg er skeptisk til er medias framstilling av saken, som virker til å være at flyet mest sannsynlig hadde styrtet om han fikk detonert. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå